خبرنگاران روسیه و ژاپن در حال ساخت دستگاهی برای شناسایی کرونا در 30 دقیقه

به گزارش وبلاگ ملیسا، مسکو- خبرنگاران- گروهی از دانشمندان روسی و ژاپنی در حال ساخت دستگاهی برای تست کرونا در روسیه هستند که به شناسایی مبتلا به کرونا در 30 دقیقه یاری می نماید.

خبرنگاران روسیه و ژاپن در حال ساخت دستگاهی برای شناسایی کرونا در 30 دقیقه

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نوشت: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بودجه ساخت دستگاه تست کرونا را تقبل نموده تا این دستگاه هر چه سریعتر به مرحله توزیع جهانی برسد.

در این دستگاه از سیستم تشخیص عایق گرمایی مولکولی استفاده می گردد و امتیاز اصلی تست، امکان استفاده آن خارج از آزمایشگاه و در شرایط سیار است.

روزنامه روسی نوشت: همه ابزار لازم برای این تست در یک چمدان نه چندان عظیم جای می گیرد. برای تشخیص بیماری کرونا با استفاده از این دستگاه به 30 دقیقه زمان احتیاج است.

دانشمندان پس از مطالعه نمونه های ویروس به دست آمده در چین توانستند به ساخت چنین سیستم سریع دست بیابند.

در زمان حاضر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با دولت روسیه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه برای ثبت این دستگاه تست و توزیع آن در سطح جهانی همکاری می نماید.

به نوشته روزنامه روسی، در زمان حاضر سفارش برای خرید 500 هزار دستگاه از سوی کشورهای مختلف ازجمله اتریش و امارات دریافت شده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین از دولت امارات پاداشی برای حمایت از ساخت واکسن کرونا دریافت کرد.

تاتیانا گولیکووا رئیس ستاد هشداردهی سرایت و انتشار کرونا در روسیه امروز اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی در روسیه به 114 نفر رسیده و حال پنج نفر بهبود یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روسیه و ژاپن در حال ساخت دستگاهی برای شناسایی کرونا در 30 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه و ژاپن در حال ساخت دستگاهی برای شناسایی کرونا در 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید