ابلاغ 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور

به گزارش وبلاگ ملیسا، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از اولین روز های تشحیص کرونا در کشور، کمیته علمی تشکیل شد و تا کنون 6 ورژن دستورالعمل تشخیص و درمان سرپایی و بستری کرونا ویروس در کشور تدوین و ابلاغ شده است.

ابلاغ 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور

به گزارش وبلاگ ملیسا، قاسم جان بابایی با بیان این مطلب گفت: در روزهای اول شیوع کرونا ویروس در جهان، سر و صداهای زیادی شد که فلان دارو در درمان کووید 19 مؤثر است اما مطالعاتی در همان کشورهایی که این داروها را توصیه نموده بودند، انجام شد که اثربخشی دارو را زیر سوال برد.

وی اضافه نمود: در جلسات کمیته علمی ستاد ملی کرونا که هفتگی برگزار می گردد، به این نتیجه رسیده ایم که در بهبودی بیماران، هیچ چیزی مهمتر از مراقبت صحیح نیست و خوشبختانه سطح پزشکی ایران، در جهان زبانزد است و جامعه پزشکی کشور، بسیار توانمند هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت توضیح داد: هنوز هیچ روش قطعی برای درمان کووید 19 وجود ندارد و برای ما، توضیح حال، سابقه تماس با بیماران مبتلا و تست های مولکولی مبنا است و با صراحت می گویم که تست سرولوژی یا آنتی بادی که ممکن است هزینه های هنگفتی برای مردم ایجاد کند، صرفاً کاربرد تحقیقاتی و اپیدمیولوژی دارد و تا کنون صندلی تشخیصی این تست هنوز ثابت نشده است.

کلروکین مبنای پروتکل درمانی کشور

جان بابایی تاکید نمود: از همکارانم و مردم تقاضا دارم که اصلاً از تست سرولوژی به عنوان معیار تشخیصی استفاده ننمایند. سابقه تماس با بیماران، علائم بیماری و تست مولکولی، مؤثرترین روش تشخیص کووید 19 هستند. مبنای کار ما در پروتکل درمانی برای مراقبت در قرنطینه، در افراد پرخطر و همچنین موارد بستری، استفاده از داروی کلروکین است.

وی اضافه نمود: پزشکان در کشور از داروهای ضد ویروسی بر اساس پروتکل درمانی، به صورت ترکیبی می توانند استفاده نمایند و خوشبختانه تمام داروهای ضد ویروس که در پروتکل های استاندارد جهان و ایران وجود دارد، در کشور و بیمارستانها در دسترس قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ممکن است مردم در فضای مجازی یا بعضی سایت ها از تبلیغات داروهای چند ده و چند صد میلیون تومانی برای کرونا، مطالبی بخوانند که باید صریح بگویم که اثربخشی این داروها برای درمان کووید 19 اصلاً ثابت شده نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابلاغ 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید