کاهش مصرف برق از ابتدای ماه مهر در کشور

به گزارش وبلاگ ملیسا، یک مقام مسئول گفت: با کاهش مصرف برق، به تدریج از حجم و تعداد برنامه های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می شود.

کاهش مصرف برق از ابتدای ماه مهر در کشور

مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی توانیر در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی وبلاگ ملیسا، گفت: رشد مصرف انرژی برق امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد بوده، در حالی که در گذشته شاهد رشد سالانه 4 تا 5 درصد بوده ایم.

او افزود: امسال انرژی تحویل داده شده به صنایع فولاد در فروردین ماه، 25 درصد رشد داشته که سعی می کنیم با توجه به این رشد تا خاتمه سال انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

معاون برنامه ریزی توانیر همچنین درباره تامین برق صنایع گفت: روز جمعه، صنعت برق بیش از 5000 مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تامین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل 8000 مگاوات بوده است، همچنین صنایع کوچک هم طبق دستورالعمل ها در حال فعالیت بوده و تامین برق آن ها هم در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم 67 هزار و 12 مگاوات و برای اولین بار در کشور رخ داده است، گفت: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور رخ داده است به تدریج از حجم و تعداد برنامه های زمانبندی شده کاسته می شود.

گفتنی است، محدودیت های برق صنایع در ساعت های پیک حدود 2 هزار مگاوات بود، براین اساس مزارع مجاز رمز ارز هم حدود 250 مگاوات برق مصرف می کردند، به عبارت دیگر لغو محدودیت ها حدود 2 هزار و 250 مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می کند، اما از آن طرف هم به دلیل کاهش دما و استفاده کمتر از وسایل سرمایشی شاهد کاهش مصرف در بخش خانگی خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش مصرف برق از ابتدای ماه مهر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مصرف برق از ابتدای ماه مهر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید