آکواریوم کیش؛ دریچه ای به دنیای رنگارنگ زیر آب

به گزارش وبلاگ ملیسا، قبل از معرفی آکواریوم کیش بگذارید بگوییم که دریا از مجذوب کننده ترین پدیده های زمین است که وجود آن برای هر سرزمینی، یک موهبت است. موهبتی که یکی از فواید آن، تقویت قطب گردشگری در منطقه است. در کنار مجذوب کنندهیت های روی آب و زیبایی های بصری، دنیا زیر آب دریا نیز بسیار قابل توجه است. دنیایی که در آن، رنگ های تازه خواهید دید و از تماشای تنوع ماهی ها، گیاهان و سایر آبزی های خوش رنگ ولعاب به وجد خواهید آمد.

آکواریوم کیش؛ دریچه ای به دنیای رنگارنگ زیر آب

آب های خلیج فارس، گنجینه ای غنی و حیرت انگیز از انواع ماهی های خوش آب ورنگ است. ماجراجویی در چنین گنجینه ای، زاویه ای دیگر از هستی را به شما نشان می دهد که در دنیا روی آب کمتر خواهید دید. در جزیره کیش این فرصت را دارید که با غواصی در آب های خلیج فارس، از کمترین فاصله، آبزی های متنوعی را ببینید و محو شیطنت آنها شوید.

اما اگر اهل چالش های غواصی نیستید و دوست دارید در آرامش کامل شاهد ماهی های رنگارنگ خلیج فارس باشید، پیشنهاد ما به شما، آکواریوم کیش است. این آکواریوم وسیع، گزیده ای از دنیای بی کران دریای جنوب است که شما را به ماجراجویی در دنیای زیر آب بدون چالش های غواصی دعوت می نماید. این جاذبه جهانگردی به قدری محبوب است که در اغلب مقالات راهنمای سفر به کیش می توانید نشانی از آن پیدا کنید.

برای آشنای با آکواریوم کیش تا سرانجام این مطلب با مجله جهانگردی وبلاگ ملیسا همسفر شوید.

ساعت کار آکواریوم کیش چگونه است؟

این مجموعه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب میزبان بازدیدنمایندگان است.

قیمت بلیط آکواریوم کیش چقدر است؟

هزینه بلیت آکواریوم کیش در سال 98 برابر با 35 هزار تومان بوده است.

در آکواریوم کیش چند گونه ماهی زندگی می نمایند؟

علاوه بر انواع کوسه و ماهی های بزرگ جثه، در حدود 70 گونه ماهی تزئینی وجود دارد.

بازدید از آکواریوم کیش چقدر طول می کشد؟

برای بازدید از این مجموعه در حدود 2 تا 3 ساعت باید زمان صرف کنید.

آکواریوم کیش کجاست؟

در سفر به آب های خلیج فارس و جزیره های متعدد این خلیج نیلگون، جاذبه های طبیعی، تاریخی و رفاهی بسیاری خواهید دید و لحظه هایی طلایی را تجربه خواهید کرد. جزیره کیش از قوی ترین قطب های جهانگردی استان هرمزگان و خلیج فارس است که باوجود انواع مجذوب کنندهیت های تاریخی، طبیعی و تفریحی، میزبان مسافران بسیاری است. آکواریوم از زیباترین و مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی این جزیره است که در جنوبی ترین و شرقی ترین ساحل آن، جا خوش نموده است. پارک دلفین و پارک ساحلی سیمرغ از نزدیک ترین جاهای دیدنی کیش به این آکواریوم است. پارک دلفین در غرب آن و با فاصله تقریبی 1 کیلومتر و پارک ساحلی سیمرغ نیز در شمال شرقی آن با فاصله ای در حدود 2 کیلومتر واقع شده است. ساحل مرجان کیش نیز در شمال آکواریوم کیش واقع شده است و مسافت بین این دو جاذبه در حدود 4 کیلومتر است. آکواریوم در 12 کیلومتری فرودگاه بین المللی کیش و در جهت جنوب شرقی آن به روی نقشه دیده می گردد.

آدرس آکواریوم کیش روی گوگل مپ

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر
  • ساعت فعالیت مجموعه: از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب
  • هزینه بلیت آکواریوم کیش: 35 هزار تومان (در سال 98)

گشتی در آکواریوم بزنیم

آکواریوم جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه های جزیره و از جاهای تفریحی کیش است که انواع مختلف کوسه و ماهی را در این مجموعه دیدنیی می توانید ببینید. این آکواریوم تنوع خلیج فارس را حفظ نموده است و قابی وسیع از این دریای بزرگ را پیش روی بازدیدنمایندگان قرار می دهد. در جزیره کیش شانس غواصی در آب های خلیج فارس را دارید و می توانید از نزدیک، تنوع آبزیان این دریا را مشاهده کنید. اما این تنها راه دیدنی گونه های آبزی در خلیج فارس نیست. آکواریوم جزیره کیش فرصتی مغتنم برای کسانی است که از چالش های غواصی می ترسند یا به هر دلیلی امکان رفتن به زیر آب را ندارند. با وجود آکواریوم خوش رنگ و لعاب کیش، این افراد هم می توانند به آسانی انواع گونه های رنگارنگ ماهی ها و کوسه های دریای جنوب را به فاصله یک شیشه دیدن نمایند. این مجموعه مثل شهربازی کیش وسعت قابل توجهی دارد و شامل انواع گونه های ماهی های کمیاب و زیبای خلیج است. در این مجموعه دو آکواریوم با حجم های 50 هزار لیتر و 20 هزار لیتر تعبیه شده است که آکواریوم بزرگ تر مخصوص کوسه، ماهی ها و آبزیان بزرگ و آکواریوم کوچک تر شامل انواع ماهی های کمیاب و رنگارنگ است.

تنوع ماهی های داخل آکواریوم کوچک تر به 70 گونه می رسد. علاوه بر ماهی، 100 نوع خزنده نیز در این مجموعه وجود دارند. از این 100 نوع می توان به ماربوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی و… اشاره نمود. بعلاوه در آکواریوم می توانید از نزدیک لاک پشت بزرگ جثه ای به طول 2 متر را ببینید. مجموعه آکواریوم کیش تنها مختص ماهی ها نیست و در آن قسمتی وجود دارد که مخصوص حیوانات تاکسیدرمی شده است. تمساح، مار، انواع پستانداران، پرنده و… از دیگر موجوداتی است که می توانید در مجموعه آکواریوم ببینید.

جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم جزیره کیش

پارک دلفین کیش از جاذبه های نزدیک به آکواریوم این جزیره است که در غرب آن و با فاصله 1کیلومتری واقع شده است. باغ پرندگان کیش در مجموعه پارک دلفین واقع شده است و از جاذبه های نزدیک به آکواریوم جزیره کیش محسوب می گردد. پارک ساحلی سیمرغ نیز در نزدیکی آکواریوم واقع شده است و فاصله بین این دو جاذبه در حدود 2 کیلومتر است. پارک آهوان از زیباترین جاهای دیدنی کیش است که فاصله بسیار کمی با مجموعه آکواریوم جزیره دارد و در خیابان فردوسی واقع شده است. از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به آکواریوم می توان به پارک هنگام، دوقلوها و آبشار اشاره نمود.

مراکز خرید نزدیک آکواریوم کیش

در حوالی آکواریوم علاوه بر جاهای دیدنی کیش، مراکز خرید بسیاری نیز واقع شده اند و شما می توانید بعد از بازدید از دنیای خوش رنگ و لعاب زیر آب، به سراغ فروشگاه های خوش آب و رنگ جزیره بروید و خریدگردی مجذوب کنندهی در این جزیره تجربه کنید. از مراکز نزدیک به آکواریوم کیش می توان به مراکز خرید پانیذ و مروارید اشاره نموده که در شمال غربی آکواریوم و تقریبا در 6کیلومتری این جاذبه واقع شده اند. مرکز خرید دیپلمات نیز در نزدیکی این دو فروشگاه واقع شده است. مرکز خرید سارینا 1 نیز در شمال آکواریوم جزیره کیش و با فاصله تقریبی 4/4 کیلومتر واقع شده است. شعبه دوم این مرکز خرید نیز در جهت شمال غربی مجموعه آکواریوم، با فاصله ای در حدود 6 کیلومتر واقع شده است.

کشتی های آکواریوم کیش، راهی دیگر برای دیدنی دنیای زیر آب

در جزیره کیش راه های گوناگونی برای بازدید از دنیای زیر آب وجود دارد. شما می توانید لباس غواصی بپوشید و با هدایت و همراهی غواصان حرفه ای وارد آب شوید، به بازدید آکواریوم بروید یا سوار کشتی های آکواریوم شوید. کشتی آکواریوم کیش مجذوب کنندهیت بیشتری نسبت به مجموعه آکواریوم دارد. به جای آنکه آبزیان و ماهی های به روی آب آورده شوند تا به سراغشان بروید، این بار شما باید سوار کشتی شوید و سری به دنیای آنها بزنید. کشتی آکواریوم مثل کشتی یونانی کیش از جاذبه های مهیج و دل چسب جزیره کیش است که شما را به دل تجمع ماهی ها و سایر آبزیان می برد. در این کشتی علاوه بر پنجره ها، کف آن نیز از شیشه ساخته شده است و در اطراف و زیرپایتان، انواع ماهی های رنگارنگ، لاک پشت های بزرگ و کوچک، ستاره های دریایی، گیاهان و سایر آبزیان دریا قابل مشاهده است و شما در دنیای زیر آب در حال گشت وگذار هستید.

این کشتی تا عمق 5/2 متری وارد دریا می گردد و با پذیرایی و اجرای موسیقی زنده، دیدنی دنیا زیر آب را برایتان لذت بخش تر می نماید. کشتی آکواریوم جهانگرد، سیمرغ، ستاره و طوطیا از کشتی های تفریحی کیش برای بازدید از دنیا زیر آب خلیج فارس هستند. هزینه بلیت کشتی آکواریوم کیش: 95000 تومان (بدون تخفیف)

سخن آخر

خلیج فارس از موهبت های جغرافیای جنوبی ایران است و جاذبه های این منطقه از گنجینه های صنعت جهانگردی محسوب می گردد. جزیره های واقع در آب های جنوب، بدون شک از پدیده های ناب طبیعت هستند و نباید از ماجراجویی در آنها غافل شد. در جزیره زیبا و توریستی کیش علاوه بر جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی روی آب، شما را به دیدنی مجذوب کنندهیت های زیر آب نیز دعوت می نماید.

غواصی، آکواریوم جزیره و کشتی های آکواریوم از امکانات را رفاهی جزیره برای ماجراجویی در دنیای خلیج فارس هستند. با آغاز زمستان و در اوایل فصل بهار سری به جزیره زیبای کیش بزنید و ماهی های رنگارنگ خلیج فارس، خانه بومیان کیش، اسکله تفریحی کیش و… را از کمترین فاصله دیدن کنید.

در آخر یادتان باشد حتی اگر با تور کیش به این جزیره سفر نموده و آکواریوم کیش در برنامه تفریحی تور نبود، خودتان زمانی را خالی نموده و به بازدید از جزیره اختصاص دهید. فرقی ندارد در کدام هتل کیش اقامت داشته باشید، هرجا هستید می توانید با یک تاکسی به این آکواریوم برسید.

منبع: علی بابا

به "آکواریوم کیش؛ دریچه ای به دنیای رنگارنگ زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم کیش؛ دریچه ای به دنیای رنگارنگ زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید