دنا پلاس اتوماتیک با موتور توربو ؛ مشخصات فنی، آپشن های رفاهی و قیمت احتمالی

به گزارش وبلاگ ملیسا، دنا پلاس اتوماتیک که با موتور توربو عرضه می گردد محصولی جدید از ایران خودرو است که فرآیند ساخت آن از سال 1396 شروع شد. این خودرو اخیرا رونمایی شده و قرار است در سال 1400 به دست مشتریان ایرانی برسد. دنا توربو اتوماتیک از نظر قوای فنی هیچ تفاوتی با نسخه دنده ای توربو ندارد و تنها گیربکس آن به شش سرعته اتوماتیک تغییر پیدا نموده است. با توجه به آن که مدتی است ایران خودرو دنا پلاس را با امکاناتی کمتر به دست مشتریان می رسد، پیش بینی می گردد نسخه های فراوری انبوه دنا توربو اتوماتیک نیز با حذف بعضی امکانات و آپشن ها روبرو شوند.

دنا پلاس اتوماتیک با موتور توربو ؛ مشخصات فنی، آپشن های رفاهی و قیمت احتمالی

فرآیند توسعه دنا توربو اتوماتیک توسط تیمی مشترک از مهندسان ایرانی، هندی و کره ای انجام شده و بنابر شنیده ها گیربکس اتوماتیک این خودرو ساخت شرکت DAE چین است. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای دنا پلاس اتوماتیک از نوع اتوماتیک معمولی یا AT بوده و بنابراین از کمترین سطح پیچیدگی برخوردار است. سایر مشخصات این خودرو با دنا پلاس توربو معمولی مشترک بوده و بنابراین شاهد نصب همان موتور EF7 توربوشارژر روی این خودرو هستیم. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک را مشاهده نمایید:

پیشرانه1.7 لیتری توربو
حداکثر قدرت150 اسب بخار
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر
حداکثر سرعت205 کیلومتربرساعت
جعبه دندهشش سرعته اتوماتیک
مصرف ترکیبی7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1262 کیلوگرم

بعضی منابع خبری ادعا می نمایند که ایران خودرو میخواهد دنا پلاس توربو اتوماتیک را به امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مجهز نموده و ایربگ های جانبی جلو را که از دنا پلاس حذف شده بودند به آن بازگرداند. باقی امکانات این خودرو عبارتند از: ترمزهای دیسکی جلو و عقب مجهز به سیستم های ABS، EBD و BA، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، سنسور پارک عقب به همراه دوربین، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و کامپیوتر سفری.

قیمت دنا اتوماتیک توربو

براساس برآوردهای اولیه به نظر می رسد که قیمت گذاری این خودرو در محدوده 160 میلیون تومان انجام گردد. هرچند با توجه به تاخیرهای شدید در تحویل خودروهای تولیدی کشور و نامشخص بودن شرایط مالی احتمال افزایش این قیمت نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که ایران خودرو هیچ گونه تفاوت ظاهری محسوسی را در خصوص این مدل لحاظ ننموده است و تنها اضافه شدن نشان 6AT بر روی درب صندوق عقب می تواند بیانگر روبرو با مدل اتوماتیک در مقایسه با مدل دنده دستی دنا توربو باشد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "دنا پلاس اتوماتیک با موتور توربو ؛ مشخصات فنی، آپشن های رفاهی و قیمت احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنا پلاس اتوماتیک با موتور توربو ؛ مشخصات فنی، آپشن های رفاهی و قیمت احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید