6 ترند نوظهور سال 2020 برای گردشگران ثروتمند

به گزارش وبلاگ ملیسا، از آنجا که گردشگران متمول در پی این هستند که تجربه های سفارشی و خاصی داشته باشند، سایت virtuoso در گزارشی، بهترین ترندهای سفر لوکس سال 2020 را معرفی نموده است.

6 ترند نوظهور سال 2020 برای گردشگران ثروتمند

در شرایط تغیرات اقلیمی و سیاست های دردسرساز کشورهای جهان، توریستان در سال 2020 کوشش می نمایند که در لحظه لذت ببرند و سفر را اولویت خود قرار بدهند؛ این باور از آنجا نشئت می گیرد که تجربه های سفارشی و خاص، بهترین روش برای سرمایه گذاری پول و زمان به شمار میرود.

سایت مسافرتی virtuoso هر سال از اعضا و نیروهای مشاور فروش بهترین آژانس های مسافرتی 50 کشور جهان نظرسنجی می نماید تا ترندهای سال پیش رو را پیش بینی کند. این گزارش موسوم به گزارش لوکس (Luxe Report) که باعث معروفیت virtuoso به عنوان یک سایت پیش بینی ترند سفر شده است، از علاقه مشتری ها به سفر تجربی و لوکس حکایت دارد.

این باور که لحظه را غنیمت بشمار، باعث شده است، علاقه توریستان برای بازدید هرچه بیشتر مقصدهای نو و داشتن تجربیاتی هیجان انگیز با روش هایی اصیل تر افزایش یابد. با اینکه توریستان همچنان در پی سفر راحت هستند، اما ماجراجویی هایی که به همراه خانواده و دوستان شان تجربه می نمایند، به واسطه تعریف نو سفر لوکس، حالت سفارشی و شخصی پیدا نموده است.

هر دو ترند ذکرشده باعث شد که virtuoso در اوایل سال جاری اقدام به معرفی Wanderlist کند که به عنوان یک رویکرد برنامه ریزی به مسافران یاری می نماید تا بیشترین استفاده را از فرصت هاشان در زمان حال و آینده ببرند. گزارش لوکس نیز از 6 ترند برتر سفر پرده برداشته است که نشان می دهد جهانگردان ثروتمند چطور تأثیر خود را در حوزه سفر سال 2020 خواهند گذاشت.

1. منطقه ها غیرتوریستی و غیرمنتظره

با توجه به اینکه بعضی مقاصد معروف جهان شاهد افزایش باورنکردنی تقاضا بوده اند، توریستان ثروتمندِ اهل سفر در پی مقاصد دورافتاده و بکری هستند که در آن ها خبری از ازدحام توریست منطقه ها توریستی شناخته شده نیست. مشاوران virtuoso، افزایش درخواست برای مکان هایی را گزارش نموده اند که طیف وسیعی از کشورهایی که به لحاظ فرهنگی متفاوت هستند تا آن هایی که از طبیعتی غنی برخوردارند، نظیر بورنئو، گرینلند و عمان را در بر می گیرد.

2. بازدید از چند کشور مختلف

توصیه مشاوران Virtuoso مورد توجه توریستان بوده است؛ به خصوص که آن ها را ترغیب می نماید تا حتی در سفرهای کوتاه شان، از چند کشور مختلف تماشا نمایند. سفرهایی که شامل بخش های گوناگون می گردد، مخصوصاً مواردی که از ترکیب های غافلگیرنماینده ای برخوردارند، رواج زیادی یافته اند. توریستان می توانند اسکی سواری را با گشت وگذار در ساحل یا اقامت در شهر را با یک ماجراجویی در جنگل ادغام نمایند یا در کنار بازدید از یک مکان معروف و پربازدید، از منطقه ای کمتر شناخته شده نیز تماشا نموده و با مردم محلی رابطه برقرار نمایند. چنین سفرهایی، روی تجربیات متنوع متمرکز است که با هر توقف باعث غنی تر شدن سفر می گردد.

3. مقاصد توریستی غذایی

مقاصد توریستی غذایی به شدت افزایش یافته و خود به یک ترند تبدیل شده است، به خصوص که امروزه غذاها و نوشیدنی ها خوشمزه، برای هر سفری ضروری محسوب می شوند. از کلاس هاس آشپزی و غذاخوردن در خانه های شخصی گرفته تا رستوران های میشلین دار، رستوران هایی که از محصولات کشاورزی تازه استفاده می نمایند و شکار قارچ دنبلان، تجربه های غذایی به همان میزان تنوع توریستان، متنوع هستند و به همین علت افراد عاشق غذا می توانند تجربه ای به مراتب بیشتر از پشت یک میز نشستن را برای خود رقم بزنند. غذا برای توریستان آن چنان مهم شده است که هم زمان با رزرو بلیط هواپیما، رستوران مورد علاقه خود را نیز رزرو می نمایند و گاهی اوقات حتی پیش از رزرو بلیط، به سراغ رزرو رستوران می فرایند.

4. سفرهای گروهی

سفر باعث می گردد، توریستانی که علایق مشترکی دارند، به یکدیگر ملحق شوند. مشاوران advisors نیز می گویند که مشتری ها ترجیح می دهند با افراد هم فکرشان ارتباط برقرار نمایند. توریستان در پی سفر کردن با دوستان و افرادی هستند که علایق مشترکی بین شان وجود دارد یا در مرحله مشابهی از زندگی (متأهل یا مجرد و...) به سر می برند. سفر زنان نیز رشد چشمگیری داشته است؛ از جمله سفرهای ماجراجویانه در فضای باز و علاقه دختران مرفه برای قطع ارتباط با جهانی بیرون، استراحت و سرگرمی. این روزها، زوج ها از جمله زوج های جوان با یکدیگر به مسافرت می فرایند تا لذت بیشتری از سفر ببرند.

5. تعامل با فرهنگ های مختلف

توریستان امروزه در پی تجربه های عمیق تری هستند که هوش هیجانی آن ها را افزایش دهد. خارج شدن از منطقه آرامش و راحتی و تعامل واقعی با مردم محلی باعث می گردد که توریستان درک عمیق تری از مردم و فرهنگ ها به دست آورند. در حال حاضر، توریستان ثروتمند به سراغ علایقی نظیر تور موتورسیکلت می فرایند یا از یک فروشنده می خواهند تا راهنمایی آن ها در نوترین خرده فروشی های موقت را برعهده بگیرد. آن ها بعلاوه اقامتگاه هایی را انتخاب می نمایند که با مقصدشان هماهنگی داشته باشد، نظیر مسافرخانه هایی که نشان دهنده فرهنگ منطقه هستند، هتل های محلی و خانه های شخصی.

6. لذت بردن از سفر

توریستان متمول به این فلسفه که خودِ سفر، نیمی از خوش گذرانی است، باور دارند و به همین علت از خدمات منحصربه فرد نظیر ترمینال هایی که آن ها را یک راست به گیت وصل می نماید، استفاده می نمایند تا دیگر با استرس تغییر ترمینال، پیداکردن گیت ها یا منتظرماندن در صف مسافران روبرو نشوند.

به عنوان مثال، پرایوت سوئیت در فرودگاه بین المللی لس آنجلس فقط در اختیار مسافران عضو ترمینال قرار می گیرد؛ جایی که مسافران از میان نمایشگرهای بازرسی اداره امنیت حمل ونقل آمریکا اسکورت شده و از فرودگاه تا هواپیما و بالعکس را با خودروهای بی ام دبلیو جابه جا می شوند و در فاصله بین پروازها به آن ها اتاقی برای استراحت داده می گردد.

در راستای زندگی در لحظه و زمان حال، جشن گرفتن یک رویداد مهم به عنوان مهم ترین عامل الهام بخش در سفرهای 2020 به شمار می رود. سفر چندین نسل با یکدیگر به عنوان ترند برتر سال همچنان جایگاه قدرتمند خود را در صدر لیست حفظ نموده، تجربه یک سفر اصیل (سفری که تجربه واقعی حضور در مکانی را به شخص انتقال بدهد) در سال 2019 از رتبه نهم به رتبه دوم ارتقا یافته است و کروزسواری بین پنج سفر برتر واقع شده است.

ایتالیا همچنان در صدر مقاصد محبوب واقع شده است و علاوه بر این، به عنوان بهترین مکان برای مسافران انفرادی به شمار میرود؛ در حالی که برای ماه عسل و سفرهای خانوادگی در جایگاه دوم قرار می گیرد. کرواسی در رتبه نخست مقاصد نوظهور جای دارد که به واسطه سریال بازی تاج و تخت، تاریخ غنی و سهولت سفر به سایر قطب های اصلی اروپا، توریستان زیادی را جذب نموده است.

جنوبگان، خود را برای سالی بزرگ آماده می نماید تا عنوان بهترین مقصد برای سفرهای ماجراجویی از آفریقای جنوبی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، دومین مقصد نوظهور نیز به شمار میرود. آفریقای جنوبی در جایگاه چهارم سفرهای ماجراجویانه ایستاده است. یونان در سه دسته بندی جزو پنج مقصد برتر قرار می گیرد، از جمله بهترین مکان برای نسل هزاره (شروع دهه شصت تا شروع دهه هشتاد)، جایگاه دومین کشور در مقاصد جهانی و سومین مقصد برای ماه عسل.

سایر یافته های نو گزارش لوکس 2020

ترندهای سفر

1. سفر چند گروه سنی با یکدیگر

2. تجربه یک سفر اصیل

3. سفرهای پرتحرک یا ماجراجویانه

4. سفر خانوادگی (اعضای درجه یک خانواده)

5. سفرهایی با هدف جشن گرفتن یک اتفاق مهم (سالگرد ازدواج، تولد، موفقیت کاری و...)

بهترین مقاصد نوظهور

1. کرواسی

2 .جنوبگان

3. ایسلند

4. ژاپن

5. پرتغال

بهترین مقاصد برای ماجراجویی

1. جنوبگان

2. آلاسکا

3. مجمع الجزایر گالاپاگوس

4. آفریقای جنوبی

5. ایسلند

در کل 1300 مشاور سفر از آژانس های وابسته به Virtuoso از آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آسیا - اقیانوسیه، منطقه کارائیب، اروپا، آفریقا و خاورمیانه در نظرسنجی گزارش لوکس شرکت نموده و با توجه به گستره وسیع اطلاعات شان، تجربیات حرفه ای و درخواست های مشتری، بهترین ترندهای سال 2020 را معرفی کردند.

منبع: کجارو / forbes.com

به "6 ترند نوظهور سال 2020 برای گردشگران ثروتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترند نوظهور سال 2020 برای گردشگران ثروتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید