اجرای تئاتر لاموزیکا اثر مارگریت دوراس در تماشاخانه آژمان

به گزارش وبلاگ ملیسا، تئاتر لاموزیکا اثر مارگریت دوراس به کارگردانی علی تاجیک در آبان ماه 98 در تماشاخانه آژمان اجرا می گردد.

اجرای تئاتر لاموزیکا اثر مارگریت دوراس در تماشاخانه آژمان

به گزارش وبلاگ ملیسا، تئاتر لاموزیکا بر اساس نمایشنامه ای از مارگاریت دوراس به کارگردانی علی تاجیک و با بازی مهران مرادی و هدی اساسی از 11 آبان ماه 98 در تماشاخانه آژمان روی صحنه رفت. اجرای 11 آبان این تئاتر به وبلاگ ملیسا و عکاسان اختصاص داشت. مانی ابراهیمی که آهنگساز این تئاتراست، به همراه مریم سیمرغ (نوازنده ویولنسل)، نوازندگی پیانو را نیز در این نمایش به عهده دارد. علی تاجیک علاوه بر کارگردانی طراحی صحنه و لباس تئاتر و ساخت تیزر تئاتر لاموزیکا را نیز انجام داده است. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از امیرحسین فتوره چی (دستیار کارگردان)، پریسا کریم پور (منشی صحنه و برنامه ریز)، امیرحسن مهرزاد (مدیر روابط عمومی)، مرتضی ناعمه (مشاور رسانه)، کیمیا باران و رعنا نعمتی (عکس)، هوشنگ یوسفی (ساخت دکور)، مجید گلی سودم (مدیرصحنه)، محمد یارمحمدی (دستیار صحنه)، زینب جبلی (دوخت لباس) و هوشنگ حسامی (مترجم).

روایت عشق و رنج در آثار مارگریت دوراس

نمایشنامه لاموزیکا بیش از هر چیز روایتی درباره عشق است و آنچه عشق را مسخ می نماید و به نابودی می کشاند. زوج این نمایش در یک دیالوگ بلند و غیرخطی که پس از قطع کردن موزیک توسط مرد داستان شروع می گردد، داستان عشق و سرگشتگی و احساسات گوناگون و گاه متضاد خود را بیان می نمایند و از خیانت خود به یکدیگر به صورتی غیرمترقبه پرده برمی دارند. مارگریت دوراس در این نمایشنامه نیز مانند سایر آثار خود با ادبیاتی ابهام آمیز که در آن شخصیت های نمایشنامه جملات را ناتمام رها می نمایند، تا ذهن مخاطب را به چالش بکشند، روایتی منحصر به فرد از عشق و رنج ارائه می دهد. اجرای متن های دوراس به دلیل نوع ادبیات خاص این نویسنده، با دشواری همراه است با این حال هدی اساسی و مهران احمدی دو بازیگر این نمایش در اجرای این نمایشنامه پیروز عمل نموده اند. علاقمندان می توانند بلیت نمایش لاموزیکا به وسیله سایت تیوال تهیه نمایند.

منبع: همگردی

به "اجرای تئاتر لاموزیکا اثر مارگریت دوراس در تماشاخانه آژمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تئاتر لاموزیکا اثر مارگریت دوراس در تماشاخانه آژمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید