آیا دیزنی سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون تغییر منتشر خواهد نمود؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، هواداران مجموعه محبوب جنگ ستارگان بی صبرانه انتظار انتشار سه گانه اصلی جنگ ستارگان را می کشند. اما این به دیزنی بستگی دارد که بخواهد سه گانه اصلی را بدون هیچ گونه تغییری منتشر کند یا نه.

آیا دیزنی سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون تغییر منتشر خواهد نمود؟

جورج لوکاس کارگردانی بود که سه گانه اصلی جنگ ستارگان را ساخت و دیزنی پس از خرید لوکاس فیلم و فاکس قرن بیستم، توانست حقوق این مجموعه را از آن خود کند اما از آن موقع تا به امروز فیلم های اصلی را منتشر ننموده است. جورج لوکاس یک فیلم ساز برجسته و مغز متفکر دنیای جنگ ستارگان بود که لوکاس فیلم را سال 1971 به عنوان شرکت فراوری فیلم و استودیوی جلوه های بصری خود بنا کرد. لوکاس فیلم آثار برجسته ای را مانند ایندیانا جونز، سرزمین پیش از تاریخ و بعلاوه جنگ ستارگان فراوری نموده است. پس از اینکه دیزنی لوکاس فیلم را خرید، این شرکت قراردادهایی را با دیزنی امضا کرد که براساس آن ها دیزنی ابتدا تمام امتیاز جنگ ستارگان را دریافت نکرد. اما حالا که دیزنی تمام حقوق این مجموعه را در اختیار دارد چرا باز هم سه گانه اصلی را پخش نمی کند؟

از زمانی که سه گانه اصلی جنگ ستارگان برای اولین بار سال 1997 منتشر شد، تا به امروز چندین بار بازنشر شده و این نسخه های مختلف محتوای فیلم ها را تا حدودی تغییر داده اند. تغییراتی که در فیلم های جنگ ستارگان اتفاق افتاده عبارت اند از به کار گیری جلوه های ویژه به روزتر، تغییر سکانس ها و حتی تغییر عنوان فیلم. بعدها حتی دیالوگ ها و شخصیت ها نیز دستخوش بازنشر قرار گرفتند و در نهایت هیدن کریستنسن که در سه گانه پیش عایدی بازی نموده بود، جایگزین روح آناکین اسکای واکر، با بازی سباستین شاو شد. تماشاگران غالبا در خصوص اینکه آیا این به روزرسانی ها به فیلم های جنگ ستارگان یاری نموده اند یا به آن ها آسیب رسانده اند، نظرات متفاوتی دارند البته همه چیز به این امر بازمی گردد که آن ها کدام نسخه از فیلم را دیده باشند.

نسخه های پخش شده در سینما جنگ ستارگان به شدت مورد توجه بینندگان قرار گرفته اند و بسیاری امیدوارند که دیزنی سه گانه اصلی جنگ ستارگان را دوباره منتشر کند. در حقیقت اگر دیزنی این کار را انجام دهد با انتشار نسخه های ویرایش نشده اصلی، به بسیاری از هواداران اجازه می دهد تا به فیلم های جنگ ستارگان نگاهی عمیق تر بیندازند و آن ها را به نحو بهتری با هم مقایسه نمایند. کسانی که نتوانستند به هر دلیلی فیلم های جنگ ستارگان را در سال 1977 در سینماها ببینند، می تواند در خانه بنشینند و به تماشای این فیلم های تخیلی کلاسیک بپردازند، به خصوص که یافتن کپی هایی سه گانه پخش شده در سینما جنگ ستارگان کار دشواری است.

چرا نسخه های پخش شده در سینما جنگ ستارگان چندان در دسترس نیستند؟

یافتن سه گانه اصلی و ویرایش نشده جنگ ستارگان کار آسانی نیست. نوارهایی که در ابتدا برای VHS منتشر شدند، هم اکنون به شدت خراب شده اند و یافتن نوارهای خوب و باکیفیت هم کار ساده ای نیست و می تواند بسیار گران تمام گردد، بنابراین نسخه اصلی VHS جنگ ستارگان به یکی از موارد کلکسیونی کلکسیونرهای ثروتمند تبدیل شده است. در حالی که نسخه پخش شده در سینما در نسخه DVD سال 2006 گنجانده شد، کیفیت آن بسیار پایین بود و تفاوت های جزئی هم در محتوای صوتی وجود داشت، بنابراین نمی توان آن را سه گانه اصلی و ویرایش نشده جنگ ستارگان دانست.

به علاوه نسخه بلوری سه گانه اصلی جنگ ستارگان، قطعا با نسخه پخش شده در سینما آن فرق دارد و می توان آن را نسخه تغییر یافته امیدی تازه، امپراتوری ضربه می زند و بازگشت جدی دانست. بنابراین قطعا انتشار نگاتیوهای اصلی فیلم های جنگ ستارگان، ممکن است برای هواداران این مجموعه یک معجزه باشد، هر چند جورج لوکاس گفته که نگاتیوهای نسخه های پخش شده در سینما اولین سه گانه جنگ ستارگان شرایط مناسبی ندارند و لذا به این طریق از انتشار نسخه های اصلی امتناع نموده است. بنابراین در حال حاضر تنها راه به دست آوردن نسخه های پخش شده در سینما جنگ ستارگان، نوارهای DVD یا VHS 2006 است، زیرا این نسخه ها هنوز که هنوز است در دسترس عموم قرار نگرفته اند

چگونه می توان به نسخه های اصلی جنگ ستارگان دسترسی داشت؟

در حال حاضر، تنها راه برای تماشای قانونی فیلم های اصلی جنگ ستارگان، پیدا کردن کپی های DVD یا نوارهای VHS 2006 است که بعضی از آن ها به صورت آنلاین یا در حراجی ها به قیمت بالایی به فروش می رسند. البته نسخه های ویرایش شده مورد علاقه هواداران به صورت آنلاین در دسترس هستند، به ویژه نسخه خاص هارمی که یکی از نسخه هایی است که به وسیله هواداران جنگ ستارگان از روی نسخه های اصلی سینمایی ساخته شده و هدف آن بازسازی و حفظ نسخه های سه گانه اصلی جنگ ستارگان بود.

نسخه های دیگری هم برای هواداران وجود دارد، اما نسخه خاص هارمی همچنان محبوب ترین نسخه ای است که در دسترس هواداران واقع شده است. زیرا یافتن و خریداری نوارهای VHS اصلی یا دی وی دی های 2006 می تواند برای هواداران جنگ ستارگان بسیار گران تمام گردد.

آیا دیزنی توانسته حقوق نسخه های پخش شده در سینما جنگ ستارگان را از آن خود کند؟

هنگامی که دیزنی لوکاس فیلم را در سال 2012 خریداری کرد، نتوانست کل فرنچایز جنگ ستارگان را خریداری کند. در حقیقت مفاد قرارداد اولیه ای که دیزنی با لوکاس فیلم امضا نموده و 4 میلیارد دلار برایش پرداخته بود، مقرر می داشت که دیزنی تمامی حقوق امپراتوری ضربه می زند، بازگشت جدای و سه گانه پیش عایدی را در اختیار خواهد گرفت.

اما جورج لوکاس و فاکس در فیلم امیدی تازه شریک بودند، بنابراین قرار شد که این فیلم در تملک فاکس بماند. هر چند دیزنی هم اکنون مالک فاکس قرن بیست و یکم است، به این معنی که کل فرنچایز در اختیار این کمپانی واقع شده است. دیزنی با خرید لوکاس فیلم و فاکس قرن بیست و یکم، تمام حقوق فیلم های اصلی جنگ ستارگان را در اختیار دارد، اما هنوز معلوم نیست که بخواهد آن ها را منتشر کند یا نه.

چرا دیزنی باید سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون تغییر منتشر کند؟

دیزنی می تواند خیلی راحت از انتشار نسخه های پخش شده در سینما سه گانه جنگ ستارگان به سود هنگفتی دست یابد. چه آن ها نسخه دی وی دی باشند چه در قالب دیگری منتشر شوند. به علاوه بسیاری از بینندگان از تماشای فیلم ها به شکل اصلی خود خرسند خواهند شد و تعداد هواداران این کمپانی هم بیشتر از قبل خواهد شد.

دیزنی با انتشار نسخه های اصلی به هوادارانی که پیروز به تماشای این فیلم ها در سینما نشدند این فرصت را می دهد تا بتوانند در خانه خود به تماشای نسخه محبوبشان بنشینند و نظاره گر بخش مهمی از تاریخ سینما باشند. درست مانند همان کاری که برادران وارنر در رابطه با لیگ عدالت زک اشنایدر انجام داد و نسخه اصلی آن را در HBO Max منتشر کرد و محتوایی یونیک را برای هواداران فراهم کرد.

آیا دیزنی هرگز سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون هیچ گونه تغییری منتشر خواهد نمود؟

هنگامی که جورج لوکاس سه گانه اصلی جنگ ستارگان را در سال 1997 به روز رسانی کرد، نسخه های پخش شده در سینما را برش نادرست فیلم نامید و از نسخه های نوتر به عنوان برش نهایی یاد کرد. او معتقد بود که کسی به نسخه های پخش شده در سینما فیلم علاقه ای نخواهد داشت و آن ها از فکر مخاطبان پاک خواهند شدد. در آن موقع حدود 35 میلیون نوار از جنگ ستارگان موجود بود که لوکاس معتقد بود بیش از 30 یا 40 سال دوام نخواهند آورد و تنها نسخه ای که مردم به یاد خواهند آورد نسخه DVD خواهد بود. بنابراین نسخه های این فیلم از آن موقع دستخوش تغییرات متعددی شدند و تغییرات زیادی که در فیلم ها اتفاق افتاده باعث شده که سه گانه جنگ ستارگان به شدت از نسخه اصلی خود فاصله بگیرد. اگرچه دیزنی مالک فیلم ها است و لوکاس دیگر نمی تواند در این مورد ادعایی داشته باشد، اما بعید به نظر می رسند که دیزنی در رابطه با نسخه اصلی جنگ ستارگان برخلاف میل لوکاس عمل کند.

قطعا هواداران فرنچایز جنگ ستارگان همچنان بر درخواست خود مبنی بر انتشار نسخه اصلی ادامه خواهند داد، اما دیزنی تنها حدود دو سال است که مالکیت کل جنگ ستارگان را در اختیار گرفته و به نظر می رسد بیشتر بر روی فراوری محتوای نو تمرکز نموده است. بنابراین می توان با اطمینان گفت که دیزنی تا به امروز تصمیمی برای انتشار نسخه های بدون تغییر سه گانه اصلی جنگ ستارگان نگرفته و هیچ برنامه مشخصی برای انتشار آن ها در آینده ندارد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا دیزنی سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون تغییر منتشر خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دیزنی سه گانه اصلی جنگ ستارگان را بدون تغییر منتشر خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید