مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی و لیفان X60

به گزارش وبلاگ ملیسا، اگر قرار باشد یک خودروی کراس اوور یا چیزی شبیه به آن را با قیمتی در حدود 125 میلیون تومان، که هم قیمت بایک X25 است، بخرید، می توانید روی چند گزینه حساب باز کنید، گزینه هایی که اغلب فراوری داخل هستند و ریشه فرانسوی یا چینی دارند و شامل مواردی چون ساندرو استپ وی، MVM X22، جک S3، لیفان X60 و … می شوند. در ادامه این مطلب به مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی و لیفان X60 می پردازیم.

مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی و لیفان X60

مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی

پیش تر به طور مفصل به مقایسه ساندرو استپ وی با رقبا پرداخته ایم، اما در اینجا بحث ساندرو با دیگر رقبا متفاوت است. این خودروی تولیدشده توسط رنوی فرانسه، از نظر کیفیت ساخت، تأمین قطعات، خدمات پس از فروش، قدرت موتور و ایمنی بدنه قابل مقایسه با نمونه های چینی نیست، اما ضعف عظیم آن در امکانات جانبی است. به طوری که تقریباً هیچ کدام از آپشن های خودروهای چینی، مثل بایک X25، را ندارد و امکاناتش به دو کیسه هوا،تهویه دستی ، چراغ مه شکن، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان و آینه های برقی محدود می گردد.

با مقایسه بایک X25 با ساندرو اسپ وی متوجه نکته دیگری می شویم که آن ظاهر نه چندان زیبای ساندرو استپ وی است و البته کابین آن هم تفاوت چندانی با رنو ال 90 ندارد. هرچند جایگاه ها و فضای داخل کابین حسابی دلپذیر است. با همه این ها برگ برنده ساندرو استپ وی در برابر بایک X25 همان کیفیت رنوی فرانسه، موتور قدرتمند و ایمنی بدنه است.

مقایسه بایک X25 با لیفان X60

در این بخش به سراغ مقایسه بایک X25 با لیفان X60 که شبیه ترین خودرو به همین بایک X25 است. این خودرو دارای چراغ های کشیده با الگویی شبیه به بال پرنده است، که حدود یک دهه قبل شدیداً مورد توجه خودروسازان آسیایی، خصوصاً هیوندای، بود. این بخش خودرو، مستقل از دیگر اجزا، ظاهر خوبی دارد و با کمی فرورفتگی در بدنه، حس یک کراس اوور اسپرت را به بیننده القا می نماید.

در لیفان X60 رینگ ها کوچک انتخاب شده، اما بدتر از آن سپر عظیم و هم رنگ بدنه آن است که از دور چینی بودن این خودرو را نمایان می نماید. طراحی داخلی لیفان نسبت به بایک ضعیف تر است و این جا هم استفاده از پلاستیک خشک توی ذوق می زند. با وجود این، کابین لیفان نسبت به بایک X25 عظیم تر است و سرنشینان عقب در آن احساس راحتی بیش تری خواهند کرد.

لیفان X60 موتور 4 سیلندر با حجم 1800 سی سی دارد، که 131 اسب بخار توان ایجاد می نماید و از این نظر، بالاتر از بایک X25 قرار می گیرد، هرچند به همین اندازه مصرف سوختش هم بالاتر می رود و به حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد. لیفان X60 فقط دو کیسه هوا دارد و از نظر ایمنی شرایط چندان خوبی ندارد. با وجود این، سابقه طولانی تر حضور این خودرو در ایران باعث شده خدمات پس از فروش بهتری نسبت به بایک داشته باشد.

بد نیست که مطلب مقایسه لیفان X60 با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری از این خودرو به دست آورید.

مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22

ام وی ام X22 بیش تر با نام تیگو 2 شناخته می گردد. خودرویی که از نظر ظاهری پختگی بیش تری نسبت به رقبایش دارد، هرچند معضل کوچک بودن رینگ ها اینجا هم دیده می گردد. نکته مثبت درباره تیگو 2 نسبت به بایک X25، سابقه حضور MVM در ایران است که بیش تر از همه رقبای چینی است و این اعتماد مشتری ها را به خود جلب می نماید.

از نکات مثبت در طراحی قسمت عقب MVM X22 می توان به حجم دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره نمود. ضمن این که، بالچه عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. طراحی داشبورد تیگو 2 بی شباهت به لیفان نیست، اما در مقایسه با بایک X25 هنوز ضعف هایی دارد. طراحی جایگاه ها و جنس آن ها کیفیت قابل قبولی دارد، اما پلاستیک خشک همچنان به عنوان یک مشکل اساسی در طراحی داشبورد و بخش های داخلی درها به چشم می خورد.

تیگو 2 از یک موتور 4 سیلندر 1500 سی سی با قدرت 105 اسب بخار بهره می برد، که باتوجه به وزن خودرو نمی توان انتظار شتاب بالایی از آن داشت و این کم توانی خودش را در شیب نشان خواهد داد. مصرف سوخت این خودرو، خلاف ادعای سازنده که 6 لیتر بود، حدود 9 لیتر است. تیگو 2 فقط دو کیسه هوا دارد و نتوانسته استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا را کسب کند.

درباره بایک X25 بیشتر بخوانید:

  • معرفی بایک X25 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با بایک X25
منبع: دیوار

به "مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی و لیفان X60" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بایک X25 با ساندرو استپ وی و لیفان X60"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید