4 ایده برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن

به گزارش وبلاگ ملیسا، استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه یکی از مدل هایی است که در دکوراسیون داخلی خانه دوباره مورد توجه بسیار قرار گرفته است. ممکن است به کار بردن کاشی مشکی در طراحی آشپزخانه ساده یا خسته کننده به نظر برسد اما اینگونه نیست و کاشی های مشکی با شکل ها، جنس ها و رویه های متفاوت منحصربه فرد هستند.

4 ایده برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن

امروزه کاشی های مشکی مانند قدیم نیستند و می توانند مدرن و به سبک رستیک باشند. استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه باعث شیک تر شدن خانه می گردد. در صورتی که با استایل های مختلف آشنا باشید راحت تر می توانید در خصوص انتخاب نوع کاشی مشکی مناسب آشپزخانه خود تصمیم بگیرید. در ادامه استایل های مختلف کاشی مشکی آشپزخانه معرفی شده اند.

جنس، رویه و شکل های مختلف

بسته به مدل خانه و نوع سلیقه ، افراد ممکن است کاشی های مشکی دارای رویه های بسیار براق یا مات را انتخاب نمایند. بعضی جنس ها با یک سری پرداخت های خاص ظاهر بهتری دارند. به عنوان مثال کاشی مات با سطح طرح دار و کاشی براق با سطح ساده به خوبی ست می شوند.

استفاده از کاشی مشکی براق در آشپزخانه

در صورتی که نور طبیعی زیادی در آشپزخانه وجود ندارد به احتمال زیاد دوست نداشته باشید از رنگ های تیره ای که نور را جذب نموده و حتی باعث تاریکی بیشتر می شوند بهره ببرید. بنابراین ممکن است فکر کنید که همواره باید از کاشی های دارای رویه رنگ روشن برای تنظیم نور آشپزخانه خود بهره ببرید. اما این موضوع صحیح نیست.

یکی از روش های استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه کم نورتر استفاده از کاشی هایی است که دارای رویه براق هستند. سطح براق هر نوری که به سمتش تابیده گردد را بازتاب نموده و باعث روش تر شدن فضا می گردد حتی اگر رنگ آن مشکی باشد. کاشی می تواند از جنس سرامیک براق یا موزاییک شیشه ای باشد. کاشی براق با وسایل فلزی از جنس برنز یا طلا ترکیب زیبایی را ایجاد می نماید.

استفاده از کاشی مشکی مات در آشپزخانه

کاشی های مشکی مات آشپزخانه ظاهر ساده تری را نسبت به کاشی های براق ایجاد می نمایند. یکی از فواید اصلی کاشی مات این است که آلودگی را به سادگی می تواند پنهان کند به ویزه اگر دوغاب بین کاشی ها هم مشکی باشد و مانند رنگ سفید با کاشی ها تضاد نداشته باشد. کاشی مشکی مات آشپزخانه بسته به چیدمان و طراحی باعث ساده تر به نظر رسیدن فضا می گردد.

در صورتی که نمی خواهید از مات ترین نوع کاشی بهره ببرید، توصیه می گردد کاشی های مرمر مشکی را انتخاب کنید. این مدل کاشی ها بافت دیداری و گرما را بدون ایجاد حس بدی که مات بودن به فضا می دهد به وجود می آورند. با وجود اینکه کاشی های مرمر اغلب جلا داده می شوند اما درخشش آن ها به میزان سرامیک های براق یا شیشه ای نیست.

سنگ یکی دیگر از جنس هایی است که اغلب برای ساخت کاشی های مشکی یا تیره به کار می رود. سنگ می تواند در برابر لکه و آتش مقاوم باشد و این دو ویژگی های عالی برای انتخاب این جنس کاشی برای آشپزخانه هستند. کاشی های از جنس سنگ اغلب برای کف استفاده می شوند و نسبت به سایر جنس هایی که پیش تر معرفی شدند ظاهر ساده تری را به وجود می آورند.

شکل های مختلف کاشی های مشکی

علاوه بر در نظر گرفتن رویه کاشی باید به شکل آن هم توجه کنید. کاشی های مشکی آشپزخانه در شکل های مربعی، مستطیلی، شش ضلعی و دایره ای وجود دارند. بعلاوه با استفاده از کاشی های عربی مشکی می توانید ظاهر خانه خود را به سبک مدرن مراکشی تغییر دهید. این کاشی های تزیینی یک روش عالی برای برجسته سازی یک قسمت خاص در آشپزخانه هستند.

کاشی های مشکی را در کدام قسمت آشپزخانه استفاده کنیم؟

حال که اطلاعات زیادی را درباره رویه های مختلف و بعضی شکل های کاشی مشکی آشپزخانه متوجه شدیم، زمان یادگیری مکان و نحوه استفاده از آن ها فرا رسیده است.

1. بک اسپلش (کاشی دیوار پشت سینک و پشت گاز آشپزخانه)

هنگامی که به کاشی آشپزخانه فکر می کنید اولین جایی که به ذهنتان می رسد به احتمال زیاد بک اسپلش است. فقط به علت اینکه بک اسپلش رایج ترین جا برای استفاده از کاشی در آشپزخانه است نباید ان را به شیوه مرسوم کاشی کاری کنید. کاشی های مشکی را در ترکیب کاشی بک اسپلش به کار بگیرید.

طراحی هفت و هشتی یا شاه ماهی یکی از روش های ایجاد ظاهر مدرن و نو در بک اسپلش آشپزخانه است. برای دوغاب بین کاشی ها در این طرح از رنگ روشن بهره ببرید. رنگ سفید ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد اما خاکستری مایل به بژ روشن انتخاب خوبی است. این رنگ دوغاب با هر الگو و مدلی که انتخاب کنید ترکیب خوبی را به وجود می آورد.

یکی از روش های جالب برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه به کارگیری کاشی های مشکی با درخشندگی و انعکاس بسیار زیاد به روش عمودی است. اغلب کاشی ها به روش کلاسیک افقی قرار می گیرند. چیدمان عمودی را به جای چیدمان افقی انتخاب کنید. الگوها و روش های مختلف بسیاری مانند آجرکاری عمودی و چیدمان عمودی پشت سرهم وجود دارند که می توانید بر اساس آن ها حس فضا را تغییر دهید. در هر صورت چیدمان عمودی باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد و ظاهر نوی داشته باشد.

2. کاشی مشکی برای میزهای پیشخوان آشپزخانه

یکی دیگر از روش های استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه، موزاییک مرمرنما است زیرا از آنجایی که این موزاییک ها به صورت دستی ساخته می شوند تمیز کردن و نگهداری از آن ها بسیار راحت است. موزاییک مرمرنما در همه شکل ها و رنگ ها وجود دارد بنابراین می توانید با استفاده از آن ظاهری تک رنگ یا دارای چند رنگ را به میز پیشخوان آشپزخانه خود اضافه کنید. به هر حال در نهایت ظاهر منحصر به فردی برای خانه و آشپزخانه خود خواهید داشت.

3. استفاده از کاشی های مشکی برای دیوار آشپزخانه

در صورتی که می خواهید کل دیوارهای آشپزخانه را کاشی کنید بهتر است کاشی ساده تری را انتخاب کنید که پس زمینه زیباتری را برای قفسه های آشپزخانه ایجاد کند. نکته کلیدی این است که سعی کنید همه موارد را هماهنگ با هم انتخاب کنید.

یک روش قابل توجه دیگر برای استفاده از کاشی های مشکی روی دیوار آشپزخانه این است که کابینت های روبروی کاشی های مشکی به صورت یکدست سفید باشند. آشپزخانه سیاه و سفید جلوه زیبایی دارد و می توانید با افزودن عناصر سیاه و سفید دیگر و بعلاوه اجزایی با رنگ چوبی به کف زمین، توازن را در باقی فضای منزل هم ایجاد کنید.

4. استفاده از کاشی مشکی برای کف آشپزخانه

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم کاشی های مشکی مات که دوغاب به کار رفته بین آن ها مشابه خاکستری باشد به راحتی می توانند آلودگی را پنهان نمایند بنابراین برای فضایی پر رفت و آمدی مانند آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. بسته به استایل آشپزخانه می توانید میزان های مختلفی را برای کاشی کف آشپزخانه انتخاب کنید. کاشی های تزیینی مشکی مانند طرح های هندسی هم برای استفاده در کف آشپزخانه مناسب هستند.

در صورتی که در پی ایجاد استایل مدرن و نو هستید، کاشی های مشکی براق بزرگ را با یک الگوی غیر معمول مانند الماس، زیگزاگ افقی و هفت و هشتی یا کاشی های مات تخته سنگ مربع شکل با الگوی لوزی را بهره ببرید. اگر به استایل کلاسیک و سنتی علاقه مند هستید، کاشی های مشکی کوچک تر که رویه براق و درخشان دارند را به کار بگیرید.

فرقی نمی نماید که در پی استفاده از کاشی های تخته سنگ و چوب برای ایجاد سبک رستیک باشید، بخواهید یک ظاهر مدرن را با کاشی های ساب وی براق ایجاد کنید یا حتی دوست داشته باشید ترکیبی از این دو را ایجاد کنید، به هر حال استفاده از رنگ مشکی برای آشپزخانه انتخاب اشتباهی نیست و استایل زیبایی که هیچگاه از مد نمی افتد را به وجود می آورد.

منبع: Hadley Court

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 ایده برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ایده برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید