وزارت جهادکشاورزی این هفته از دامدار کارت رونمایی می کند

به گزارش وبلاگ ملیسا، تهران (پانا) - وزیر جهادکشاورزی گفت دامدار کارت برای رفع مشکل دامداران روستایی از چهارشنبه این هفته رونمایی و با سود 11 درصد و با سقف 50، 10، 20 میلیون تومانی برای تامین نهاده مورد نیاز دامداران در اختیار آنها قرار می گیرد.

وزارت جهادکشاورزی این هفته از دامدار کارت رونمایی می کند

ابراهیم ساداتی نژاد در قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به صورت روزانه ارتباط دارند لذا رصد و پایش این حوزه نیز باید به صورت روزانه انجام شود.

وی اضافه کرد: تالاب میقان اراک از جمله کانون های آنفلوانزاست که باید با دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر بازرسی هوشمند شرح داد: در استان مرکزی نیز باید همانگونه که توزیع هوشمند انجام می شود، بازرسی هوشمند نیز برای نظارت هرچه بیشتر بر قیمت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

ساداتی نژاد بیان نمود: زیرساخت های بازارگاه برای توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی باید در اراک نیز ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به کمبود خودرو و نیروی انسانی برای کنترل قیمت محصلات کشاورزی از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از استانداری مرکزی انتظار می رود که برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی یک خودرو از هر دستگاه به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی بیان نمود: بر اساس قراری که با سازمان صمت بوده باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در اختیار جهادکشاورزی قرار گیرد.

ساداتی نژاد مطرح نمود: در راستای رفع انباشت دام پرواری، پشتیبانی امور دام طبق توافق خرید تضمینی را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: نهاده به طور 100 درصدی فقط به دامداری صنعتی و طیور تخصیص داده می شود و عملا بخش دام روستایی و عشایری فقط به عنوان کمک نهاده دریافت می کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت گذاری خارج شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزارت جهادکشاورزی این هفته از دامدار کارت رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت جهادکشاورزی این هفته از دامدار کارت رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید