سامسونگ گویا دیگر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را فراوری نمی کند

به گزارش وبلاگ ملیسا، کوالکام از جمله شرکت هایی است که گاهی اوقات فراوری تراشه های پرچم دار خود را به سامسونگ واگذار می نماید و فراوری بخشی دیگر از آن ها را TSMC بر عهده می گیرد. به عنوان مثال اسنپدراگون 845 به وسیله سامسونگ فراوری شد ولی دو نسل بعدی یعنی 855 و 865 به وسیله TSMC ساخته شدند. سال گذشته و سال جاری هم سامسونگ به عنوان فراوریکننده تراشه های اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 انتخاب شد. اما بر اساس گزارش های منتشر شده، بازده فراوری سامسونگ برای فراوری این چیپست فقط 35 درصد است. این یعنی از هر 100 چیپست ساخته شده، فقط 35 عدد قابل استفاده هستند.

سامسونگ گویا دیگر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را فراوری نمی کند

به علت همین مشکل بزرگ، کوالکام از مدتی قبل مذاکره با TSMC را برای واگذاری فراوری این تراشه به شرکت فوق شروع کرد. گفته می گردد بازده فراوری TSMC برای فراوری تراشه های 4 نانومتری حدود 70 درصد است که اختلاف قابل توجهی با سامسونگ دارد. طبق گزارش یکی از خبرگزاری های کره ای، کوالکام به علت همین مسائل تصمیم گرفته فراوری نسل بعدی تراشه پرچم دار خود را هم به TSMC واگذار کند. گویا این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری خواهد بود.

در همین رابطه باید بگوییم که کوالکام تنها شرکتی نیست که سامسونگ را به مقصد TSMC ترک می نماید. انویدیا در ابتدا قصد داشته فراوری تعدادی از پردازنده های گرافیکی 7 نانومتری خود را به سامسونگ محول کند ولی حالا برای این کار با TSMC قرارداد همکاری امضا نموده است. سامسونگ با از دست دادن مشتری های بزرگی مانند کوالکام و انویدیا حالا با چالشی جدی روبرو شده است.

به علت همین مسائل فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1، کوالکام برای اینکه بتواند رضایت سازندگان گوشی های هوشمند را جلب کند تصمیم گرفته مدل پلاس چیپست فوق را زودتر از انتظار راهی بازار کند و این چیپست هم به وسیله TSMC فراوری خواهد شد. گفته می گردد چیپست موردنظر در سه ماهه دوم امسال میلادی راهی گوشی های هوشمند می گردد.

بعلاوه باید به یک گزارش دیگر هم اشاره کنیم که در آن آمده سامسونگ در زمینه پتنت های مهم مربوط به فناوری ساخت 3 نانومتری از TSMC عقب افتاده و این یک خبر بسیار بد برای سامسونگ محسوب می گردد.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ گویا دیگر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را فراوری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گویا دیگر چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را فراوری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید