طالبان مذاکرات با کابل را لغو کرد

به گزارش وبلاگ ملیسا، ایسنا نوشت: طالبان افغانستان امروز سه شنبه گفت، مذاکراتش با دولت افغانستان بر سر مساله تبادل زندانیان را که به عنوان یک گام اصلی در مذاکرات صلح دو طرف محسوب می گردد متوقف نموده است؛ مذاکرات صلحی که قرار بود بعد از توافق صلح طالبان و آمریکا و با میانجی گری واشنگتن برگزار گردد.

طالبان مذاکرات با کابل را لغو کرد

خبرگزاری رویترز، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتر نوشت، تیم مذاکره کنندگان این گروه شبه نظامی در نشستهای بی ثمر شرکت نخواهد کرد و آزادی زندانیان آنها به بهانه های مختلف به تاخیر می افتد.

در حال حاضر صلح در افغانستان به میزان زیادی به مذاکرات میان دولت کابل و شبه نظامیان طالبان گره خورده است. در این مذاکرات نیز مساله تبادل زندانی به عنوان یک اقدام اعتماد ساز از سوی دو طرف اقدامی مهم محسوب می گردد.

یک سخنگوی دولت افغانستان گفت، تلاشهای این دولت بر سر برنامه آزادی زندانی ها ادامه خواهد یافت. جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اظهار کرد: ما از طالبان می خواهیم حالا با بهانه تراشی دست به خراب کردن این فرایند نزند.

اقدام طالبان در معلق ساختن این مذاکرات می تواند منجر به تشدید خشونتها و متقابلا تهدید شدن برنامه خارج شدن نظامیان آمریکایی از افغانستان گردد؛ خروجی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از اهداف اصلی دستور کارش مطرح نموده است.

ماه گذشته میلادی یک تیم سه نفره طالبان از قطر به کابل آمد تا فرآیند مذاکرات بر سر تبادل زندانی ها را آغاز کند. چند روز پیش مقامهای افغانستان گفتند، تعداد 100 تن از زندانی های طالبان را که بیمار بوده یا بالای 50 سال سن دارند، آزاد خواهند کرد.

انتظار می رفت که در ازای آن طالبان 20 عضو نیروهای امنیتی افغانستان را آزاد کند. دو طرف هدفشان این بوده که در نهایت تعداد 6000 زندانی که در کنترل خود دارند را آزاد سازند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "طالبان مذاکرات با کابل را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان مذاکرات با کابل را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید