وداع گرم اروپا با اسکی

به گزارش وبلاگ ملیسا، تغییرات اقلیمی و گرمایش دنیا، آینده یکی از محبوب ترین تفریحات زمستانی اروپا را به چالش کشیده است و اگر وضع همینطور ادامه پیدا کند، احتمالا نیمی از ظرفیت اسکی کردن در اروپا از بین خواهد رفت.

وداع گرم اروپا با اسکی

اوضاع چنان وخیم است که از همین حالا زنگ خطر به صدا درآمده است. براساس یک تحقیق نو، اگر هوا تنها 2 درجه گرم تر گردد، بیش از نیمی از پیست های اسکی اروپا، در چند دهه آینده با کمبود برف روبرو خواهند شد و این تازه پیش بینی یک شرایط نه چندان مرگبار است؛ چون با وضع فعلی، دمای کره زمین به سمت افزایش 2.7 درجه ای پیش می رود. اگر هم دما 4 درجه سانتی گراد افزایش پیدا کند، 98 درصد پیست های اسکی اروپا با خطر جدی کمبود برف روبرو خواهند شد.

کمبود برف همین حالا هم وجود دارد و گاهی با فراوری برف مصنوعی رفع می گردد، اما استفاده گسترده از ماشین های برف ساز، به فراوری بیشتر گازهای گلخانه ای می انجامد و مشکل را بدتر هم خواهد نمود.

گرمایش جهانی، همین حالا هم به اسکی در اروپا لطمه زده است؛ گرم و کوتاه شدن زمستان ها در اروپا، در سال های اخیر بعضی پیست های اسکی را در این قاره به زحمت انداخته و نگرانی ها را زیاد نموده است و البته که وضع بسیار بدتر هم خواهد شد و 2200 پیست اسکی در سراسر اروپا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. حتی استفاده از برف مصنوعی هم دامنه بحران را چندان کاهش نخواهد داد و اگر دما 2 درجه کاهش پیدا کند، همچنان بیش از یک چهارم پیست های اروپا دچار مشکل حاد خواهند بود.

پیش از این، تحقیقات در سطح ملی بوده و این نخستین بار است که یک تحقیق جامع در سراسر قاره در این زمینه صورت گرفته است. محققان در این تحقیق، به پیست های اسکی توصیه نموده اند که خودشان پیشقدم شوند و با واقعیت کنار بیایند. نخستین مسئله این است که باید به فکر فراوری پایدار برف مصنوعی باشند و در این راه، تا آنجا که می توانند بهینه عمل نمایند. مهم ترین اصل این است که باید بتوانند از انرژی های تنوپذیر برای این کار استفاده نمایند.

مسئله دوم، حمل ونقل به پیست های اسکی است. سیستم های حمل ونقل به و از این پیست ها باید تا آنجا که ممکن است سبز و دوستدار محیط زیست باشند.

آینده تلخ پیش روی اسکی بازان هم این است که باید هر چه بیشتر به پیست هایی که در ارتفاع بالاتر هستند، بروند و به کمبود برف عادت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "وداع گرم اروپا با اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع گرم اروپا با اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید