جاذبه گردشگری تبریز که تابه حال ندیده اید

به گزارش وبلاگ ملیسا، اگر گشتی در شهر تبریز بزنید، متوجه رشته کوه هایی سرخ فام می شوید که با زیبایی و شکوه خاصی در قسمت شمالی شهر جا خوش نموده اند و روزگار می گذرانند. رشته کوه هایی که مردم آن ها را به نام عینالی می شناسند.

جاذبه گردشگری تبریز که تابه حال ندیده اید

امروز در وبلاگ ملیسا به جاذبه ای تماشای سر می زنیم که کمتر نام آن را در بین تماشای های تبریز شنیده اید؛ اما در میان مردم شهر محبوبیت فوق العاده ای دارد. کوه عینالی و تله کابین تبریز یا تفرجگاه عینالی مقصد انتخابی ماست. می خواهیم این بار به یکی از بلندترین قله های شهر صعود کنیم و در خصوص آدرس کوه عینالی تبریز، قیمت بلیت تله کابین تبریز و مواردی از این دست اطلاعاتی به دست بیاوریم. همراه ما شوید تا سفری متفاوت به شهر اولین ها را تجربه کنیم.

تماشای های کوه عینالی و تله کابین تبریز

یک تبریز است و یک کوه عینالی، جایی که محبوب دل مردم شهر است و هر زمان که بتوانند برای برطرف خستگی و گرفتن انرژی به اینجا می آیند.

بقعه عون بن علی

در بالاترین نقطه کوه عینالی، بنایی را می بینید که بنا به روایت های مختلف دو تن از پسران حضرت امام علی (ع) به نام های عون بن علی و زیدبن علی در آن دفن شده اند. مکانی که به نام بقعه عون بن علی بین مردم مشهور شده است و محبوبیت و ارج و قرب بسیار دارد.

تله کابین تبریز

یکی از مهم ترین سرگرمی ها و جاذبه هایی که در تفرجگاه عینالی وجود دارد، تله کابین تبریز، عینالی یا عون بن علی است. کار عملیات اجرایی این تله کابین با بهره گیری از علم و تجهیزات روز دنیا انجام شد. تمام کابین ها و جهتهای رفت و برگشت آن همگام با استانداردهای روز دنیا است.

دریاچه مصنوعی داغ گلی

قرار است در کنار دریاچه مصنوعی داغ گلی امکانات سرگرمیی و رفاهی از جمله ورزش های آبی ایجاد گردد و تفرجگاه عینالی را به مکانی مجذوب نماینده تر برای شهروندان و گردشگران تبدیل کند. در گشت و گذار در عینالی تماشای این دریاچه و زیبایی های اطراف آن را از دست ندهید.

رودخانه آجی چای

اصلی ترین جریانی که آب منطقه عینالی را تامین می نماید، رود آجی چای است که تمام دره های شمالی کوه از سمت شرق به غرب را پوشش می دهد. رودی که از کوه سبلان سرچشمه می گیرد و به دریاچه ارومیه می ریزد. هرجا هم که آب باشد سرسبزی و طراوت است، کوهنوردان و گردشگران نیز از طبیعتی که در اطراف این رود به وجودآمده نهایت بهره را می برند. بعلاوه از زیبایی های جهت کناری آجی چای برای استراحت استفاده می نمایند.

آبشار مصنوعی کوه عینالی تبریز

در نزدیکی ایستگاه اول تله کابین، آبشار مصنوعی ایجاد شده که نمای آن زیبایی طبیعت کوه عینالی را دو چندان نموده است. البته باید بدانید که این آبشار در بهار و تابستان آب دارد و پاییز و زمستان راه ورود آب به آن بسته می گردد.

اگر به جاذبه های تماشای ایران علاقه دارید، مطلب دشت گل های ایران را با هم ببینیم را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتری از گردشگری قدیمی ترین کشورهای دنیا کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جاذبه گردشگری تبریز که تابه حال ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه گردشگری تبریز که تابه حال ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید