بوتیک هتل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، از میان تمام ویژگی هایی که بوتیک هتل ها باید داشته باشند، مهم ترین آن ها این است که بوتیک هتل ها از فضایی بزرگ مانند هتل های معمول برخوردار نیستند و فلسفه وجودی شان کمی متفاوت از یک هتل معمولی است. با این که هتل ها از متراژ و مساحت کم تری برخوردارند اما کارآمدی آن ها و فضای محبت آمیز ای که دارند از دیگر دسته هتل ها معروف تر و شناخته شده تر است. امروز قصد داریم تا به تعریف بوتیک هتل و ویژگی های آن در مجله گردشگری خبرنگاران بپردازیم.

بوتیک هتل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برای رزرو آنلاین هتل اینجا را کلیک کنید

مستقل بودن بوتیک هتل ها

اگر به هتل های شیک و بزرگ دقت نموده باشید، در میان آن ها هتل هایی هستند که متعلق به مجموعه هتل های زنجیره ای نیستند و برند خاص خود را دارند. بسیاری از بوتیک هتل های معروف نیز از همین قاعده پیروی می نمایند و خود را به زنجیره ای از هتل ها تبدیل نمی نمایند. این کار به این علت است که ابن نوع هتل ها مانند هایتی آنداز با اختصاصی کردن عملکرد خود، تنها برای پیشبرد نام و نوع خدمات مستقل و منحصر به فرد خود عمل می نمایند.

تغییر پذیری بوتیک هتل ها

یکی دیگر از شاخصه های بوتیک هتل ها خاصیت به روز ماندن آن ها است. بعد از این که دکوراسیون های داخلی تازهی، راه خود را در مجلات باز می نمایند، بلافاصله می توان بوتیک هتل هایی را دید که با پیروی از این طرح های تازه، فضایی نو را برای مسافران و میهمانان خود فراهم می نمایند. رنگ های روز، مبلمان های تازه و حتی طرح های چوبی و سرامیکی تازه را می توان در هتل بوتیک ها دید و بی شک اقامت در فضایی به روز شده، اقامت را برای هر مسافری مجذوب کننده می نماید.

نگاهی به تاریخچه

اقامت موقت مسافران در هتل ها قدمت زیادی دارد و حتی پیش از اینکه هتل ها و اقامتگاه های لوکس احداث گردند، در زمان های قدیم، کاروانسراهای بین راهی خدماتی همچون هتل ها اما با امکانات کم آن دوره ارائه می دادند. در گذشته رومی ها به سران دولتی مسافر امکانات اقامت به همراه حمام آب گرم ارائه می دادند. بعلاوه در طول قرون وسطی کلیساها به عنوان پناهگاه و محل استراحت در اختیار مسافران زیارتی قرار داده می شدند. در قرن 21 بود که هتل ها کم کم به محل اقامت لوکس بدل گشتند و امکانات بی نقص را در اختیار گردشگران قرار دادند. پس از چندی استایل و سبک بعضی از هتل ها تغییر کرد و برای ایجاد تنوع و تمایز هتل هایی با معماری خاص و امکانات بی نظیر و حتی در بعضی موارد عجیب و غریب احداث گشتند. امروزه نیز مسافران به طور مداوم در حال جستجوی هتل های تازه و متفاوت هستند. از این حیث بوتیک هتل ها از محبوبیت خاصی برخوردار شده اند و در میان هتل های مدرن هنری با دکوراسیون های جالب قرار گرفته اند. حال سوالی که اینجا مطرح می گردد این است:

برترین بوتیک هتل های دنیا

پالازا مارگریتا باسیلیکاتا در ایتالیا

این هتل به عنوان یکی از برترین هتل بوتیک های دنیا در سال های اخیر شناخته شده است. البته این محبوبیت بی علت نبوده است؛ بوتیک هتل پالازا مارگریتا باسیلیکاتا یکی از ساختمان های منحصر به فرد در ایتالیا است که متعلق به قرن نوزدهم میلادی است. طراحی داخلی این هتل از شاخصه های جنوب ایتالیا و صنایع دستی این منطقه بهره برده است. برای کسانی که می خواهند اقامتی راحتی در فضایی انعطاف پذیر و شب زنده دار را تجربه نمایند، این بوتیک هتل می تواند جز برترین گزینه ها به حساب بیاید. از دیگر ویژگی های هتل پالازا مارگریتا باسیلیکاتا، فضای سبز آن است که مملو از گیاهان و درختان ساحلی و باغ مرکبات است. آب نماهای ساخته شده در فضای این هتل به سبک روم باستان است و بعد از کمی قدم زدن در میان انبوه گیاهان آن، با زیباترین مجسمه های فواره ای رو به رو می شوید که حس دوران باستان این کشور را در شما زنده می نماید.

هتل درختی در سوئد

بوتیک هتل درختی در سوئد! بله درست شنیده اید. این هتل به علت جاگیری در بالای درختان تنومند و قدیمی سوئد، هر کسی را به هوس می اندازد که برای یک شب هم که شده در آن اقامت داشته باشد. در میان خاطرات کودکی تمام ما، حتما زمانی بوده است که سعی در ساخت یک خانه درختی داشته ایم. صاحبان و معماران خوش ذوق بوتیک هتل درختی، این رویای دیرینه را در دل جنگل های سوئد زنده نموده اندو با فضایی کاملا مجهز به امکانات یک هتل کامل، اقامتی به یاد ماندنی را برای ما رقم می زنند.

تریمزو در ایتالیا

این بوتیک هتل در کنار دریاچه کومو قرار گرفته است و به همین دلیل، بسیاری از مسافران این قسمت از ایتالیا در پی اقامت در آن هستند. البته ناگفته نماند که بوتیک هتل تریمزو به علت جایگاه و منظره ویژه ای که دارد، توانسته عنوان برترین هتل از لحاظ جلوه های بصری در میان بسیاری از عکاسان مشهور دنیا را از آن خود کند. آلاچیق های ساحلی و منو غذاهای رنگارنگ جنوبی این بوتیک هتل، خاطرات دلچسبی را برای مسافران دریاچه زیبای کومو ثبت نموده است. جدا از همجواری بوتیک هتل تریمزو با دریاچه کومو، استخر شناور این هتل نیز از دیگر ویژگی هایی است که مورد پسند بسیاری از مسافران آن تا امروز قرار گرفته است. باغ های خصوصی بوتیک هتل تریمزو در اطراف استخر شناور آن، حس آرامش و حفظ حریم شخصی را در حین زیبایی و سرسبزی، به مسافران آن القا می نماید.

منبع: الی گشت

به "بوتیک هتل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتیک هتل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید