آب و هوای کشور از ترنم باران تا خیزش گرد و خاک

به گزارش وبلاگ ملیسا، ایسنا/ مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده گفت: امروز (7 اردیبهشت) در سه استان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

آب و هوای کشور از ترنم باران تا خیزش گرد و خاک

صادق ضیاییان اظهارکرد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل ها امروز (7 اردیبهشت) برای بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه فردا (8 اردیبهشت) در نوار شمالی، شرقی و برخی مناطق جنوبی کشور و روز سه شنبه (9 اردیبهشت) در استان های واقع در نوار شمالی کشور، غرب و زاگرس مرکزی بارش پیش بینی می گردد، گفت: روز چهارشنبه (10 اردیبهشت) نیز ضمن تشدید بارش ها در دامنه های زاگرس و البرز در بیشتر مناطق نیمه غربی بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنجشنبه (11 اردیبهشت) برای بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش داریم، گفت: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بارش برف دور از انتظار نیست. امروز (7 اردیبهشت) نیز برای استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید همراه با باد و خیزش گرد وخاک پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان امروز (7 اردیبهشت) بخش های شمالی خلیج فارس است و روز دوشنبه (8 اردیبهشت) بخش های مرکزی و شمالی آن مواج خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (8 اردیبهشت) ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و به تدریج وزش باد و کاهش ابر با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (9 اردیبهشت) نیز نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی افزایش ابر با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همگردی

به "آب و هوای کشور از ترنم باران تا خیزش گرد و خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای کشور از ترنم باران تا خیزش گرد و خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید