تأثیر ایمونوتراپی بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش وبلاگ ملیسا، ایمونوتراپی مبتنی بر تزریق یک باکتری مرده بینی در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مؤثر است.

تأثیر ایمونوتراپی بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش وبلاگ ملیسا به نقل از العربیه، بر اساس آنچه در یک مجله علمی معروف مبتنی بر نتایج یک تحقیق اسپانیایی منتشر شده است، ایمونوتراپی مبتنی بر تزریق یک باکتری مرده بینی (موسوم به MV130) در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مؤثر است و بعلاوه توانایی واکسن های ضد کرونا را افزایش می دهد.

این نتایج بر روی حیوانات به وسیله تیمی از دانشمندان اسپانیایی تأیید شده که نشان می دهد می توان اثربخشی واکسن ها و پاسخ ایمنی به آن ها را به ویژه در بعضی از بخش های جمعیت و بعلاوه در برابر جهش های بیماری زا که می توانند اثربخشی واکسن ها را کاهش دهند، بهبود بخشید؛ در نتیجه ایمونوتراپی به محافظت بهتر در برابر کرونا یاری می نمایند.

نتایج این تحقیق منجر به شواهد علمی قطعی شد که نشان می دهد اندازه مرگ و میر موش های آلوده زمانی که این ایمونوتراپی (MV130) را قبل از عفونت دریافت کردند، به طور قابل توجهی کمتر بوده است.

مرکز ملی تحقیقات قلب و عروق (CNIC) و شورای عالی تحقیقات علمی (CSIC) در اسپانیا تاکید نموده است که دستیابی به واکسن ها برترین سلاح برای مقابله با این همه گیری است اما آن ها بعلاوه بر لزوم دستیابی به ابزار های موثرتر و سریع تاکید کردند؛ چیزی که می توان با آموزش پاسخ ایمنی به آن دست یافت.

ایمونوتراپی متشکل از باکتری های مرده (MV130) که به وسیله شرکت اسپانیایی Inmunotek فراوری می گردد، این کارآیی را در آزمایش هایی که در مرکز تحقیقات سلامت حیوانات موسسه ملی تحقیقات در کشاورزی و فناوری غذایی در مادرید اجرا شده، نشان داده است.

از زمانی که دفتر سازمان دنیای بهداشت در چین از ظهور این بیماری در انتها دسامبر 2019 اطلاع داد، ویروس کرونا باعث مرگ حداقل 5 میلیون و 122 هزار و 675 نفر در دنیا شده است.

حداقل 254952650 نفر از زمان ظهور به این ویروس آلوده شده اند. بیشتر مبتلایان بهبود یافتند، اگرچه بعضی از آن ها هفته ها یا حتی ماه ها بعد علائم را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تأثیر ایمونوتراپی بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر ایمونوتراپی بر کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید