فرکانس مورد احتیاج برای ارتقا اینترنت، در اختیار صدا و سیما است

به گزارش وبلاگ ملیسا، در پی اعتراض بعضی از کاربران مبنی بر کندی سرعت اینترنت وزیر ارتباطات توضیحاتی را ارائه کرد.

فرکانس مورد احتیاج برای ارتقا اینترنت، در اختیار صدا و سیما است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اعتراض کاربران به کندی سرعت اینترنت مسئله احتیاج به باند فرکانسی را بیان کرد؛ باندی که سالهاست در اختیار صدا و سیما بوده و مذاکرات برای آزادسازی آن هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در توییتر خود و در پاسخ به کاربری که به وی گفته بود اگر قطعی اینترنت دست شما نبود، حداقل مسوولیت شرایط کندی اینترنت را بپذیرید نوشت: مسوولیت می پذیریم، کوشش هم کردیم. مصرف اینترنت نسبت به یکم اسفندماه سال قبل حدودا 2،5 برابر شده است.

وی اضافه کرد: از اول هفته نصب 800 هزار پورت اینترنت VDSL در تهران شروع شده است که ظرف مدت یک ماه به سرانجام می رسد.

وزیر ارتباطات گفت: موبایل را ارتقا دادیم اما ارتقا شبکه موبایل به باند فرکانسی احتیاج دارد که فعلا در اختیار صداوسیماست و تا زمانی که فرکانس آزاد نگردد، ظرفیت بالاتر نمی رود.

آینده فناوری در گرو باند فرکانسی 700-800 است. تکنولوژی اصلی که در آینده با آن روبه رو می شویم 5G (نسل پنجم ارتباطات) است که بستر ارتباطات با یوزکیس های IOT (اینترنت اشیا) به حساب می آید. IOT با اتصال (connectivity) بسیار بالا معنا پیدا می نماید که زیرساخت مورد احتیاج آن صرفا با استفاده باند فرکانسی 700-800 مهیا می گردد. باندی که سالهاست در انحصار صدا و سیماست و مذاکره بر سر آزادسازی آن تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

صدا و سیما تنها از 26درصد باند فرکانسی 800-700 مگاهرتزی را که در اختیار دارد، استفاده می نماید و بقیه آن قابل آزادسازی و استفاده در بخش های دیگر است.

اواخر بهمن ماه سال 97 نیز طرحی برای آزادسازی فرکانس های 700 و 800 مگاهرتز مطرح شد که کمیسیون تلفیق، مصوبه کمیسیون صنایع را در مورد آزادسازی فرکانس های 700 و 800 که در اختیار سازمان صدا و سیما است، رد کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "فرکانس مورد احتیاج برای ارتقا اینترنت، در اختیار صدا و سیما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرکانس مورد احتیاج برای ارتقا اینترنت، در اختیار صدا و سیما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید