دیوید فینچر فیلم های بیشتری برای نتفلیکس خواهد ساخت

به گزارش وبلاگ ملیسا، دیوید فینچر با انعقاد یک قرارداد چهار ساله میخواهد فیلم و سریال های بیشتری برای نتفلیکس بسازد. این کارگردان تا به امروز فیلم منک و سریال های شکارچیان ذهن و خانه پوشالی را برای نتفلیکس ساخته است.

دیوید فینچر فیلم های بیشتری برای نتفلیکس خواهد ساخت

به عقیده بسیاری از سینمادوستان دیوید فینچر یکی از ممتازترین کارگردان های هالیوودی طی چند دهه اخیر بوده است. فیلم سازی که آثارش همیشه با اقبال خوبی از جانب منتقدان و تماشاگران روبرو شده اند. فیلم مورد انتظار منک به کارگردانی فینچر چندی دیگر به صورت انحصاری از نتفلیکس پخش خواهد شد و این طور که پیداست همکاری او با این سرویس پس از منک هم ادامه دارد.

فینچر در مصاحبه اخیر خود با مجله فرانسوی پرمیر اعلام نموده است طی سال های آینده با نتفلیکس همکاری خواهد داشت و ادامه داده: من چهار سال با نتفلیکس قرارداد انحصاری دارم. بسته به میزان موفقیت منک ممکن است خجالت زده نزد مدیران نتفلیکس بروم و از آن ها درخواست بازخرید کنم یا مثل یک آدم متکبر پیشنهاد ساخت فیلم های سیاه وسفید بیشتری را روی میز آن ها قرار دهم. من اینجا هستم تا برای آن ها محتوا فراوری کنم؛ محتوایی که با توجه به میزان محبوبیت و نفوذ اندک من برای نتفلیکس مخاطب بیاورد.

  • واکنش های اولیه به منک؛ فیلم فینچر شانس عظیم اسکار است

این طور که پیداست فینچر و نتفلیکس انتظار دارند فیلم منک در فصل جوایز سینمایی پیش رو به موفقیت های بسیاری دست یابد. رابطه فینچر با اسکار، گلدن گلوب و بفتا بد نبوده و به عنوان نمونه او برای فیلم شبکه اجتماعی نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب و بفتا را به خود اختصاص داد. این کارگردان پنجاه وهشت ساله در نخستین سال های فعالیت حرفه ای خود با فیلم های روان شناختی هفت، بازی و باشگاه مشت زنی توانست خیلی زود خود را به عنوان یک فیلم ساز توامند در روایت قصه های غافلگیرنماینده، روان شناسانه و تریلر معرفی کند. او در ادامه با آثاری همچون شبکه اجتماعی و دختر گمشده جهت روبه رشد خود را ادامه داد. اما فینچر در بخشی از گفت وگوی اخیر خود با توتال فیلم اعلام نموده موفقیت در فصل جوایز چندان برایش شاد نماینده نیست.

دیوید فینچر معتقد است طی سال های اخیر کمپانی های فیلم سازی سلیقه مردم را برنامه ریزی نموده اند و چنین رفتارهایی سبب آسیب دیدن کلیت سینما شده است. بخشی از صحبت های او به این توضیح است: برای اکران فیلم ها تنها دو فصل وجود دارد، تابستان اسپندکس [داغ و پرکشش] و زمستان مغموم. اگر فیلم هایتان در این دو بازه پخش نشوند، باید آن ها را در بهار یا پاییز اکران کنید، فصل هایی [که از نظر فروش و بازخورد سینمایی] زباله هستند. آیا این منطقی است؟

بدون شک چنین طبقه بندی فراوری و اکرانی از سوی کمپانی های فیلم سازی بر سلیقه عموم سینمادوستان تأثیر گذاشته است. معمولا فیلم های کمدی، ابرقهرمانی و آثار سطحی و فقط گیشه ای در فصل گرم سال روی پرده می فرایند و از سویی دیگر فیلم هایی که در خود شانس موفقیتی طی مراسم های سینمایی خاتمه سال احساس می نمایند، اغلب در فصل زمستان نمایش داده می شوند. چنین رویه ای باعث شده است بعضی از فیلم ها اکران موفقی را تجربه نکند یا آنطور که شایسته است، دیده نشوند.

منک را می بایست یک فیلم درام زندگی نامه ای به شمار آورد که سرگذشت هرمن جی. منکیویچ، فیلم نامه نویس فقید آمریکایی را روایت می نماید. منکیویچ برای نوشتن داستان همشهری کین با مسائل زیادی روبرو شد و اختلافات او با اورسن ولز درباره مالکیت فیلم نامه همشهری کین یکی از جالب توجه ترین مناقشات سینمایی دهه 1940 میلادی است. پدر دیوید فینچر، جک فینچر، از میانه های دهه 1990 تا پیش از مرگش در سال 2003 به دنبال نوشتن فیلم نامه ای بر این اساس بود و حالا دیوید با استفاده از نوشته های پدرش میخواهد منک را بسازد. این فیلم برای القای درست حس و حال آن روزهای هالیوود و زندگی منکیویچ به صورت سیاه و سفید فیلم برداری شده است.

گری اولدمن بازیگر برنده جایزه اسکار قرار است نقش هرمن جی. منکیویچ را در فیلم جدید فینچر ایفا نماید. از دیگر بازیگران منک می توان به آماندا سیفرید در نقش ماریون دیویس، چارلز دنس، لی لی کالینز و تاپنس میدلتون اشاره نمود. همچنین اریک مِسراشمیت که پیش از این برای فیلم برداری سریال شکارچیان ذهن با فینچر همکاری نموده است، وظیفه راهنمایی تیم فیلم برداری منک را برعهده دارد.

فیلم منک در 14 آذر (4 دسامبر) به وسیله نتفلیکس پخش خواهد شد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "دیوید فینچر فیلم های بیشتری برای نتفلیکس خواهد ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید فینچر فیلم های بیشتری برای نتفلیکس خواهد ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید