راز جاودانگی آدم های این روستا چیست؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، روستاهای سپاسگزار بریتانیا

بریتانیا روستاهای زیبایی دارد که خیلی ها برای کوله گردی راهی این منطقه ها می شوند تا زیبایی های پنهان این نواحی را کشف نمایند و غرق آرامش منطقه ها روستایی شوند. اگر تا به حال گذرتان به شهرها و روستاهای بریتانیا افتاده باشد حتما یادبودهای جنگ را دیده اید، این یادبودها تصاویر آشنایی هستند که فداکاری های میلیون ها نفر مردم عادی که در جنگ جهانی اول شرکت نموده بودند را یادآوری می نمایند. اما تعدادی از روستاها هم هستند که در کمال تعجب در آن ها خبری از هیچ یادبود جنگی نیست! انگار که آن ها اصلا در جنگ جهانی اول شرکت نکردند و بین خود و روستاهای دیگ فاصله انداختند. اما اصلا اینطور نیست! مردان این روستاها هم مثل دیگر روستاهای این سرزمین به جنگ رفتند اما هیچ کدام از آن ها در جنگ از بین نرفتند و همه آن ها زنده به روستا برگشتند. به نظرتان چه راز اسرار آمیزی پشت این روستا ها وجود داشت؟ در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از این روستاهای بریتانیا بیشتر بدانید.

راز جاودانگی آدم های این روستا چیست؟

تعداد این روستاهایی که هیچ کدام از اهالی اش در جنگ کشته نشدند خیلی کم است به طوری که آمارها می گوید از بین 16 هزار روستا فقط 53 تا از آن ها در بریتانیا وجود دارد. به این روستاها، روستاهای سپاسگزار می گویند، نامی که اولین بار در دهه 1930 یک نویسنده و روزنامه نگار بریتانیایی آن را در یک کتاب راهنما به کار برد. اما جالب است که تا به حال هیچ روستای سپاسگزاری در دیگر نواحی بریتانیا مثل اسکاتلند و ایرلند شناسایی نشده و همه آن ها فقط در انگلیس و ولز هستند. قسمت جالب تر ماجرا هم این است که 14 روستا هم وجود دارند که آنقدر خوش شانس بودند که نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ دوم هیچ کشته ای نداشته اند، به این روستاها خیلی سپاسگزار می گویند. عجیبه که با گذشت ده ها سال از این دو جنگ هنوز در این روستاها به خاطر این خوش شانسی بزرگ هیچ جشنی برگزار نشده است. در حالی که هزاران شهر از کشورهای اطراف داغدار عزیزانشان بودند روستاهای سپاسگزار اصلا خشنود نبودند و در عین حال یک احساس شرمساری داشتند که نمی توانند مثل دیگران عزاداری نمایند. در اطراف آن ها روستاهایی بودند که عزیزانشان از جنگ برنگشته بودند مثلا در روستای ویتینگتون یک خانواده تعداد زیادی از آشناهایش را از دست داد که البته از این خانواده ها در کشور زیاد بودند و تعداد افرادی که کشته می شدند واقعا چشمگیر بود.

در عوض انگار هیچ کسی از روستاهای سپاسگزار در این جنگ شرکت نکرده بود، آن ها با تمام شدن جنگ، غرق صلح و آرامش شدند اما احساس می کردند که دین خودشان را به جنگ ادا نکرده اند. هیچ کدام از این روستاها تمایلی نداشتند تا به خاطر این خوش شانسی نظرها را به خود جلب نمایند برای همین بود که هیچ جشنی برگزار نشد تا بازگشت امن اهالی روستا را نشان دهد. آن ها احساس می کردند که نباید این خوش شانسی را جشن بگیرند و انگار در این روستاها سانسور و سکوت حکم فرما شده بود تا کسی از دیگر روستاها پی به این ماجرا نبرد. اما در برخی از روستاها هم مثل روستای نولتون به افتخار 12 نفری که به جنگ رفتند و زنده و سالم برگشتند یک ستون یادبود نصب شده است. نولتون از یک نظر دیگر هم در انگلیس معروف است و آن این که بیشترین درصد از جمعیتش را به جنگ فرستاد برای همین است که در روزنامه ملی لقب شجاع ترین روستا را گرفت. در بین روستاهای سپاسگزار روستای Arkholme بیشترین تعداد شرکت نماینده در جنگ را داشته به طوری که از بین 320 نفر جمعیت، 59 نفر به جنگ رفتند و همه آن ها سالم از جنگ برگشتند.

روستای Catwick یکی دیگر از روستاهای سپاسگزار است که در آن اتفاق جالبی افتاده است. زمانی که 30 نفر از اهالی این روستا به جنگ رفتند یک آهنگر محلی به نام جان هاگیل برای هر کدام از آن ها یک سکه را بر روی یک تخته و در کنار نعل اسب واقع شده است. شاید به خاطر کار همین آهنگر بود که همه آن ها بدون هیچ آسیبی از جنگ برگشتند به جز یک نفر که دست چپش ر از دست داد. برای همین آهنگر یکی از سکه ها را از روی تخته کند، گوشه آن را جدا کرد و آن را دوباره به روی تخته چسباند. دو دهه بعد وقتی مردان این روستا می خواستند برای شرکت در جنگ جهانی دوم به آلمان بروند باز هم این آهنگر همان کار را انجام داد. حدس می زنید چه شد؟ همه مردان باز هم صحیح و سالم برگشتند.

در سال 2013 دو نفر به روستاهای سپاسگزار سفر کردند و تصمیم گرفتند که برای آن ها یادبودی بگذارند تا همه مردم بدانند که در طول جنگ این روستا ها چه خوش شانسی بزرگی آوردند. نصب یادبود و نشان سنگی می توانست به خوبی شانس و اقبال این روستاها را به همه گردشگران نشان دهد و نام ها را در زبان ها بیندازد. آن ها هم به میزان دیگران در جنگ شرکت کردند اما همواره به خاطر این خوش شانسی حس شرمساری داشتند. جالب است که در خارج از بریتانیا از این روستاها وجود ندارد و فقط یکی از آن ها در فرانسه است. روستای Thierville تنها روستا در کل فرانسه است که در جنگ جهانی اول تلفات نداشت. از طرفی این روستا در جنگ فرانسه - پروس، جنگ جهانی دوم و جنگ های دیگر هم هیچ کشته ای نداشت و همه سربازانی که از این روستا به جنگ رفتند سالم به خانه برگشتند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "راز جاودانگی آدم های این روستا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز جاودانگی آدم های این روستا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید