جدیدترین ایده های طراحی باغ و حیاط خلوت

به گزارش وبلاگ ملیسا، حیاط خلوت مکان زیبا و جذابی در جهت انجام فعالیت های گوناگون می باشد. برای مثال از حیاط خلوت می توان به عنوان فضایی برای ریلکس کردن، برگرازی مهمانی و دور همی های محبت آمیز، بازی بچه ها و غیره استفاده کرد. با توجه به قابلیت های این مکان بهتر است زمان بیش تری برای طراحی این قسمت از خانه اختصاص دهید. در این جا به بیان جدید ترین ایده های طراحی حیاط خلوت و محوطه های باز می پردازیم. برای طراحی محوطه های باز، اندازه و بزرگ یا کوچک بودن آن ها اهمیت چندانی ندارد. به واقع می توان گفت هرچه اندازه حیاط خلوت کوچک تر باشد، نگهداری از آن راحت می باشد. برای طراحی چنین فضایی استفاده از مبلمان های چند منظوره از جمله ایده های کاربردی می باشد. استفاده از چنین وسایلی که کاربردهای چندگانه دارند، باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می گردد.

جدیدترین ایده های طراحی باغ و حیاط خلوت

استفاده از مبلمانی راحت و مقاوم

استفاده از وسایلی مانند انواع مبلمان مناسب، در جهت ایجاد فضایی راحت برای مهمانان اولین نکته ای است که در هنگام طراحی باغ و حیاط خلوت ها باید به آن توجه گردد. برای انجام این کار احتیاج به استفاده از روشی خارق العاده نیست. آن چه که اهمیت دارد استفاده از یک مبلمان مناسب و راحت می باشد. انتخاب مبلمانی مناسب برای فضای باز بسیار ساده تر از محیط داخلی خانه بوده و می توان از انواع رنگ با توجه به سلیقه و خلاقیت خود استفاده نمایید. برای انجام این کار می توانید از انواع مختلف مبلمان با توجه به قوه خلاقیت و سلیقه خود استفاده نمایید. آن چه که امروزه بیش تر از هر چیز دیگر مورد توجه افراد قرار می گیرد، توجه به مقاومت و دوام مبلمان می باشد. به این منظور پیشنها ما به شما انتخاب وسایلی ضد آب می باشد. خوشبختانه با توجه به فراوانی این گونه محصولات، انواع مختلف این محصول در جنس های مختلف در دسترس شما قرار دارند . حتی این امکان برای شما وجود دارد که مبلمان های محوطه باز را با مبلمانی که در داخل خانه از آن استفاده نموده اید ست کنید.

نورپردازی محوطه باز

به طور قطع نورپردازی این مکان نیز مانند سایر مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای نورپردازی باغ ها و حیاط خلوت ها پیشنهاد ما استفاده از لامپ و وسایل روشنایی ضد آب می باشد. امروزه تنوع این لامپ ها بسیار زیاد بوده و شما می توانید انواع مختلف آن را با دکور خود تطبیق داده و سال ها بدون ایجاد هرگونه آسیب دیدگی از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از رنگ ها

برای انتخاب رنگ،گزینه های زیادی در مقابل شما واقع شده است. برای انتخاب رنگ مناسب در طراحی حیاط خلوت، بهتر است از رنگ های جذاب و شاد بهره ببرید. به همین خاطر در انتخاب رنگ و استفاده از رنگ های جذاب و چشمگیر هراس نداشته باشید. برای مثال، اگر مبلمانی که در حیاط خلوت استفاده نموده اید سبک سنتی داشته و در آن از رنگ های خنثی و ملایم استفاده شده است، می توانید با اضافه کردن کوسن های رنگی و پتوهایی طرح دار و یا حتی استفاده از لوازم تزئینی با رنگ و سبک های خیره نماینده، به سرزندگی محیط باغ یا حیاط خلوت بیافزایید. در نظر داشته باشید که شما می توانید با تغییر فصل رنگ ها را نیز تغییر داده و از زیبایی آن لذت ببرید. برای مثال استفاده از رنگ های قهوه ای و زرد در فصل پاییز از بهترین انتخاب هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

اهمیت رعایت حریم شخصی

رعایت حریم شخصی از آن جهت که باعث ایجاد آرامش بیش تری می گردد، از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است. اکثریت افراد برای انجام این کار از فنس استفاده می نمایند. اما برای انجام این کار روش های بهتری نیز وجود دارد. برای مثال استفاده از دیوار سبز نه تنها زیبایی بی نظیری به همراه دارد، بلکه باعث حفظ حریم شخصی نیز می گردد.

روشنایی در شب

در بیش تر مواقع و مخصوصا در فصل تابستان از حیاط خلوت ها در هنگام شب استفاده بیش تری می گردد. به همین خاطر نورپردازی آن نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک در حیاط خلوت خانه هستید، می توانید از چراغ های آویز در رنگ های مختلف و یا حتی از شمع استفاده نمایید. اگر بودجه شما این اجازه را به شما می دهد، می توانید به ساخت و طراحی شومینه بیرونی نیز فکر کنید. انجام این کار نه تنها از لحاظ زیبایی به شما یاری می نماید بلکه می توانید در شب های سرد زمستان و یا برای گریل کردن غذا نیز از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از یک سیستم صوتی مناسب

آیا تا به حال به نصب یک سیستم صوتی مناسب در محوطه باغ یا حیاط خلوت خانه فکر نموده اید؟ پخش یک موزیک آرام و ملایم در زمانی که به استراحت در محیط می پردازید، بسیار لذت بخش می باشد.

اهمیت به کاشت گیاه و درخت

اهمیت کاشت گیاه و درخت در محوطه های باز مانند باغ و حیاط خلوت بر هیچ کس پوشیده نیست. کاشت گیاهان و درخت، به طور کلی نقش مهمی در ایجاد فضایی زیبا دارد. استفاده از گلدان های متنوع در جهت کاشت گیاهان رنگی و یا استفاده از سبدهای تزئینی برای کاشت گیاهان و آویزان کردن آن ها به دیوار از جمله مواردی است که می توان برای طراحی باغ یا حیاط خلوت استفاده کرد.

استفاده از یک آبنما

بسیاری ار افرادی که در زمینه یوگا فعالیت می نمایند می دانند که هیچ صدایی بیش تر از صدای آب جاری آرام بخش نیست. به همین خاطر استفاده از یک آبنمای زیبا علاوه بر ایجاد زیبایی باعث ایجاد آرامش نیز می گردد.

نکات پایانی

قبل از اقدام به اجرای هرگونه ایده ای برای طراحی حیاط خلوت بهتر است به هدف خود از استفاده این محیط فکر کنید. آیا از این مکان تنها برای تفریح استفاده می کنید یا موارد دیگری مانند نگهداری از وسایل اضافه نیز در ذهن شما می باشد؟ حیاط خلوت قابلیت های اجرایی زیادی دارد و شما می تونید با به کارگیری ایده های ذکر شده و استفاده از سلیقه و خلاقیت خود مکانی زیبا طراحی کنید.

منبع: ساختمانچی

به "جدیدترین ایده های طراحی باغ و حیاط خلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ایده های طراحی باغ و حیاط خلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید