شهرهای عجیب و غریب گردشگری(بخش دوم)

به گزارش وبلاگ ملیسا، در میان شهرهای مختلف هرکدام بناهای تاریخی، منظره ها طبیعی زیبا یا ارزش گردشگری خاصی دارند

کشورهای دیگری هم در جهان هستند که به واسطه یک ویژگی عجیب و غریب و خارق العاده به عنوان منطقه ای عجیب مطرح می شوند و همین عجیب و غریبی خود می تواند باعث جذب گردشگران زیادی گردد چرا که عامل اصلی سفر و گشت و گذار در منطقه ها مختلف جهان ارضاء شدن حس کنجکاوی انسانهاست. در این مطلب به چندین منطقه عجیب و ویژگی های غریب شان اشاره می گردد.

شهرهای عجیب و غریب گردشگری(بخش دوم)
  • سوپیلین - استونی

نام خیابان های این شهر موادهای غذایی همچون نخود، لوبیا، سیب زمینی می باشد. این شهر را با نام شهر سوپ هم می شناسند. سوپیلن در کنار شهر تارتو و شهر دیگری که در طول تاریخ یخ زده است، قرار گرفته است. این شهر دارای خانه های چوبی کوتاهی است که همچون محله های فقیر نشین قرن 19 میلادی می باشند.

  • سنترالیا - پنسیلوانیا

در 27 می سال 1962 میلادی معدن این شهر دچار آتش سوزی شد و با اینکه حدود 50 سال از این حادثه می گذرد، اما معدن همچنان در حال سوختن است. بیشتر ساکنین این شهر در دهه 1980 میلادی پس از اینکه پسربچه ای داخل گودال حیاتی افتاد، از این شهر کوچ کردند.

اما بعضی دیگر به اطراف آن پناه بردند و به طور کامل شهر را ترک نگفتند. گردشگران با تماشا این منظره ها دهانشان از حیرت باز می ماند. این شهر هنوز کد شهری ندارد اما بر اساس سرشماری سال 2011 میلادی، هنوز آن را وطن خود می دانند.

  • شفیلد -

در دهه 1980 میلادی، محلی های این شهر یک انجمن گردشگری تشکیل دادند و کمپینی برای نقاشی دیواری به راه انداختند. در حال حاضر، بیش از 60 نقاشی دیواری که صحنه های تاریخی را به تصویر کشیده است، در این شهر به چشم می خورد.

در سال 2003 میلادی، در این شهر جشنواره بین المللی نقاشی های دیواری برگزار گردید. سالانه حدود 200 هزار نفر از سراسر جهان از گالری هنری درفضای بیرون این شهر که جمعیتش به هزار نفر هم نمی رسد، تماشا می نمایند.

  • ستنیل د لا بودگاس -

این شهر کوچک اسپانیایی در امتداد ریو ترجو در کادیز، یک شهر چند شخصیتی است. بیشتر ساکنین این شهر در سازه هایی شبیه غار و در راه های تنک و باریک و میان کوه ها زندگی می نمایند. صخره های بزرگ موجود در این شهر که در بالای خیابان ها سایه افکنده است در روزهای گرم و شرجی تابستان بسیار عالی می باشند.

  • روزوِل - نیومکزیکو

می گویند در تابستان سال 1947 میلادی، یک سفینه فضایی در شهر روزول سقوط نموده است. این اتفاق سرنوشت این شهر را برای همواره تغییر داد. حضور بیگانگان به قدری در این شهر همه گیر شده است که حتی ساختمان فروشگاه مک دونالد نیز در این شهر به شکل بشقاب پرنده است.

خیلی از فروشگاه های این شهر شبیه سفینه فضایی هستند. در این شهر، موزه و مرکز تحقیقات بین المللی نیز در مورد سفینه های فضایی و موجودات کره های دیگر وجود دارد.

  • رِنِل شاتو -

این روستای کوچک در کنار تپه ای در جنوب کشور فرانسه قرار گرفته است و مملو از فرضیه های مختلف می باشد. به طور مثال، بیشتر مردم اعتقاد دارند جامى که حضرت عیسى در شام آخر از آن نوشید (Holy Grail) در این روستا پنهان است.

در دهه 1800 میلادی، کشیشی به نام برنگر سونی یر با هزینه ای هنگفت کلیسای محلی این شهر را به شکل وسیعی بازسازی کرد و برای خیلی ها این سوال پیش آمد که پول آن را از کجا آورده است؟ او که نمی توانسته با موعظه کردن دیگران این اندازه پول به دست آورده باشد. شایعه شده بود که سونی یر با حفر زمین زیر محراب کلیسا، وسایل ارزشمندی پیدا نموده و هزینه بازسازی را با آن تامین نموده است.

  • شهر مردگان

گونگشی ژوانگ یا شهر مردگانشهری در کشور است که بیش از 100 ویلای مجلل دارد که همگی خالی از سکنه می باشند.

قیمت بالای مسکن در چین و کم عایدی بودن اغلب مردم این کشور، تعداد کمی از افراد توانایی خرید خانه های بزرگ این شهر را دارند. بیشتر مردم در آپارتمان های کوچکی زندگی می نمایند که به محل کارشان نزدیک باشد. یکی از دلایل خالی از سکنه بودن این منطقه نیز دور بودن آن از منطقه ها صنعتی و تجاری چین ذکر شده است. علت دیگر آن، بالا رفتن ناگهانی قیمت مسکن در این کشور است طوری که بعضی از این خانه ها در حال حاضر بیش از 3 میلیون یوان قیمت دارند. می گویند صاحبانان این ویلاها، زمانی که آنها را پیش خرید نموده اند توانایی پرداخت اقساط شان را داشتند، اما اکنون با بالا رفتن ناگهانی قیمت ها، نه توانایی پرداخت ما بقی اقساط را دارند و نه حاضرند سرمایه اولیه ناچیز خود را پس بگیرند.

منبع: الی گشت

به "شهرهای عجیب و غریب گردشگری(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای عجیب و غریب گردشگری(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید