با مراحل بسیار ساده یک جاکلیدی با چرم برجسته بسازید

به گزارش وبلاگ ملیسا، تزیینات با چرم برجسته یکی از رایج ترین تکنیک ها در ساخت اشیاء تزئینی در سال های اخیر است. از آنجایی که چاپ الگوی چرمی یک تکنیک تزئینی است که می تواند در خانه انجام گردد ، بسیاری از علاقه مندان به صنایع دستی سعی می نمایند چرم را با دستور العمل ها و روش های موجود در اینترنت انجام دهند ؛ اما این فرآیند معمولاً هزینه زیادی دارد. در این مقاله یک روش بسیار ساده برای برجسته کردن چرم را معرفی می کنیم که به سادگی می توانید در خانه اجرا نموده و حتی از آن یک جاکلیدی درست کنید. پس با ما همراه باشید.

با مراحل بسیار ساده یک جاکلیدی با چرم برجسته بسازید

مواد لازمقبل از هر چیز مواد زیر را برای ساخت چرم برجسته جمع آوری کنید و فضایی ایجاد نمایید که بتوانید راحت کار کنید.

چرم- ابتدایی ترین ماده ای که برای چاپ برجسته روی چرم احتیاج دارید ، البته نوار چرمی است. یک نوار چرمی در رنگ و بافتی را که دوست دارید انتخاب کنید.

پیچ گوشتی سوراخ کننده چرمی- ابزار مخصوص سوراخ کردن چرم را تهیه کنید که به عنوان درفش چرم نیز فروخته می شود و برای سوراخ کردن ، برجسته کردن و تزئین چرم استفاده می شود.

مهر- برای حکاکی نقش برجسته روی چرم از مهری با آن نقش استفاده می شود.

چوب- قطعه چوب در طول فرآیند مهر زنی روی چاپ چرم برجسته وزن به چرم می بخشد و در نتیجه باعث می شود الگوی صاف و موثرتری روی چرم حک شود.

جاکلیدی- اگر قرار است از تکه چرم برجسته به عنوان جاکلیدی بهره ببرید ، یک حلقه کلید برای عبور چرم داشته باشید.

منبع حرارت- برای گرم کردن مهری که برای حک کردن روی چرم استفاده می کنید به آتش احتیاج دارید. این فرآیند گرمایش را می توانید روی اجاق گاز آشپزخانه انجام دهید.

تکه چرم مورد استفاده را انتخاب کنید

یک تکه چرم تهیه کنید که بتوانید راحت روی آن کار کنید. انتخاب یک تکه چرم کوچک یا یک نوار چرمی ایده آل تر خواهد بود. برای برجسته کردن چرم احتیاجی به چرم بزرگ ندارید. بعلاوه می توانید روی یک تکه چرم کوچک با نقش و نگار یک دکور چرم برجسته و باشکوه درست کنید. در این پروژه از یک تکه چرم کوچک برای ساخت جاکلیدی استفاده می کنیم.

برای چاپ الگوی چرم از مهر بدنه چوبی بهره ببرید

یک مهر با طرحی که روی چرم برجسته کنید انتخاب نمایید. اگر مهر بدنه چوبی سنگینی داشت خیلی بهتر بود. اگر مهر با بدنه چوبی پیدا نکردید می توانید مهری که خریده اید را خودتان پیچ کنید و آن را به یک ابزار مهر زنی تبدیل کنید.

انتخاب طرح چاپ

برای ساختن جاکلیدی با طرح چرم برجسته یک طرح برای مهر فلزی انتخاب کنید.

مهر فلزی را روی اجاق گاز گرم کنید

مهر بدنه چوبی را بردارید و با گرفتن روی اجاق گاز ، قسمت مهر فلزی روی سطح انتهایی چوب را گرم کنید. این مرحله یک مرحله ضروری برای انجام فرآیند حکاکی چرم برجسته است.

مهر داغ را داخل چرم فشار دهید

مهری را که در مرحله قبل به میزان کافی گرم کردید از بدنه چوبی نگه دارید و محکم روی سطح چرم فشار دهید. هنگام چاپ چرم برجسته لازم نیست از مهر بدنه چوبی بهره ببرید. علت اینکه مهر روی بدنه چوبی را ترجیح می دهیم این است که می توان آن را راحت تر و سنگین تر فشار داد. شما می توانید از انواع دیگر مهر نیز بهره ببرید.

مهر را از روی چرم فشار دهید

مهر حرارتی بدنه چوبی را برای یک یا دو دقیقه روی چرم فشار دهید. صبر کنید و سپس آن را بردارید. اکنون می توانید شکل و خطوط مهر چوبی را روی سطح چرم ببینید. الگویی که با مهر حکاکی کردید اکنون باید روی سطح صاف چرم قابل مشاهده باشد.

نتیجه فرآیند حکاکی روی چرم است

پس از مهر زنی داغ برای چاپ چرم ، طرح روی سطح چرم برجسته آماده خواهد بود. قبل از اینکه به مراحل بعدی بروید، اجازه دهید چرم ظرف چند دقیقه خنک شود.

دور طرحی که روی چرم حکاکی کردید برش بزنید

هنگامی که چرم به میزان کافی خنک شد ، نوبت به بریدن سطح اطراف الگوی تمیز و مرتب می رسد. پوست اضافی اطراف طرح را روی سطح چرم برجسته به دقت جدا کنید.

نکته- چرمی را که بریده اید آنالیز کنید تا لبه های ناهموار یا نخ های شل نداشته باشد و اصلاحات نهایی را انجام دهید.

یک تکه چرم بزرگ تر بردارید تا بچسبانید

یک تکه چرم مربع یا مستطیل که بزرگ تر از تکه چرم است را با الگوی خود بردارید و آن را برای چسباندن تکه چرم طرح دار برجسته به آن آماده کنید. به این ترتیب جاکلیدی حجیم تر و نرم تری خواهید داشت.

پشت چرم برجسته را چسب بزنید

پشت چرمی که الگوی آن را با مهر حک نموده اید ، چسب بزنید. چسب لازم نیست از قوی ترین نوع آن باشد ؛ اما توصیه می کنیم نوعی را انتخاب کنید که به میزان کافی محکم به چرم بچسبد.

چسب را به خوبی روی سطح پشتی پخش کنید

نکته ای که باید در هنگام استفاده از چسب به آن توجه کنید این است که ابتدا از چسب کافی بهره ببرید. اما به جای چسب زدن بیش از حد در چند نقطه ، چسب را به طور یکنواخت روی سطح پشتی پخش کنید. اگر میزان زیادی چسب بزنید ، هنگام چسباندن چرم ، چسب سرریز می شود و بد جلوه می کند.

تکه چرم چاپ شده را به دیگری بچسبانید

با حرکات آهسته و دقیق ، چرم برجسته چسب را روی تکه چرم بزرگ دیگر قرار دهید. با استفاده از مهر بدنه چوبی آن را برای چند دقیقه به آرامی فشار دهید تا دو تکه چرم به هم محکم شوند و محکم بچسبند.

نتیجه نهایی

می توان گفت که به مراحل پایانی چاپ چرم برجسته رسیده اید. پس از چسباندن دو چرم به هم صبر کنید تا چسب خشک شود و سپس دوام آن را آنالیز کنید.

برش نهایی جاکلیدی چرمی

چرم برجسته را با قیچی ببرید تا تکه چرمی که چسبانده اید به شکل دلخواه در بیاید.

ایجاد سوراخ روی چرم

با یک پیچ گوشتی چرمی یا درفش سوراخی روی چرم ایجاد کنید تا آن را در حلقه کلید قرار دهید. البته می توانید از این نوع طرح به عنوان آویز نیز بهره ببرید.

جاکلیدی چرمی آماده است

می توان گفت طرح چرمی جاکلیدی که با هات استامپ الگوی آن را پردازش نموده اید در این مرحله کاملا آماده است.

چرم را به حلقه کلید وصل کنید

حالا فقط یک کار به جای مانده است که البته این طرح چرم برجسته با اتصال به حلقه کلید ، کاربردی شود. جاکلیدی های چرمی بسیار شیک به نظر می رسند ؛ به خصوص که در تضاد با سردی فلز هستند.

کلید را داخل آن بیندازید

اکنون می توانید کلید خود را به حلقه کلید چرمی خود وصل نموده و آغاز به استفاده از آن کنید. این جاکلیدی که با چرم برجسته طراحی نموده اید نیز گزینه بسیار خوبی برای هدیه دادن به عزیزان تان است.

منبع: اتاق

به "با مراحل بسیار ساده یک جاکلیدی با چرم برجسته بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مراحل بسیار ساده یک جاکلیدی با چرم برجسته بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید