مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: اولویت وزارت نیرو تامین برق داخل کشور است

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرنگاران - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، اولویت اول وزارت نیرو را تامین برق داخل کشور بیان نمود که اندازه اندک تبادل انرژی تاثیری بر آن ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: اولویت وزارت نیرو تامین برق داخل کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر تبادل انرژی داریم به گونه ای که از سه کشور برق را وارد و به سه یا چهار کشور برق صادر می کنیم. مجموع تبادل انرژی ما حدود یک درصد از کل مصرف انرژی روزانه کشور است که تاثیری روی مصرف کل برق ندارد. آن چیزی که در این فصل محدودیت ایجاد می نماید، سوخت رسانی به نیروگاه ها و تامین سوخت است.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر مصرف بخش خانگی و تجاری در این روزها حدود 600 میلیون متر مکعب در روز برآورد شده که در مواقعی بیشتر هم می گردد. در این روزها با کاهش مصرف، مثلا با کم کردن یک درجه ای دمای خانه، می توان حدود 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرد. کاهش مصرف انرژی با تغییر عادات غلط کار سختی نیست و می توان حتی با 10 درصد کاهش مصرف، در تامین گاز و برق همه هموطنان سهیم شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مصرف حدود 85 درصد از مشترکان برق پایین تر از الگوی مصرف است و فقط 15 درصد پرمصرف هستند و از این 15 درصد، دو درصد دو برابر الگوی تعیین شده مصرف می نمایند. حتی اگر همین عده کم هم رعایت نمایند، می گردد برق همگان را تامین کرد؛ یعنی می گردد با یک همکاری در فصل سرد، حتی از روشنایی معابر خیابانی هم کم نکرد. مشترکان بدانند که خاموش کردن حتی یک لامپ می تواند بسیار یاری نماینده باشد.

سخنگوی صنعت برق در مورد مصرف انرژی در بانک ها و ادارت نیز گفت: در مورد مصرف بخش اداری از امروز نظارت های ما افزایش می یابد. بخش های عمومی ساختمان ها و ادارات می توانند دما بیرون را داشته باشند و نیازی به دستگاه های گرمایشی ندارند. بعلاوه عایق بندی ساختمان ها می تواند 40 تا 50 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری و کاهش مصرف در ساختمان را در پی داشته باشد. از زمینه از هموطنان می خواهیم که اگر با ادارات یا بانک هایی روبه رو شدند که اتلاف انرژی داشتند، تذکر دهند و یا با همکاران ما در شرکت های توزیع با شماره 121 تماس بگیرند تا در اسرع وقت آنالیز های لازم انجام و با این موارد برخورد گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: اولویت وزارت نیرو تامین برق داخل کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: اولویت وزارت نیرو تامین برق داخل کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید