مقایسه نیسان کیکس 2022 با رقبا: کراس اوور مقرون به صرفه قیمتی در سایه مدعیان

به گزارش وبلاگ ملیسا، کراس اوور نیسان کیکس 2022 یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای موجود در بازار است که قیمت آن از 21 هزار دلار آغاز می گردد. با توجه به قیمت اولیه پایین آن، شاید بعضی از خریداران انتظار خودرویی با کیفیت و امکانات پایین را داشته باشند اما این طور نیست و حتی تریم پایه آن نیز یک کراس اوور نسبتا مجهز است.

مقایسه نیسان کیکس 2022 با رقبا: کراس اوور مقرون به صرفه قیمتی در سایه مدعیان

شاید تا چند سال پیش، همین خودرو با این مشخصات در میان رقبای خود برجسته بود ولی در سال های اخیر، رقبای نیسان به طور جدی بازی را تغییر دادند و بازار شکل دیگری به خود گرفته است.

مزدا و هیوندای با قیمت های مشابه توانستند خودروهایی ارزان ولی مملو از امکانات و رویکردهای فناورانه در فضا داخلی، بدنه بیرونی و کاملا لوکس با پیشرانه های پیشرفته و تمیز به خریداران پیشنهاد بدهند.

نیسان کیکس 2022 نیز خواسته همین راه را طی کند ولی آیا پیروز شده با سایر رقبا همگام گردد؟ برترین روش برای یافتن پاسخ این پرسش، مقایسه مستقیم این خودرو با رقبا در 8 حوزه کلیدی است.

8- قدرت موتور

در بخش پیشرانه و موتوری، کیکس 2022 به قدرت رقبا نمی رسد. موتور چهار سیلندر و 122 اسب بخاری این خودرو کند نیست اما مطمئنا به پای موتور 186 اسب بخاری مزدا CX-30 یا حتی تریم پایه 147 اسب بخاری کیا سول نمی رسد.

هر فردی که هوادار یک رانندگی سرگرم نماینده باشد؛ شاید از تجربه رانندگی با کراس اوور نیسان 2022 ناامید گردد و حتی با گاز و فشار زیاد، نتواند به شتاب دلخواه و مورد انتظار از خودروهای سال 2022 برسد.

این خودرو برای رانندگی در شهر مسئله ای نخواهد داشت. کلا کیکس 2022 خودرویی برای مسافرت های طولانی یا رانندگی در بزرگ راه ها نیست. یک مشکل دیگر این خودرو، ارائه فقط یک پیشرانه است در حالی که رقبایی مانند کیا سول چندین پیشرانه ارائه داده تا دست خریدار برای انتخاب کامل باز باشد.

7- هندلینگ

با توجه به اینکه خودرویی جمع و جور است؛ در این بخش عملکرد خوبی دارد و حتی در مسیرهای ناهموار یا جاده های مارپیچ و غیر صاف، خوب عمل می نماید. این ویژگی لزوما به یک تجربه رانندگی لذت بخش منتهی نمی گردد اما باید بدانیم که نیسان کیکس 2022 یک خودروهای ماهر و کاملا قابل پیش بینی از نظر هندلینگ در شهر و جاده است.

گیربکس CTV این خودرو تا حدود احساس تنبلی می نماید اما بیشتر خریدارانی که در ترافیک های شلوغ شهرها، رانندگی می نمایند؛ اصلا متوجه این موضوع نخواهند شد. این خودرو فقط با مدل FWD در دسترس است و در شرایط زمستانی مانند خودروی فولکس واگن تائوس AWD، توانایی بالایی ندارد.

6- استایل

به طور کلی، استایل و طراحی نیسان هنوز از قواعد گذشته پیروی می نماید و رادیکالی یا تهاجمی نیست. کیکس 2022 در این بخش به پای طراحی مدرن خودروهایی مانند مزدا CX-30 یا هیوندای Kona نمی رسد و آن ها بسیار زیباتر هستند. نیسان برای مدل 2021 طراحی این کراس اوور را به روزرسانی کرد و انتظار داشتیم زبان طراحی جدیدتر و مدرن تری به کار بگیرد که متاسفانه این طور نشد.

طیف وسیعی از خودروهای نیسان چنین مسئله ای دارند و در حالی که از ظاهر مناسبی برخوردار هستند اما در نهایت زود از فکر ها پاک شده و به فراموشی سپرده می شوند. از نظر طراحی کمی مشابه با هیوندای کونا است و حتی بعضی از خریداران، از این اندک تفاوت نیز چشم پوشی می نمایند. استایل نیسان کیکس 2022 با واکنش های منفی از سوی مشتریان روبرو نشده است.

5- کابین داخل

همه چیز در داخل کابین نیسان 2022 به دقت و در جای خودش درست طراحی شده است. داخل این خودرو به طرز شگفت انگیزی جادار است و در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر در رده خود، بازتر و بزرگ تر به نظر می رسد. در جلوی خودرو، فضای باز زیادی وجود دارد؛ در حالی که به طور قاعده باید سرنشین های عقب جادارتر بودند. طراحی کابین داخل این خودرو به مفهوم واقعی کلمه ساده و پایه ای است.

فضای صندوق عقب آن، یکی دیگر از مزایای برجسته این خودرو است؛ شکل طراحی دریچه عقب، بارگیری محموله های بزرگ را آسان می نماید و فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل می سازد. کابین داخلی در سه رنگ تمام مشکی، مشکی/قرمز و سیاه/خاکستری عرضه می گردد.

4- سیستم اطلاعات و تفریح

یکی دیگر از نقاط قوت کیکس 2022، تجهیزاتی است که به صورت استاندارد همراه با آن عرضه می گردد. این خودرو بسته به تریم انتخابی، یک صفحه نمایش لمسی 7 یا 8 اینچ و یک سیستم صوتی شش بلندگویی دارد. یک پورت شارژ USB-C و NissanConnect راه دور در تریم SR و بالاتر شاهد هستیم.

علاوه بر این ویژگی های استاندارد، یک بسته امکانات در نسخه پریمیوم موجود است که شامل سیستم استریو Bose و یک هات اسپات وای فای می گردد. در تریم های میانی و بالا به طور اتوماتیک از سیستم های اطلاعات و تفریح اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می نماید.

3- امنیت

وقتی صحبت از خودروهای کوچک می گردد؛ معمولا رانندگان نگران ایمنی هستند. چون تفاوت میزان میان خودروی آن ها با کامیون های زیادی که در جاده رانندگی می نمایند؛ می تواند منجر به تصادفات بسیار بدی گردد. کراس اوور کیکس دارای رتبه ایمنی 4 ستاره NHTSA است که یک سطح خوبی محسوب شده و باعث می گردد از بسیاری رقبا پیشی بگیرد.

ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط روی این خودرو قرار داده شده اما برای سیستم یاری راننده خودران هستند. در مقایسه، مزدا CX-30 دارای رتبه ایمنی 5 ستاره با ویژگی های اختیاری مانند یاری به حفظ ماشین در خطوط، نظارت بر نقاط کور عرضه می گردد. فقط رقبای سطح پایینی مانند فورد اکو اسپرت، بسته امکانات ایمنی پایین تری نسبت به نیسان کیکس ارائه می دهند.

2- مصرف سوخت

ممکن است نیسان هیجان انگیزترین تجربه رانندگی را در میان خودروهای هم رده خود به ارمغان نیاورد ولی در مصرف سوخت جبران خواهد نمود. در رتبه بندی رسمی EPA مصرف سوخت این خودرو 31 ام پی جی و در بزرگراه 36 ام پی جی ذکر شده است که چندین mpg بالاتر از بیشتر رقبا است.

به طور خاص، خودروهایی مانند کیا سول تنها 27 مایل بر گالن در شهر مصرف سوخت دارد که برای بیشتر خریداران یک تفاوت بزرگ است. حتی رقبای گران تری مانند فولکس واگن تائوس کمی مصرف سوخت بهتری داشته و در شهر 28 مایل در گالن و بزرگراه 36 مایل در گالن بنزین مصرف می نماید.

1- قیمت

با قیمت پایه 21 هزار دلار، شکست دادن این کراس اوور در بخش قیمت بسیار سخت است. بالاترین تریم نیسان کیکس 2022 فقط 23500 دلار قیمت خورده است که یکی از ارزان ترین خودروهای برای ورود به دنیای کراس اوورهای کوچک محسوب می گردد. با این حال، هزینه ای که برای خرید نیسان Kicks SR می دهید؛ برای خرید مزدا CX-30 کافی است؛ رقیبی که مسلما از نظر لذت راننده و کیفیت کابین داخلی بهتر است.

هزار دلار دیگر جور کنید؛ می توانید فولکس واگن تائوس را با فضای داخل کابین عالی و طراجی مجذوب کننده بخرید. به عبارت دیگر، اگرچه نیسان کیکس از نظر قیمت، ارزش خرید بالایی دارد اما در واقعیت، خرید بسیاری از رقبای این کراس اوور مجذوب کننده تر خواهد بود.

نیسان کیکس 2022 در این بازار نمی تواند به پای بسیاری از رقبای صاحب نام خود برسد ولی در این بازار شلوغ کراس اوورها یک گزینه خرید خوب ارزیابی می گردد.

منبع: یک پزشک

به "مقایسه نیسان کیکس 2022 با رقبا: کراس اوور مقرون به صرفه قیمتی در سایه مدعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نیسان کیکس 2022 با رقبا: کراس اوور مقرون به صرفه قیمتی در سایه مدعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید