باید یک گفتمان توسعه گردشگری در استان مازندران ایجاد گردد

به گزارش وبلاگ ملیسا، ایرنا/ براساس سخنان استاندار مازندران، باید یک گفتمان توسعه گردشگری در استان مازندران ایجاد گردد.

باید یک گفتمان توسعه گردشگری در استان مازندران ایجاد گردد

سید محمود حسینی پور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای خزر با موضوع مدیریت شهری و گردشگری در چالوس اضافه نمود: ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری یکی از نیازهای اصلی استان است متاسفانه تا به امروز کار حرفه ای در حوزه رسانه ها در رابطه با گردشگری انجام نداده ایم.

وی گفت: انسجام و همدلی رسانه ای با مدیران خیلی مهم است اگر بخواهیم مازندران قوی از منظر کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد کنیم، تعامل حداکثری رسانه ها با مدیریت شهری را خواستار هستیم و در جهت ارتقای گردشگری صنعتی در استان، رسانه ها در هر شهرستانی متناسب با آن منطقه ورود و به مدیران شهری یاری نمایند.

وی با بیان این که جشنواره رسانه ای خزر یک رویداد بزرگ ملی است، گفت: شهرهای ساحلی مازندران دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری است اما به دلیل ضعفهای مدیریتی متاسفانه یکپارچه نبودن مدیریتی در بهره برداری از جاذبه های شهرها با کمبود امکانات دسترسی و اطلاع رسانی و برنامه ریزی صحیحی کاربردی بخش گردشگری را متاسفانه خوب معرفی نکردیم.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: اصحاب رسانه در طول مسیر راهبردی استان که یکی از راهبردهای مهم دولت مردمی سیزدهم در مازندران ایجاد گردشگری صنعتی با تمام رویکردهای مالی، اجتماعی و فرهنگی است و رئیس جمهور دستور دادند گردشگری و تبادل مردم مازندران بین این استان و کشورهای همسایه در هر سطحی ارتقا پیدا بکندکه اولین قدم این مهم با برداشتن ویزا با کشور روسیه صورت گرفت.

وی توضیح داد: ما با وجود تردد سالانه 40 میلیون نفر جمعیت مسافر از این استان از مزیتهای گردشگری بهره نبردیم، هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ تر باشد و به وسیله رسانه بتواند به معرفی امکانات و جاذبه های شهری بپردازد به همان مقدار امکان دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری بیشتر خواهد شد.

حسینی پور ادامه داد: توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی مالی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی در پی دارد، مدیریت یکپارچه شهری و هم پایه های متقابل مدیران شهری و مردم با دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری رابطه مستقیم و مثبتی دارد که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر شناساندن تمدن این استان اعلام کرد: باید تمدن استان را به نسل نو بشناسانیم و یکی بزرگترین افتحار ما این است که مازندران صاحب تمدن بزرگی است و مردم این استان اولین حکومت علویان را تشکیل دادند و در شکل گیری محورهای اسلامی نقش اصلی داشتند.

وی اضافه نمود: یکی از مزیت های استان هم مرز بودن با چهار کشوری است که هر کدام جاذبه های دارند به ویژه کشور روسیه که ظرفیت گردشگری دارد و اکنون بخشی از گردشگران روسی دارند از ظرفیت های گردشگری ترکیه و امارات بهره می برند باید تدابیری اندیشید تا آنها را به سمت مازندران سوق داد.

این مسئول مازندران یادآور شد: حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست محیطی و ایجاد فضای رقابتی آثار مطبوعاتی و رسانه ای کشورهای حاشیه خزر باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی پور گفت: امروز کشورهای عربی علاقه زیادی به طبیعت مازندران دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست و به عنوان مثال جاده چالوس یکی از مقاصد گردشگری بخشی اعظمی از کشورهای عربی است که باید زیرساختهای این جاده را برای گردشگران فراهم کنیم.

وی گفت: همگرایی بین رسانه های کشورهای همسایه خزر باید هدف این جشنواره باشد و راه باز شدن ارتباط و تعاملات گردشگری به وسیله رسانه ها ایجاد کنیم و ارتباط با رسانه های کشورهای همسایه خزر یکی از مهمترین شاخصه های ماست که این نشست می تواند کارگروه های تخصصی در ذیل این جشنواره با موضوع شهری ایجاد کند.

وی اضافه نمود: در این ارتباط باید ببینیم آرمان شهر ما در حوزه گردشگری شهری چیست؟ شهرهای مقصد گردشگری در جهان چه شاخصه هایی دارند و ما براساس آموزه های اسلامی چه شاخصه هایی باید داشته باشیم و مازندران را چگونه باید به گردشگران معرفی کنیم؟ این اینها صرفا با برقراری یک جشنواره محقق نخواهد شد.

استاندار مازندران گفت: این استان با این ظرفیت بزرگ رسانه ای باید اقتصاد گردشگری را در منطقه راه بیندازند بنابراین مسیر گردشگری و مقصد گردشگری فرق دارد رسانه های ما باید به سمت کارهای حرفه ای حرکت نمایند و رسانه ها نقش ممتازی در مدیریت شهری دارند و از این امتیاز باید در ارتقای سطح کیفی مدیریت شهری در حوزه مهم گردشگری ایجاد کرد.

به تاکید وی، رسانه ها باید مطالبه هایی در رابطه با آرمان شهر مازندران برای مقصد گردشگری داشته باشند و با این مطالبات هست که میتوان ارتباط گرفت.

حسینی پور با بیان اینکه امروز مازندران رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری را در بین استانهای کشور داراست، گفت: این استان بعد از 10 سال به رشد مالی 4.1 دهم درصد دست یافته است و اکنون بستر استان برای سرمایه گذاری فراهم شد.

وی توضیح داد: مبارزه با فساد اداری یکی از شاخصه های مقصد گردشگری است و شهر سالم می تواند مقصد گردشگری باشد.

منبع: همگردی

به "باید یک گفتمان توسعه گردشگری در استان مازندران ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید یک گفتمان توسعه گردشگری در استان مازندران ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید