ساخت 100 درصد قطعات راهبردی نیروگاه های حرارتی در کشور

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل گروه مپنا، از ساخت 100 درصد قطعات راهبردی نیروگاه های حرارتی در کشور اطلاع داد.

ساخت 100 درصد قطعات راهبردی نیروگاه های حرارتی در کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ملیسا، عباس علی آبادی با اشاره به اینکه برق، یک کالای راهبردی اضافه نمود: تامین امنیت فراوری برق به عنوان یک کالای راهبردی بسیار لازم است و در این راستا ما باید توانایی احداث نیروگاه را در کشور حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در تامین تجهیزات نیروگاه توان خود را حفظ خواهیم کرد گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می گردد هرگز در اثر تحریم با مشکل روبرو نخواهد شد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه ها با بومی سازی های صورت گرفته کاهش یافته است ادامه داد: درحال حاضر بخشی از مواد اولیه ساخت نیروگاه داخلی سازی شده است البته ما در هر بخشی که با مشکل روبرو شدیم آن را بومی سازی کردیم اگرچه توسعه این فعالیت نیازمند هزینه و تامین زیر ساخت است.

علی آبادی با بیان اینکه ما در گذشته تحت لیسانس کشور های دیگر فعالیت می کردیم گفت: درحال حاضر ما تجهیزات را در کشور طراحی نموده و می سازیم از جمله سیستم کنترل نیروگاه که به عنوان مغز متفکر این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ملیسا به نقل از صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه تمرکز مپنا برروی نقاطی است که ممکن است به علت تحریم ها با خطرروبرو باشد گفت: ما قطعات را گرانتر می سازیم، اما حاضر به وابسته شدن برای تامین تجهیزات نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت 100 درصد قطعات راهبردی نیروگاه های حرارتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 100 درصد قطعات راهبردی نیروگاه های حرارتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید