استفاده از روغن نعناع برای رشد موها

به گزارش وبلاگ ملیسا، سال های زیادی است که مردم از نعناع برای انواع مقاصد سلامتی استفاده می نمایند. کارشناسان معتقدند که یونانیان باستان، مصری ها و رومی ها از هزاران سال پیش از نعنا استفاده می کردند.

استفاده از روغن نعناع برای رشد موها

از نعناع امروزه به عنوان طعم دهنده در غذاها، عطر و یا خنک نماینده در لوازم آرایشی استفاده می گردد و می تواند مکملی برای شرایط بهداشتی باشد که شامل مسائل گوارشی و سردرد است.

نعناع، در فرم روغن یا عصاره، در لوازم آرایشی و غذا برای عطر و رایحه، طعم و خنک نماینده آن استفاده می گردد و بعضی معتقدند که حتی ممکن است باعث رشد مو گردد.

حقایق سریع از روغن نعناع برای رشد مو:

  • بوی دلپذیر و عطر و طعم خنک و تلخ روغن نعناع باعث شده است تا از آن در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات مو استفاده گردد.
  • چند قطره روغن اسانس نعناع می تواند اثر بسیار قویتری نسبت به نوشیدن یک چای گیاهی از برگ ها یا مصرف یک کپسول حاوی برگ یا عصاره های گیاهی باشد.
  • تحقیقات علمی در خصوص روغن نعناع برای رشد مو در این زمان محدود است.
  • روغن و اسانس نعناع می تواند باعث تحریک پوست و پوست سر بعضی افراد گردد.

روغن نعناع چیست؟

تمایز روشنی میان روغن نعناع و سایر محصولات نعناع موجود در فروشگاه ها مانند شربت ها، طعم دهنده ها و یا روغن های حمام و بدن وجود دارد.

اسانس ها یک فرم متمرکز از عصاره های گیاهی هستند که بو و طعم آن حفظ شده است.

برای بدست آوردن 1 کیلوگرم عصاره، ممکن است به بیش از 200 کیلوگرم برگ گیاه آن نیاز باشد.

بنابراین، روغن نعناع یا هر اسانس دیگری باید با دقت برای جلوگیری از واکنش، عوارض جانبی یا سمیت استفاده گردد. مزایای عصاره ها این است که فقط میزان کمی ممکن است اثر قوی داشته باشد.

روغن نعناع و رشد مو

از روغن نعناع در شامپو ها، پاک نماینده ها، لوازم حمام، آرایش و لوسیون ها استفاده می گردد. اما، مزایای روغن نعناع ممکن است فراتر از لوازم آرایشی باشد. اگر چه تحقیقات محدود است، روغن نعناع می تواند به عنوان یک درمان رشد مو عمل کند.

یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات سم شناسی نشان می دهد که محلول روغن نعناع باعث رشد مو می گردد. تاثیر روغن نعناع از منوکسیدیل قوی تر است. منوکسیدیل یک محصول رشد مو تایید شده به وسیله اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است.

نشان داده شده است که اگر منتول، جزء اصلی روغن نعناع، به ناحیه ای از سر مالیده گردد، جریان خون را در آن ناحیه افزایش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که تنها میزان کمی منتول باعث گشاد شدن رگ های خونی می گردد که جریان خون را افزایش می دهد.

اگر چه این به طور مستقیم با رشد مو مرتبط نیست، اما گردش خون بهتر در پوست می تواند، موهای بیشتری را برای رشد در منطقه آسیب دیده تشویق کند.

اثربخشی

بسیاری از شامپو ها و محصولات مو حاوی میزان کمی روغن نعناع یا منتول به علت اثرات خنک نماینده و عطر آنهاست. محصولات مراقبت از پوست، مانند تونرها و پاک نماینده ها، اغلب شامل منتول نیز می باشند.

این محتوا در محصولات مو و زیبایی می تواند احساس خنک نماینده و پاکیزگی را افزایش داده و عطر و طعم محصول را افزایش دهد.

اما اگر غلظت روغن نعناع بر روی برچسب ذکر نگردد، تشخص اینکه آیا این شامپو می تواند برای رشد بالقوه موها کافی باشد یا خیر، سخت است.

برای کسانی که در پی استفاده از روغن نعناع برای رشد احتمالی موهای خود هستند، روش قابل اعتمادتر می تواند اضافه کردن اسانس نعناع با کیفیت بالا به شامپو یا نرم نماینده قبل از استفاده باشد.

اما، غلظت 3 درصد روغن، همانطور که در تحقیقات سم شناسی نشان داده شده، بدون مقیاس مناسب می تواند سخت باشد.

بنابراین، یک قاعده کلی این است که یک یا دو قطره روغن را به محصول موی خود اضافه کنید، آن را مخلوط کنید، و سپس بر روی موها اعمال کنید. در حین استفاده احساس میزان خفیفی خارش در پوست سر عادی است اما سوختن یا سوزش بیش از حد پوست ممکن است به این معنی باشد که درصد روغن خیلی زیاد یا قوی است.

اگر این رخ داد، بلافاصله محصول را از پوست و موی خود پاک کنید و دفعه بعد، روغن کمتری مصرف کنید.

عوارض جانبی

یک گزارش در مجله بین المللی سم شناسی بر اساس مطالعات مختلفی که از دوزهای بالا استفاده می نمایند، نشان می دهد که روغن نعناع در مطالعات دهانی به عنوان حداقل سمی شناخته شده است.

روغن ها و اسانس ها معمولا بسیار متمرکز هستند، به این معنی که میزان کمی می تواند اثر زیادی را به همراه داشته باشد.

آموزشگاه پزشکان خانواده در آمریکا معتقد است که روغن نعناع، مانند بسیاری از روغن های دیگر، می تواند در دوزهای بالا سمی باشد.

با این حال، آنها می گویند میزان کمی که در داروهای بدون نسخه استفاده می گردد شامل چای گیاهی، و لوازم آرایشی و بهداشتی احتمالا امن است.

روغن نعناع نباید به طور خالص بر روی پوست یا پوست سر استفاده گردد. در عوض، آن را باید با روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق کرد و یا چند قطره از آن را در یک محصول مو ریخت.

محصولاتی که حاوی روغن نعناع هستند نباید به صورت یا سینه نوزادان یا بچه ها اعمال گردد، زیرا ممکن است هنگامی که منتول استنشاق گردد، در کودک مسائل تنفسی ایجاد کند.

بعلاوه باید مراقب باشید که روغن را به قسمت های حساس پوست در اطراف چشم و خود چشم ها نزنید زیرا باعث سوزش، تحریک و درد در آن نواحی می گردد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "استفاده از روغن نعناع برای رشد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روغن نعناع برای رشد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید