آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ آنچه تا به امروز می دانیم

به گزارش وبلاگ ملیسا، در این مطلب به مقایسه دو گوشی آیفون 13 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس می پردازیم تا ببینیم اپل میخواهد پرچم دار قدرتمند و مورد انتظار خود را با چه تغییراتی راهی بازار کند.

آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ آنچه تا به امروز می دانیم

اپل اواخر سال گذشته از دوازدهمین نسل از پرچم داران خود رونمایی کرد. اگر به خاطر داشته باشید، به خاطر یک سری مسائلی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا بوجود آمد، زنجیره تامین اپل با مشکلاتی روبرو شد و به همین دلیل شرکت آمریکایی نتوانست در همان بازه زمانی که انتظار می رفت از گوشی های خود رونمایی کند. رونمایی از آیفون های سری 12 حدودا 1 ماه با تاخیر صورت گرفت اما ارزشش را داشت چرا که اپل توانست سود خوبی از فروش آن ها بدست بیاورد.

فروش خوب سری پرچم دارهای آیفون 12 در حالی بدست آمد که این گوشی ها اولین نماینده های اپل با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G بودند و از طرفی از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز هم بهره نمی بردند. این در حالی بود که تمام رقبای اندرویدی حتی گوشی های میان رده خود را هم به نمایشگری با نرخ به روزرسانی تصویر 120 هرتز مجهز نموده بودند. اما خب اپل شرکتی نبود که به این سادگی ها کاربران خود را از دست بدهد و همچنان پرچم دارهای خود را از لحاظ فروش در صدر تمام پرچم دارهای اندرویدی می بیند.

آیفون 12 پرو مکس اما به اسم قدرتمندترین پرچم دار از این سری با طراحی نو، اینترنت 5G، دوربین های بهبود یافته و بسیاری تغییرات مثبت دیگر راهی بازار شد و توانست یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت آمریکایی لقب بگیرد. اینطور که به نظر می رسد، آیفون 13 پرو مکس هم قرار است از خیلی جهات شبیه به نماینده کنونی اپل باشد منتها گفته می شود یک سری تغییرات خوب و محسوس خواهد داشت که بسیاری از آن ها داخلی و بعضی از آن ها هم خارجی هستند که در این مطلب به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

اینطور که به نظر می رسد، گوشی های سری آیفون 13 هم قرار است در همان چهار مدل مینی، استاندارد، پرو و پرو مکس راهی بازار شوند و همه آن ها هم ظاهرا به باتری های عظیم تری به نسبت آنچه که اکنون در آیفون ها شاهد هستیم مجهز خواهند شد. اما ارتقای باتری در دو مدل پرو مکس از نسل کنونی تا نسل آینده بسیار بیشتر و محسوس تر خواهد بود تا بار دیگر مدل پرو مکس از آیفون ها در زمینه باتری و مصرف شارژ فوق العاده باشد. البته باید این نکته را هم یادآور شد که نمایشگر بکار رفته در این گوشی 120 هرتزی و از نوع Pro Motion است؛ بنابراین شارژ زیادی مصرف می نماید و اپل باید حتما یک باتری قدرتمند را برای آیفون 13 پرو مکس در نظر بگیرد. در ادامه به آنالیز قابلیت های کلیدی می پردازیم که قرار است در آیفون 13 پرو مکس ببینیم و بعلاوه مقایسه ای خواهیم داشت بین آن و مدل آیفون 12 پرو مکس که پرچم دار کنونی اپل به شمار میرود.

آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ تفاوت ها و شباهت ها در یک نگاه

  • طراحی تقریبا مشابه با این تفاوت که آیفون مورد انتظار اندکی سنگین تر و ضخیم تر خواهد بود
  • نمایشگر 6.7 اینچی مشابه اما با نرخ به روزرسانی تصویر 120 هرتز در حالی که این میزان در آیفون 12 پرو مکس به 60 هرتز می رسید
  • پردازنده A15 با سرعت، قدرت و کیفیت بیشتر به نسبت مدل A14 بکار رفته در پرچم داران کنونی اپل به همراه 6 گیگابایت حافظه رم که بدون تغییر به نسبت قبل مانده است
  • سیستم سه گانه دوربین، مشابه آنچه که در آیفون 12 پرو مکس شاهد هستیم اما با اندکی بهبود کیفیت
  • افزایش چشمگیر ظرفیت باتری از 3687 میلی آمپر ساعت در آیفون 12 پرو مکس به 4352 میلی آمپر ساعت در آیفون 13 پرو مکس
  • دو رنگ بندی نو (مشکی مات و برنز) که خب در رابطه با این موضوع خبر دقیقی در اختیار نداریم اما به نظر می رسد اپل این کار را انجام بدهد

قیمت و تاریخ عرضه

بعد از اینکه ویروس کرونا برنامه های اپل را به هم ریخت، این شرکت نتوانست طبق معمول چند سال اخیر خود در همان ماه سپتامبر از گوشی های نوش رونمایی کند. اما اینطور که به نظر می رسد سال جاری همه چیز به روال عادی خود برخواهد گشت و آیفون 13 به همراه مدل های مختلفش در همان ماه سپتامبر 2021 رونمایی می شوند. این رویداد آنطور که به نظر می رسد اواخر شهریور ماه (اواسط سپتامبر) برگزار خواهد شد و چند روز بعد، یعنی اوایل مهر ماه (اواخر سپتامبر) آیفون های نو به همراه آنچه که اپل در رویداد خود معرفی می نماید برای فروش در دسترس قرار می گیرند.

اگر قرار باشد به طور دقیق به یک تاریخ برای برگزاری رویداد اپل اشاره کنیم باید به روز سه شنبه، 14 سپتامبر 2021 اشاره کنیم (23 شهریور) چون اپل معمولا در روی سه شنبه از آیفون های خود رونمایی می نماید. بدین ترتیب حتی روز برگزاری رویداد هم به روال عادی خود برمی شود. برای عرضه رسمی هم احتمالا 24 سپتامبر در نظر گرفته خواهد شد (2 مهر).

در حال حاضر هیچ شایعه یا خبری در رابط به اینکه آیا اپل قیمت گوشی های خود را کاهش یا افزایش می دهد در دسترس نیست، به همین دلیل نمی توانیم در این رابطه با قاطعیت صحبت کنیم. اما درباره یک چیز مطمئنیم و آن هم این است که با عرضه گوشی های سری آیفون 13، قیمت مدل های کنونی چیزی در حدود 100 دلار کاهش پیدا می نماید. بنابراین انتظار می رود آیفون 13 پرو مکس با قیمت پایه 1100 دلار راهی بازار شود تا بدین ترتیب آیفون 12 پرو مکس با قیمت پایه 1000 دلار به فروش برسد.

نمایشگر و طراحی

در بخش نمایشگر، یکی از چند تغییر عظیم آیفون 13 پرو مکس را به نسبت قبل شاهد خواهیم بود. اینطور که به نظر می رسد، این گوشی به نمایشگری با همان میزان 6.7 اینچی مجهز می شود که پنلی از جنس OLED دارد و وضوح تصویر در آن به 2778 × 1284 پیکسل می رسد، منتها نکته هیجان انگیز اینجاست که نرخ به روزرسانی تصویر یا همان رفرش ریت صفحه در این نمایشگر نو به 120 هرتز به جای 60 هرتز می رسد تا بدین ترتیب تجربه فوق العاده لذت بخشی از کار با گوشی های آیفون برای کاربران رقم بخورد. آیفون ها در حال حاضر به خاطر بهره مندی از سیستم عامل بهینه شده و سخت افزاری قدرتمند، بسیار نرم و روان هستند که با اضافه شدن رفرش ریت 120 هرتز، قطعا یک تجربه بی نظیری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

آیفون های کنونی و آیفون های قبل از آن از نمایشگری با رفرش ریت 60 هرتز بهره می برند و این یعنی صفحه در هر ثانیه 60 بار به روزرسانی می شود. طبیعتا اگر این اتفاق 120 بار در ثانیه رخ دهد شاهد سرعت و روانی بیشتری خواهیم بود که مجذوب نمایندهیت کار با گوشی را افزایش می دهد. اگرچه این یکی از قابلیت هایی است که تقریبا به یک استاندارد حتی در گوشی های میان رده اندرویدی تبدیل شده است اما خب از طرفی برای کاربران و علاقه مندان به گوشی های اپل، یک تجربه نو و لذت بخش خواهد بود. گفتنی است این قابلیت می تواند فروش بالای مدل های پرو را هم تضمین کند چرا که دو مدل استاندارد و مینی از همان نمایشگرهایی با رفرش ریت 60 هرتز بهره می برند.

اپل از لحاظ طراحی همواره جز رجحانن شرکت ها بوده است و یقین داریم این بار هم چنین اتفاقی رخ می دهد. البته که طراحی گوشی های سری آیفون 11 را بیشتر می پسندیدیم چرا که این محصولات از گوشه های گرد برخوردار بودند و در دست نگه داشتن آن ها حس بسیار خوبی داشت. اما آیفون 12 و مدل های مختلف آن با گوشه های صاف راهی بازار شدند و به همین دلیل وقتی درون دست قرار داشتند به کف دست فشار وارد می کردند و بعلاوه نمی شد وقتی درون جیب هستند به راحتی خم شد.

با این حال طراحی آیفون 12 ظاهرا که بسیار خوب و مورد پسند است؛ حداقل آمار فروش که چنین چیزی را نشان می دهد. اپل با این طراحی یاد آیفون های قدیمی (آیفون 4) را زنده کرد و بعید به نظر می رسد حالا حالاها قصد داشته باشد آن را کنار بگذارد. به همین دلیل انتظار نداشته باشید سری آیفون 13 با تغییرات گسترده ای راهی بازار شوند.

این یعنی همان گوشه های تخت، نمای ظاهری مشابه اما قطعا با تغییرات داخلی فراوان که باعث می شوند آیفون 13 پرو مکس همانطور که گفته شد سنگین تر و ضخیم تر از آیفون 12 پرو مکس باشد. بعلاوه گفته می شود آیفون قدرتمند مورد انتظار در رنگ های نوی هم در دسترس قرار می گیرد. آیفون های مدل پرو هیچوقت از لحاظ رنگ بندی، تنوع مدل های استاندارد را نداشتند و آیفون 13 پرو مکس هم از قاعده مستثنی نخواهد بود. اما اپل میخواهد دو رنگ مجذوب نماینده مشکی مات (رنگ واقعا مشکی، نه خاکستری تیره) و برنز را برای گوشی قدرتمند خود در نظر بگیرد (برنز، اندکی تیره تر از رنگ طلایی است).

چه بر سر فیس آیدیخواهد آمد؟ آیا تاچ آیدی بر می شود؟

اوایل سال 2021 بود که شنیدیم اپل میخواهد در سری گوشی های آیفون 13، تاچ آیدی را برگرداند. این در حالی است که گوشی های اندرویدی چند سالی است که این قابلیت را به گونه های مختلفی از جمله ادغام شده با کلید پاور، حسگر درون نمایشگر و تعبیه شده روی پنل پشتی در اختیار دارند. البته خود اپل هم به خاطر استفاده از تاچ آیدی معروف بود منتها از سال 2017 به بعد، ترجیح داد فیس آی دی را جایگزین آن کند.

این قابلیت اگرچه نتوانست محبوبیت تاچ آیدی را تکرار کند، اما برای کاربران اپل مجذوب نمایندهیت داشت تا اینکه ویروس کرونا همه افراد را مجاب کرد ماسک بپوشند. در نتیجه فیس آیدی نتوانست دیگر با سرعت و کیفیت قبل، قفل گوشی را باز کند. در واقع بهتر است بگوییم اصلا پیروز نبود گوشی را قفل گشایی کند تا کاربران اپل به دردسر بیفتند.

فعلا هنوز قطعی نیست که آیا تاچ آیدی به گوشی های اپل برمی شود یا خیر اما اگر این اتفاق رخ دهد به احتمال بسیار فراوان به صورت حسگر زیر نمایشگر خواهد بود و از طرفی به اسم گزینه آلترنتیو در آیفون ها قرار خواهد داشت. این یعنی فیس آیدی همچنان به اسم روشی برای بازگشایی قفل در گوشی های مورد انتظار اپل حضور خواهد داشت. بنابراین ناچ عظیم روی نمایشگر را هم باید یک سال دیگر تحمل کرد. البته گفته می شود در سال 2022، اپل طراحی آیفون ها را تغییر خواهد داد و فیس آیدی را هم همزمان با آن طراحی قدیمی کنار می گذارد.

اینطور که به نظر می رسد، قابلیت تشخیص چهره در آیفون 13 قرار است درون ناچ کوچک تری تعبیه شود تا بدین ترتیب نسبت صفحه به بدنه اندکی به نسبت قبل افزایش پیدا کند. موضوعی که اپل به نسبت شرکت های اندرویدی از سال 2017 تا به امروز عملکرد ضعیفی در آن داشت و نتوانست هیچگاه یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه فراوری کند.

باتری و شارژر؛ بیشترین تغییر در بین آیفون های دیگر

همانطور که گفته شد، تمام مدل از گوشی های آیفون 13 قرار است با باتری عظیم تری به نسبت آنچه که اکنون در سری آیفون 12 شاهد هستیم راهی بازار شوند اما آیفون 13 پرو مکس عظیم ترین تغییر را در این زمینه خواهد داشت. این خبر بسیار خوبی است چرا که نماینده قدرتمند اپل قرار است به نمایشگر 120 هرتزی هم مجهز شود اما از طرفی ضخامت و وزن این گوشی نسبتا سنگین از آنچه که هست هم بیشتر خواهد شد. موردی که اپل نتوانسته برخلاف سایر شرکت های دیگر آن را کنترل کند.

خبر پیرامون ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس و به طور کلی این سری از پرچم دارهای اپل چند وقت قبل منتشر شد که با توجه به آن، منبع تغذیه این محصول قرار است 4352 میلی آمپر ساعتی باشد و این یعنی 665 میلی آمپر ساعت (چیزی حدود 20 درصد) بیشتر از ظرفیت باتری که در آیفون 12 پرو مکس بکار گرفته شده است.

از آن جایی که نمایشگر آیفون 12 پرو مکس از رفرش ریت 120 هرتزی هم پشتیبانی می نماید، چنین باتری عظیمی می تواند به خوبی جوابگوی احتیاج کاربران باشد. خصوصا اینکه پردازنده نو اپل کم مصرف تر از نمونه کنونی خواهد بود. با این تفاسیر، آیفون 13 پرو مکس به اولین گوشی تاریخ اپل تبدیل می شود که باتری با ظرفیت بیش از 4000 میلی آمپر ساعت دارد که احتمالا می تواند این گوشی را به مدت دو روز روشن نگه دارد.

در بخش شارژر هم طبیعتا انتظار نداریم آداپتوری درون جعبه وجود داشته باشد. بنابراین اگر علاقه مند به خرید یکی از مدل های آیفون 13 هستید باید بدانید مانند سری کنونی مجبور خواهید شد 20 تا 30 دلار به صورت مجزا برای شارژر این گوشی هم هزینه کنید. متاسفانه در حالی که شارژر گوشی های اپل اسم شارژ سریع را یدک می کشند اما سرعت آن ها اصلا به میزان ای که فکر می کنید نیست و در نهایت به 20 وات می رسد. به نظر هم نمی رسد اپل قصد داشته باشد به این زودی ها سرعت شارژر خود را تغییر دهد.

دوربین ها

سال 2021 از لحاظ کیفیت عکاسی و فیلم برداری سال آرامی بود. ندیدیم شرکتی تغییری انقلابی در کیفیت دوربین هایش پدید بیاورد و بسیاری از آن ها عمدتا از همان سیستم دوربین هایی استفاده کردند که سال گذشته در پرچم دارهای قبلی خود بکار گرفته بودند. البته بودند شرکت هایی که تغییرات خوبی را در گوشی های خود پدید آوردند که از جمله این تغییرات می توان به اضافه شدن دو دوربین تله فوتو به مجموعه دوربین های محصولی نظیر گلکسی S21 اولترا اشاره نمود.

در بین گوشی های اپل اما تغییر خاصی را شاهد نبودیم. مثلا آیفون 12 پرو از سه دوربین به علاوه یک لنز LiDAR روی پنل پشتی خود بهره می برد. این سه دوربین هم شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتوی 12 مگاپیکسلی می شوند که این قابلیت را دارد تا 2.5 برابر به صورت اپتیکال روی سوژه ها زوم کند. به نظر می رسد آیفون 13 پرو مکس هم دقیقا از همین سیستم دوربین ها بهره خواهد برد.

اگرچه میزان عظیم نمایی دوربین تله فوتو در این گوشی که پرچم دار سال 2022 و 2021 اپل هم به شمار میرود بسیار کم است اما متاسفانه به نظر نمی رسد به این زودی ها شاهد تغییری در این زمینه باشیم. درحالی که گوشی های اندرویدی قرار است به دوربین هایی ب میزان عظیم نمایی اپتیکال بیش از 10 برابری مجهز شوند، اپل حتی این میزان را برای رجحانن پرچم دارش به 3 برابر هم نرسانده هست.

اگرچه گفته شد سیستم دوربین مشابهی را به نسبت آیفون 12 پرو مکس در پرچم دار مورد انتظار اپل شاهد خواهیم بود اما این بدان معنا نیست که از لحاظ کیفیت هم همه چیز مانند قبل خواهد بود. اپل در نظر دارد سه تغییر عمده را در دوربین گوشی پرچم دار نو خود بوجود بیاورد که شامل موارد زیر می شوند:

  • دوربین فوق عریض 6 المانی و پیشرفته تر
  • گشودگی دیافراگم f/1.8 برای دوربین فوق عریض جهت عکاسی با کیفیت بیشتر در نور شب
  • بهبود کلی دوربین ها از لحاظ نرم افزاری

بنابراین به نظر می رسد آیفون 13 پرو مکس علی رغم بهره مندی از سیستم دوربین مشابه، با بهبود نرم افزاری راهی بازار خواهد شد تا بدین ترتیب عملکرد بهتری را در این زمینه از آن ببینیم. البته اینطور به نظر می رسد که اپل از عملکرد دوربین اصلی گوشی خود کاملا راضی بوده چرا که بیشتر تمرکز خود را روی دوربین فوق عریض و بهبود عملکرد آن منعطف کرد؛ دقیقا همان لنزی که رقیب مستقیم شرکت یعنی سامسونگ به آن بی توجهی می نماید و بیشتر کوشش خود را در راستای افزایش کیفیت دوربین تله فوتو و میزان عظیم نمایی آن انجام می دهد.

بدن ترتیب تغییری که قرار نیست سال جاری در گوشی قدرتمند اپل ببینیم، بهبود عملکرد آن در زمینه عظیم نمایی است، برخلاف آنچه که در گوشی های اندرویدی شاهد هستیم. برای مثال همانطور که گفته شد، گلکسی S21 اولترا از دو دوربین تله فوتو بهره می برد که نمونه ضعیف تر آن قادر است تا 3 برابر به صورت اپتیکال عظیم نمایی کند در حالی که در مدل قدرتمندتر این میزان به 10 برابر می رسد. دوربینی که اپل هنوز نتوانسته جوابی برای آن به سامسونگ بدهد. البته شایعات و خبرهایی که در این رابطه وجود دارند از این موضوع حکایت دارند که چنین میزان عظیم نمایی سال آینده و در گوشی های سری آیفون 14 به نماینده های اپل اضافه خواهد شد.

اما در رابطه با قابلیت نرم افزاری که گفته می شود در این نسل به آیفون 13 پرو مکس اضافه می شود می توانیم به حالت عکاسی از نجوم اشاره کنیم که آیفون نو را به پیکسل های سال 2019 شبیه می نماید. از طرفی فیلم برداری در حالت پرتره هم به احتمال بسیار زیاد به مجموعه قابلیت های نرم افزاری آیفون 13 پرو مکس اضافه خواهد شد تا بدین ترتیب عملکرد این محصول در زمینه فیلم برداری از آنچه که اکنون شاهد هستیم بهتر شود.

درست مانند آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13 پرو مکس هم به سنسور LiDAR مجهز خواهد شد که بیشترین استفاده آن برای کارهای مربوط به واقعیت افزوده است. البته این ویژگی هنوزم در بین کاربران همه گیر نشده و به خاطر همین موضوع هم هست که سامسونگ تصمیم گرفت سنسور مدت پرواز را از گوشی های نو خود کنار بگذارد. اپل علی رغم اینکه این سنسور را به گوشی های قدرتمند خود اضافه نمود اما هنوز نتوانست از تمام پتانسیل آن بهره لازم را ببرد.

تراشه A15 نو

اپل در زمینه پردازنده موبایل سال هاست که در صدر ایستاده و به نظر هم نمی رسد به این زودی ها جایگاهی که دارد را از دست بدهد. البته رجحان گوشی های این شرکت در این بخش، از لحاظ پردازش خالص است و نه عملکرد کلی چرا که در بسیاری مواقع می بینیم که گوشی های اندرویدی با 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم پیروز می شوند در کارها سریع تر از آیفون ها ظاهر شوند.

سال جاری تراشه A15 به جای A14 در گوشی های اپل به اسم قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود و با توجه به فاصله ای که A14 با پردازنده های رقیب نظیر اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 داشت، به نظر می رسد این بار هم تراشه ساخت اپل باشد که از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی، رقبای خود را پشت سر می گذارد. چرا که باید انتظار داشته باشیم در بخش های مختلف نظیر پردازشگر، گرافیک، هوش مصنوعی و پردازشگر تصویر، عملکرد این پردازنده نو به شکل محسوسی بهتر از قبل باشد.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم، همکاری سامسونگ با AMD در راستای فراوری پردازنده ای با پردازشگر گرافیکی قدرتمند است که با توجه به شایعات و خبرهای مختلف، ظاهرا این پردازنده نو می تواند A15 را هم از میان بردارد. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا چنین چیزی واقعا اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

در حال حاضر هیچ بنچمارک خاصی از پردازنده A15 اپل در دسترس نیست در حالی که تا یک ماه دیگر باید شاهد رونمایی از گوشی های این شرکت باشیم. با این حال می توان با توجه به عملکرد پردازنده این نسل با رقبای اندرویدی، به نتیجه ای معقول رسید. شما عزیزان می توانید در جدول زیر، مقایسه عملکرد پردازنده A14 را در مقابل اسنپدراگون 888 به اسم قدرتمندترین تراشه گوشی های اندرویدی در بنچمارک گیک بنچ مشاهده کنید.

نام پردازندهاپل A14 بایونیککوالکام اسنپدراگون 888
امتیاز در بخش تک هسته ای15931113
امتیاز در بخش چند هسته ای41583436

همانطور که مشاهده می کنید، با در نظر گرفتن این موضوع که تراشه نو اپل هم بهبودی هایی به نسبت قبل خواهد داشت، بعید به نظر می رسد پردازنده های رقیب نظیر اسنپدراگون 898 یا حتی اگزینوس 2200 با تراشه گرافیکی AMD بتوانند در مقابل A15 قد علم نمایند.

در کنار این پردازنده قدرتمند و نو اما از 6 گیگابایت حافظه رم هم استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب همچنان میزان حافظه رم گوشی های اپل از مرز 6 تجاوز نکند. این در حالی است که نماینده های اندرویدی این روزها در مدل های غیر گیمینگ به 16 گیگابایت حافظه رم هم مجهز می شوند (گلکسی S21 اولترا). البته آیفون 13 پرو مکس با همین 6 گیگابایت حافظه رم هم در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین سیستم عامل iOS رجحانن و سریع ترین عملکرد را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

یک بخش دیگری که نماینده های نو اپل می توانند در آن به شکست نماینده های قدرتمند اندروید امیدوار باشند، اتصالات است. علاوه بر پشتیبانی از باند موبایل، گوشی های اپل از وای فای 6E هم پشتیبانی می نمایند؛ این نسل نو از استاندارد وای فای از کیفیت بیشتری بهره می برد، زمان تاخیر کمتری دارد و نرخ ارسال اطلاعات هم در آن بالاست. بعلاوه به لطف این استاندارد نو، در کنار باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی، پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتزی هم به گوشی های اپل اضافه می شود تا بدین ترتیب در منطقه ها شلوغ و متراکم هم از کیفیت اینترنت کاسته نشود.

مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرو مکس با آیفون 12 پرو مکس

در نهایت اما شما عزیزان می توانید تمام موارد گفته شده در بالا را در قالب یک جدول و به شکل خلاصه مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که تمام آنچه که در این مطلب گفته شد بر اساس شایعات و خبرهایی است که به صورت رسمی تایید نشده اند. این در حالی است که ماه آینده میلادی باید منتظر رونمایی از گوشی های نو اپل باشیم. بنابراین توصیه می شود فعلا این گفته ها را در حد یک شایعه در نظر بگیرید تا خبرهای موثق تری در رابطه با پرچم دارهای مورد انتظار اپل منتشر شود.

نام محصولآیفون 13 پرو مکسآیفون 12 پرو مکس
میزان و وزناندکی سنگین تر و ضخیم تر7.39 × 78.09 میلی متر × 7.39 میلی متر - 228 گرم
نمایشگر6.7 اینچی از نوع OLED با رفرش ریت 120 هرتز (Pro Motion)6.7 اینچی از نوع OLED با رفرش ریت 60 هرتز
پردازندهA15 بایونیکA14 بایونیک
حافظه رم6 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی128/256/512 گیگابایت بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی128/256/512 گیگابایت بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دوربین12 مگاپیکسلی اصلی - 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8 - 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2.5 برابری12 مگاپیکسلی اصلی - 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 - 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2.5 برابری
ظرفیت باتری4352 میلی آمپر ساعت3687 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف (بی سیم)20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف (بی سیم)
قیمتقیمت پایه 1100 دلاربعد از ورود آیفون 13، قیمت این گوشی به 1000 دلار در مدل پایه کاهش پیدا خواهد نمود

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ آنچه تا به امروز می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو مکس در مقابل آیفون 12 پرو مکس؛ آنچه تا به امروز می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید