خبرنگاران اعلام همبستگی شخصیت های فرهنگی روسیه با ملت ایران و مخالفت با تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ ملیسا، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر یاکونین رئیس انستیتو گفت وگوی تمدن ها و بنیاد پریزوانی و میخائیل پیاتروفسکی رئیس موزه ارمیتاژ و نرگس احد اوا رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه در سنپترزبورگ ضمن برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با سفیر ایران، با محکوم کردن تحریم های ظالمانه آمریکا همبستگی خود را با ملت ایران در روزهایی که با کرونا مقابله می نمایند، ابراز داشتند.

خبرنگاران اعلام همبستگی شخصیت های فرهنگی روسیه با ملت ایران و مخالفت با تحریم های آمریکا

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار وبلاگ ملیسا از مسکو، کاظم جلالی در این گفت و گوها ضمن مرور همکاری های فرهنگی گذشته با این نهادها، تجربه کارهای مشترک را سودمند و ثمر بخش توصیف و اظهار امیدواری کرد که در آینده همکاری های مشترک وسیعتر و جدیتر پیگیری گردد.

وی ضمن تشریح همدلی و همراهی مردم و مسئولان ایران برای مقابله با ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه آمریکا را علاوه بر نوعی تروریسم اقتصادی، اقدامی تروریستی در جهت ایجاد مشکل در نظام بهداشت و سلامت مردم ایران دانست.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه توفیق در مقابله با ویروس کرونا را مستلزم کوشش جمعی جامعه دنیای دانست و ایجاد محدودیت های دولت امریکا را در دسترسی ایران به منابع اقتصادی برای رویارویی با این مشکل، تهدید سلامت جامعه ایران و مجموعه شهروندان جامعه دنیای دانست.

وی از چهره های فرهنگی روسیه خواست که با ملت سرافراز ایران برای رویارویی با این ظلم آشکار همصدا شوند و انتقال دهنده صدای مظلومیت و دادخواهی ملت ایران به جامعه دنیای باشند.

چهره های فرهنگی روسیه نیز ضمن یادکرد مثبت از همکاریهای فرهنگی در سال های گذشته میان دو کشور، ملت ایران را مردمی مقاوم، شجاع و اثر گذار در دنیا توصیف نموده و تحریم اقتصادی ایران را غیر عادلانه ارزیابی کردند.

آنان همچنین اظهار امیدواری کردند که در سایه همدلی و همراهی و مسئولیت شناسی ملت ایران، ایرانی ها بر این مشکل نیز غلبه نمایند.

چهره های فرهنگی روس با تاکید بر مسئولیت اجتماعی همه فرهیختگان بر همراهی خود با ملت ایران تاکید کردند و یادآور شدند که با ملت و دولت ایران همراه و همدل هستند و می کوشند تا صدای مظلومیت مردم ایران در موقعیت حساس کنونی باشند.

در سرانجام طرفین اظهار امیدواری کردند با سرانجام یافتن مشکل کرونا همکاریهای فرهنگی دو کشور با شتاب بیشتری پیگیری گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعلام همبستگی شخصیت های فرهنگی روسیه با ملت ایران و مخالفت با تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام همبستگی شخصیت های فرهنگی روسیه با ملت ایران و مخالفت با تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید