زالی: رنگ بندی کرونایی تهران همچنان قرمز است

به گزارش وبلاگ ملیسا، تهران (پانا) - فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط کرونایی این استان همچنان ناپایدار است بیان کرد رنگ بندی کرونایی تهران همچنان قرمز است و باید این شرایط را مدیریت کرد.

زالی: رنگ بندی کرونایی تهران همچنان قرمز است

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی عصر دوشنبه در ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ممکن است در روزهای آینده با کاهش نسبی آمار روبرو شویم، اما دوباره فراز و فرودهایی را خواهیم دید بنابراین تیم بهداشتی ما باید با حساسیت ویژه این روزها را رصد نمایند و شاید با افزایش سن بیماری در حاشیه استان تهران روبرو شویم.

وی اضافه نمود: تیم های بهداشتی باید با حساسیت ویژه ای وجود ویروس های جهش یافته آفریقایی و هندی را پیگیری نمایند چرا که ویروس های جهش یافته ابتدا دوران نهفتگی را دارند و سپس خود را نشان می دهند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: گرچه به یقین نمی گردد خاطرنشان کرد موج پنجم چه زمانی به وقوع می پیوندد، اما با تجربه ای که داریم و ورود خیز سوم به چهارم که بلافاصله در استان مازندران انجام شد، ممکن است بلافاصله به موج پنجم نیز برسیم البته این حدس و شرط احتیاط است که به این گزینه ها نیز فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه همچنان شهر تهران پرتراکم است گفت: تغییری که در تردد شهری دیدیم بسیار نگران نماینده است، چرا که از پدیده بازگشت همواره نگرانیم و با تغییر الگوی رفتاری جامعه این ویروس، قوی تر ظاهر می گردد.

زالی با اشاره به اجرایی شدن واکسیناسیون افراد سالمند نیز گفت: برای انجام سریعتر واکسیناسیون باید فضاهای دیگری از شهر به این امر اختصاص پیدا کند و کسانی که تزریق دوم دارند باید با متانت رفتار نمایند و شتاب نداشته باشند.

به گفته وی، زمان تزریق دوم قابلیت انعطاف دارد و حتی تا 8 و 12 هفته هم اثر بخش تر می تواند باشد و همچنین باید در مناطق روستایی نیز واکسیناسیون افراد سالمند با شتاب بیشتری دنبال گردد.

زالی همچنین بر مدیریت سفرهای تعطیلات عید فطر تاکید نمود: در این راستا با همکاری فرمانداران، استانداران، پلیس راهور از سفرهای مردم در تعطیلات عید فطر جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: تجربه سفرهای نوروزی سال جاری مردم بسیار تلخ بود چرا که شاخص های بیماران کرونایی در سراسر کشور چندین برابر رشد داشت و پس از گذشت 2 ماه همچنان این خیز ادامه دارد.

بیش از 8 هزار بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در انتها این جلسه به وبلاگ ملیسا گفت: همچنان هشت هزار و 100 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که 25 درصد این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

به گفته وی، در بخش بیماران سرپایی فرایند کاهشی بوده اما همچنان شرایط تهران ناپایدار است و نباید در این زمینه غفلت کرد.

زالی تاکید نمود: در این هفته حدود یک هزار و 200 بیمار از مراکز درمانی ترخیص شدند و نسبت به هفته گذشته میزان بستری ها در بیمارستان ها کمی کاهش داشتیم.

به گفته وی، شاید در هفته های پیش رو آمارها در تمامی شاخص ها نزولی گردد اما شاید این شرایط پایدار نباشد و لازم است که همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زالی: رنگ بندی کرونایی تهران همچنان قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: رنگ بندی کرونایی تهران همچنان قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید