علم و تکنولوژی

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد، عکس

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

5 اردیبهشت 1403

ببینید؛ از بازی تازه خالق Dragon Age برای کنسول ها و کامپیوتر رونمایی شد

استودیوی Yellow Brick Games به تازگی از بازی اکشن ماجراجویی Eternal Strands برای کنسول ها و رایانه های شخصی رونمایی نموده است.

18 فروردین 1403

چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمی شود

سوالی بدتر از این نیست: چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمی شود؟

21 بهمن 1402

طراحی عجیب دوربین های یک تلفن همراه خبرساز شد، عکس

زومیت نوشت: رندر جدیدی از گوشی اوپو فایند ایکس 7، طراحی عجیب این گوشی را نشان می دهد.

25 آذر 1402

اصلاح قانون وظیفه عمومی در دستور کار دولت نهاده شد

سخنگوی دولت با اشاره به اصلاح قانون وظیفه عمومی، گفت: توسعه مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و مالی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.

17 اردیبهشت 1402

ژست های عجیب و خنده دار نوۀ ناصرالدین شاه

علاقۀ ناصرالدین شاه به عکاسی و وارد کردن وسایل این کار به ایران باعث شده بود که اهالی دربار و حرمسرای قاجار همواره امکان بهره بردن از این فناوری تازه و جادویی را داشته باشند. این دسترسی همیشگی و آسان باعث شده بود که عکاسی برای آن ها حالت یک تفریح و بازی...

29 فروردین 1402

حتی موبایل خاموش خود را ردیابی کنید

دیجیاتو نوشت: انتظار می رود که سری پیکسل 8 از قابلیت قابلیت Find My Device بهبود یافته بهره ببرد که مکان یابی دستگاه های خاموش را فراهم می سازد.

18 فروردین 1402

افزایش ظرفیت رشته های گروه پزشکی خیانت است

رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید نمود: تعداد پزشکان آینده هیچ تاثیری در کارکرد نسل ما ندارد و نگران کیفیت درمان بچه ها ایران در آینده هستیم.

11 فروردین 1402

احتمال وجود حیات در محل اتصال روز به شب در سیارات فراخورشیدی ، آب مایع در محل گرگ و میش پیدا می گردد؟

یک تیم تحقیقاتی در پی حیات در انواعی از سیارات فراخورشیدی است که به علت شرایط بد آب و هوایی، تقریبا غیر قابل سکونت هستند. محققان می گویند در این سیارات، احتمالا در محل رسیدن روز به شب، می توان در پی نشانه های حیات بود.

29 اسفند 1401

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره عملکرد ربات انسان نمای تسلا

فعالیت شرکت تسلا روی توسعه و ساخت ربات های انسان نما چندان نو نیست و اولین خبر رسمی مرتبط با آن حدود 19 ماه پیش منتشر شد؛ اما تا به امروز اطلاعات زیادی از آن ها در دسترس قرار نداشته است. البته ایلان ماسک در مجمع سهام داران تسلا، ویدئوی کوتاهی از نسخه...

13 اسفند 1401

حضور ایرانسل در اولین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)

ایرانسل با حضور در اولین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، به روزترین خدمات و محصولات مبتنی بر محتوا در فضای مجازی، از جمله ویستامدیا که بازوی ایرانسل در فراوری و ارائه محتوای صوتی و تصویری برای دنیای دیجیتال است و سرویس های لنز، دانا،...

11 اسفند 1401

ساخت مسکن دولتی به قیمت مناسب فروشی نفت!، چینی ها با چه سازوکاری وارد بازار املاک ایران می شوند؟

چند روز قبل بود که با وجود تکذیب وزارت راه و شهرسازی بحث حضور چینی ها برای ساخت واحد های پروژه نهضت ملی مسکن در مقابل تهاتر نفت قطعی شد. این همکاری در حالی است که پیش از این انبوه سازان داخلی به دولت پیشنهاداتی داده و در این باره ابراز تمایل نموده بودند.

9 اسفند 1401

افزایش نگران کننده مهاجرت جنوبی ها به شمال ، استان های درگیر خشکسالی در صدر مهاجرفرست ها ، استان های مهاجرپذیر کدامند؟ ، تهران کجای جدول است؟

دبیر بخش مهاجرت های اجباری رصدخانه مهاجرت ایران می گوید: پیش بینی می گردد با افزایش پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی به ویژه پدیده های تدریجی مانند خشکسالی، آمار مهاجرت های داخلی ایران و حتی فراتر از مرزهای کشور در سال های آینده تشدید گردد.

26 بهمن 1401

4 اثر مهم ترخون در سلامت انسان!

ترخون کالری و کربوهیدرات کمی دارد و حاوی مواد مغذی متنوعی است که می توانند برای سلامتی مصرف کنندگان مفید باشند. تنها یک قاشق غذاخوری (1.8 گرم) از برگ های ترخون خشک شده ترکیبات زیر را در خود جای داده است.

21 بهمن 1401

عکس ، لژیونرهای ایرانی زیر آوار زلزله ترکیه؛ نجاتمان بدهید ما هنوز زنده ایم!

چند بازیکن تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران که در باشگاههای ترکیه مشغول فعالیت بودند، در زلزله این کشور سرنوشت تلخی پیدا کردند.

19 بهمن 1401

طراحی استثنایی گوشی نو هواوی ، عکس

زومیت نوشت: مدل مفهومی تازه هواوی P60 پرو نشان از حاشیه های بسیار کم نمایشگر و طراحی تازه سیستم دوربین پشتی این گوشی دارد.

9 بهمن 1401

7 حقیقت جالب درباره برف

شاید برف برای عده ای از افراد مایه دردسر باشد، اما برای بسیاری از ما صحنه بارش برف یک منظرۀ جادویی است؛ از اسکی و درست کردن آدم برفی گرفته تا تعطیل شدن مدارس از شدت بارش؛ همۀ این ها می توانند جزء جذابیت های برف به حساب بیایند.

30 دی 1401

نجات مرد یخ زده از طریق پلیس اصفهان!

مامور وظیفه شناس پلیس می گوید: همین طور که در حال گشت زنی بودیم ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان متوقف شده بود نظرم را به خود جلب کرد؛ کمی که جلوتر رفتم مرد جوانی را دیدم که کنار جدول خیابان نشسته و از سرمای زیاد به خودش پیچیده بود. هرچقدر...

23 دی 1401

عکس ، این خودرو شاسی بلند رویای پرواز را محقق کرد

ایسنا نوشت: شرکت Aska اخیرا از توسعه یک خودروی الکتریکی پرنده موسوم به Aska A5 که هم میزان یک خودروی شاسی بلند است، خبر داده است که این وسیله می تواند به صورت عمودی بلند گردد.

22 دی 1401

رستوران ایتالیایی ژوانی ، پاستا و استیک معروف ژوانی

اگه اهل رستوران گردی و غذاهای ایتالیایی باشید احتمالش خیلی کم است که نام رستوران ایتالیایی ژوانی به گوشتان نخورده باشد یا حداقل یک بار آن جا نرفته باشید و پاستا و استیک های خوشمزه اش را امتحان نکرده باشید. رستوران ژوانی یکی از نامدارترین رستوران های...

16 دی 1401
تعداد: (199)