اجرای رتبه بندی معلمان لازم است، پیگیری لایحه رتبه بندی به وسیله نمایندگان

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرنگاران/خراسان شمالی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون رتبه بندی معلمان را ضروری دانست.

اجرای رتبه بندی معلمان لازم است، پیگیری لایحه رتبه بندی به وسیله نمایندگان

محمد وحیدی در آیین بازگشایی مدارس و به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت در خراسان شمالی در سوم مهر ماه که در محل مدرسه شاهد رسول اکرم در بجنورد برگزار گردید، اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون موضوع معلم در دوران تحولی و بدون توجه به شاخص های تعلیم و تربیت، نمی تواند آموزش و پرورشی درحال رشد باشد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زمینه ای فراهم شده تا قانون رتبه بندی معلمان به اسم یک حق برای فرهنگیان به تصویب برسد، اضافه نمود: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و تبدیل آن به قانون برای موضوع قرار گرفتن شایستگی در این وزارتخانه، یک ضرورت است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: بعضی با این باور که اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزینه بر و تعداد فرهنگیان زیاد است، تا به امروز مانع از انجام آن شدند؛ این درحالی است که معلمان هم همچون سایر خدمتگزاران نظام، عنصری مهم هستند و اهمیت ویژه ای که دارند این است که نسل آینده به وسیله آن ها تربیت می گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یک معلم اگر ویژگی ممتازی دارد باید احساس کند که این پتانسیل او در قانون دیده شده است، تاکید نمود: با حضور تمامی نمانیدگان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را برای ایجاد فرصت هایی که سبب ارتقاء صندلی تعلیم و تربیت می گردد دنبال می کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش توضیح داد: تأمین نیرو در وزارت آموز و پرورش از مهم ترین دستگاه وابسته به آن یعنی دانشگاه فرهنگیان انجام می گردد و در کنار آن از سایر مبادی هم استفاده شده و نخبگان این حوزه در نظامی رقابتی جذب می شوند.

وحیدی گفت: متاسفانه دولت نو سال تحصیلی نو را بدون وزیر آموزش و پرورش شروع کرد که امیدوارم این موضوع سریعتر حل و فصل گردد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: اگر همه دستگاه ها و مسئولان، مدرسه را کانون تربیت بدانند، مسائل جامعه هم کمتر و کمتر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای رتبه بندی معلمان لازم است، پیگیری لایحه رتبه بندی به وسیله نمایندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای رتبه بندی معلمان لازم است، پیگیری لایحه رتبه بندی به وسیله نمایندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید