داستان کوتاه زندگی انسان ها را در آدم ها بخوانید

به گزارش وبلاگ ملیسا، انتشارات ایهام کتاب آدم ها اثر محمد طالبی را منتشر نموده است.

داستان کوتاه زندگی انسان ها را در آدم ها بخوانید

کتاب آدم ها اثر محمد طالبی در انتشارات ایهام منتشر شد. نویسنده در این اثر در قالب داستان هایی کوتاه، قصه آدم ها را در کوتاه ترین شکل ممکن روایت می نماید. ممکن است هرکدام از داستان های کتاب داستان خود ما باشد.

محمد طالبی در 61 قصه، داستان 61 نفر را به زبان ساده و ملموس بیان می نماید.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

جادوگر لقبی بود که بهش داده بودن. لعنتی هیچ وقت نمی باخت، درست وقتی که فکر می کردی اونو تو مشتت داری و برنده ای حرکتی می زد و کل بازی رو به نفع خودش برمی گردوند. بی خود نبود جادوگر صداش می زدن، انگار واقعاً جادو می کرد. کاری هم از دستت برنمیومد و باید هاج و واج صفحه شطرنجو نگاه می کردی.

من و اون همواره با هم رقابت داشتیم، اون قهرمان شطرنج دنیا بود و من دومین نفر بودم، خیلی سعی کردم سر از کارش دربیارم یا حداقل بتونم استراتژی ای برای بردنش پیدا کنم، ولی نمی دونم مهره های جادوگر چه نحسی ای با خودشون داشتن که هر بار باید صدای کیش و مات حریفو می شنیدی. تمام کلک ها، تمام سبک های بازی رو در عرض چند دقیقه بررسی می کرد و دست آخر با لبخند معروف مخصوص به خودش می گفت: فکر کنم تموم شده...

این داستان چند سالی ادامه پیدا کرد؛ یعنی هر بار مسابقه ای برگزار می شد من می باختم و جادوگر می برد. کم کم همه شک نموده بودن که شاید داره تقلب می کنه، امکان نداشت هفت سال پشت سر هم بدون باخت بتونی دووم بیاری و کسی شکستت نده. خودش هم این خبر ها رو شنیده بود، برای همین بیان کرد که می خواد بازنشسته بشه و آخرین شطرنج زندگیشو با من حاضره جلوی مردم انجام بده. این خبر مثل بمب همه جا صدا کرد. باورتون نمیشه چه جمعیتی برای تماشا مسابقه هجوم آورده بودن و می خواستن آخرین کوشش ما برای کسب عنوان قهرمانی رو ببینن.

بازی که آغاز شد فهمیدم هنوز هم مثل قدیم هیچ شانسی مقابلش ندارم.

وبلاگ ملیسا فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "داستان کوتاه زندگی انسان ها را در آدم ها بخوانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "داستان کوتاه زندگی انسان ها را در آدم ها بخوانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان کوتاه زندگی انسان ها را در آدم ها بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید