احتمال آلودگی یک آزمایشگاه سازنده کیت های تست کرونا

به گزارش وبلاگ ملیسا، یک دانشمند ارشد آمریکایی نسبت به احتمال آلودگی آزمایشگاه آتلانتا که دولت آمریکا در آن کیت های تست کروناویروس را می سازد، ابراز نگرانی نموده است.

احتمال آلودگی یک آزمایشگاه سازنده کیت های تست کرونا

به گزارش وبلاگ ملیسا به نقل از ایسنا، در پی انتشار این خبر دولت آمریکا دستور شروع تحقیقات مستقل از این آزمایشگاه متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده را صادر نموده و ساخت کیت های تشخیص کروناویروس را به آزمایشگاهی دیگر منتقل نموده است.

در حالی که دولت آمریکا در کوشش برای تهیه و تدارک موارد اولیه لازم برای آمادگی در برابر شیوع کروناویروس است، مسائل احتمالی این آزمایشگاه برای بعضی از مقامات به اولویت اصلی داخلی تبدیل شده است.

مقامات ارشد آمریکایی هنوز اعلام ننموده اند که سازمان غذا و داروی آمریکا دقیقاً چه چیزی در آزمایشگاه آتلانتای این کشور یافته اند.

آزمایشگاه آتلانتای متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده که کیت های تشخیصی ابداعی آمریکا را که دولت مدعی موثر بودن آن ها شده را فراوری نموده و تا به امروز کیت هایی را برای تشخیص مبتلایان به کروناویروس به سراسر آمریکا فرستاده است.

یک کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام نموده که مقامات این سازمان در حال آنالیز مسائل احتمالی موجود در این آزمایشگاه و در کوشش هستند تا این مسائل را با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری از امراض این کشور برطرف نمایند.

سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید: اکنون اعتماد کامل به این کیت های تشخیصی وجود دارد اما موارد جدیدی که طی آخر هفته اعلام شده است، نشان می دهد که کروناویروس در سراسر آمریکا شیوع یافته است در حالی که دولت آمریکا فقط زیر مجموعه های محدودی از جمعیت را در برابر آن آزمایش نموده است.

با این حال دولت آمریکا به مسائل مربوط به کیت های تشخیص کروناویروس خود اعتراف نموده است همچنین مقیاس تست های اجرا شده در آمریکا در مقایسه با تست های گسترده ای که در جمعیت چین و کره جنوبی اجرا شده، بسیار پایین بوده است.

اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریکا، ایالات متحده اکنون بیش از 3600 نفر را در زمینه احتمال ابتلا به این ویروس جدید آزمایش نموده است.

سوال بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که مسائل و آلودگی احتمالی آزمایشگاه آتلانتا تا چه میزان بر تاخیر و کمبود تست های صورت گرفته در جمعیت آمریکا تأثیر داشته و این تاثیر تا چه حد قابل توجه و سیستماتیک بوده است. آیا این مسأله مربوط به زمانی خاص بوده است یا مسائل بزرگتری در پروتکل ها و مدیریت آزمایشگاه های مراکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده وجود دارد؟

بنا بر گزارش سایت اکسیوس، مقامات آمریکا با وجود قبول مسائلی که در آزمایشگاه های دولتی مربوط به ساخت کیت های تشخیص کروناویروس به وجود آمده، هنوز حاضر به اعلام عمومی مسائل و شفاف سازی در این زمینه نشده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "احتمال آلودگی یک آزمایشگاه سازنده کیت های تست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آلودگی یک آزمایشگاه سازنده کیت های تست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید