بایدن دستور آزادسازی 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد

به گزارش وبلاگ ملیسا، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با افزایش قیمت نفت اعلام نمود 50 میلیون بشکه نفت را از ذخایر استراتژیک این کشور آزاد خواهد نمود.

بایدن دستور آزادسازی 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد

به گزارش وبلاگ ملیسا به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با افزایش بی رویه قیمت نفت امروز (سه شنبه) گفت از ذخایر استراتژیک نفت این کشور 50 میلیون بشکه را آزاد خواهد نمود.

آمریکا در حالی مجبور به استفاده از ذخایر نفتی خود شد که کاخ سفید در این خصوص مدعی شد: بایدن آماده است در صورت لزوم در خصوص قیمت نفت گام بردارد. بعلاوه واشنگتن با هماهنگی پکن، دهلی نو، لندن و سئول آماده به انجام این کار شده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر از سوی کاخ سفید دولت هند نیز از آزاد کردن 5 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود اطلاع داد.

تا به امروز ژاپن، هند و کره جنوبی برنامه هایی برای کاهش ذخایر استراتژیک خود برای مقابله با افزایش قیمت ها اعلام نموده اند. در همین حال چین نیز از انجام اقدامات مشابه اطلاع داده است.

این اقدام بایدن بعد از آن اجرا شده است که افزایش قیمت نفت در دنیا موجب افزایش قیمت بنزین در این کشور شده است.

منابع محلی در آمریکا گفتند به محض اعلام این خبر قیمت هر لیتر بنزین در تگزاس از 1.38 دلار به 1.8 دلار رسیده است.

با این وجود قبل از اعلام آزادسازی 50 میلیون نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا اداره اطلاعات انرژی آمریکا تایید کرد که ذخایر استراتژیک نفت به پایین ترین سطح از سال 2003 رسیده است!

تحلیل گران می گویند که خارج کردن بشکه های نفت از ذخایر استراتژیک تنها به یک پیشرفت موقت در بازار منجر می گردد و آنچه ضروری است افزایش عرضه از سوی آمریکا و اوپک است.

پس از اعلام کاخ سفید قیمت نفت خام برنت به فرایند افزایشی بازگشت.

مجبور شدن آمریکا به استفاده از ذخایر استراتژیک خود برای جبران کمبود عرضه دنیای آن در حالی صورت می گیرد که بایدن 10 روز قبل به منظور حفظ تحریم های نفتی علیه ایران در یادداشتی خطاب به وزارت خارجه آمریکا گفت فراوری نفت در دنیا به مقدار ای است که همچنان نیازی به خرید نفت و فرآورده های نفتی از ایران نیست!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بایدن دستور آزادسازی 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دستور آزادسازی 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید