رشد62 درصدی عمیات های طرح ملی امداد و نجات در نوروز

به گزارش وبلاگ ملیسا، تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 2 هزار و 514 نفر در 48 ساعت نخست اجرای طرح نوروزی اطلاع داد.

رشد62 درصدی عمیات های طرح ملی امداد و نجات در نوروز

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 25 و 26 اسفندماه، 2 روز نخست اجرای طرح ملی امداد و نجات در نوروز بود که در طول این مدت مجموعا 221 عملیات در سراسر کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد 62 درصدی داشته است.

ولی پور اضافه کرد: از این تعداد، 125 عملیات در پاسخ به حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای بوده است که نشان دهنده رشد 37 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. بعلاوه 9 عملیات نجات در کوهستان و 26 عملیات مربوط به امدادرسانی به گرفتارشدگان در شرایط نامساعد جوی و برف و کولاک است.

ولی پور ادامه داد: در 48 ساعت نخست از شروع طرح نوروزی 2 هزار و 514 نفر از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره مند شدند. 131 نفر نجات یافتند و به منطقه ها امن منتقل شدند. یک هزار و 549 نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و 100 نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.بعلاوه 37 مصدوم در سوانح ترافیکی به وسیله ابزار نجات پس از گیرافتادن در خودرو رهاسازی شدند.

ولی پور بعلاوه از افزایش امدادرسانی و برپایی اسکان اضطراری در منطقه ها زلزله زده شهرستان بستک در هرمزگان اشاره نمود و گفت: پس از زلزله 6 ریشتری بامداد پنجشنبه، 3 پس لرزه بزرگتر از 4 ریشتر رخ داد که نجاتگران جمعیت هلال احمر در منطقه حضور داشتند و به تمامی درخواست های امدادرسانی پاسخ دادند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد62 درصدی عمیات های طرح ملی امداد و نجات در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد62 درصدی عمیات های طرح ملی امداد و نجات در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید