وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشو کار می نماید

به گزارش وبلاگ ملیسا، این طور که به نظر می رسد وان پلاس می خواهد حتما طی آینده ای نزدیک یک گوشی تاشو فراوری و روانه بازار کند اما این اتفاق دقیقا در چه روزی رخ می دهد معین نیست.

وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشو کار می نماید

رابط کاربری تازه وان پلاس یعنی OxygenOS 13 که قرار است مبتنی بر اندروید 13 باشد و اواخر سال جاری رونمایی گردد، با همکاری گوگل و طرفداران وان پلاس طراحی خواهد شد تا بدین ترتیب رابط کاربری ساده تر، سبک تر و مجذوب نماینده تر و به اندروید استوک هم شبیه تر باشد. اما تغییرات ظاهری تمام بخش ماجرا نیست چرا که در ظاهر شرکت چینی می خواهد علاوه بر گوشی های معمولا، وارد یک عرصه تازه هم گردد که ر حال حاضر حاکم بلامنازع آن سامسونگ است.

در یک مصاحبه گروهی با وب سایت اندروید سنترال و سایر رسانه های خبری، مدیرعامل وان پلاس در پاسخ به این پرسش که چه قابلیت هایی قرار است با همکاری گوگل راهی رابط کاربری تازه گردد گفت که این همکاری با گوگل در نتیجه، قابلیت های امنیتی و حریم خصوصی را بهبود خواهد بخشید و طراحی کلی رابط را هم تغییر خواهد داد. به علاوه از لحاظ نرم افزاری هم چون در مرحله اولیه قرار داریم نمی توانیم چیز زیادی بگوییم.

مهم ترین بخش ماجرا زمانی بود که مدیرعامل شرکت چینی یعنی گری چن، به طور واضح به گوشی های تاشو اشاره نمود تا بدین ترتیب تا حدودی مطمئن شویم این شرکت هم به زودی به این عرصه قدم خواهد گذاشت. او در صحبت های خود گفت که وان پلاس و گوگل در کوشش هستند تا روی گوشی های پرچم دار شرکت نظیر گوشی های تاشو و یک سری قابلیت های تازه که قرار است برای این نوع از محصولات عرضه گردد کار نمایند. از آنجایی که این خبر از سوی مدیرعامل خود شرکت اعلام شده، بنابراین هیچ جای شک و شبهه ای وجود ندارد و می توانیم بگوییم کاملا رسمی است.

برمی گردیم به رابط کاربری OxygenOS 13 که مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود و اگر برنامه ریزی های قبلی را بخواهیم در نظر بگیریم، باید پاییز سال جاری شاهد رونمایی از هر دوی آن ها باشیم. سیستم عامل تازه اندروید هم شامل تمام قابلیت هایی خواهد بود که در راستای استفاده بهینه و جامع از گوشی هایی با نمایشگر بزرگ نظیر گوشی های تاشو در اندروید 12L در نظر گرفته شده است. به نظر هم می رسد وان پلاس جز اولین شرکت هایی است که می خواهد از این تغییرات تازه اندروید استفاده نموده و اولین گوشی تاشوی خود را روانه بازار کند. این کار هم نه به تنهایی بلکه در نتیجه همکاری مستقیم با گوگل خواهد بود.

در پاسخ به یک سری سؤالات دیگر در رابطه با گوشی تاشوی وان پلاس، پایه گذار این شرکت یعنی پیت لاو گفت که اوپو، وان پلاس و گوگل در خیلی از زمینه ها نظیر کروم و اندروید در حال همکاری هستند و بنابراین گوشی های تاشو فقط بخش کوچک اما بسیار مهمی از این همکاری به حساب می آیند. البته اوپو در این زمینه حسابی تجربه دارد و اولین گوشی تاشوی خود را هم با موفقیت در چین رونمایی و عرضه کرد. اصلا یکی از مواردی که باعث می گردد مطمئن باشیم وان پلاس گوشی تاشوی خود را زودتر از انتظار راهی بازار می نماید، اوپو است. معمولا هرچه که اوپو فراوری می نماید، وان پلاس هم که شرکت زیرمجموعه آن به شمار میرود آن را بعدا به سبد محصولاتش اضافه می نماید. بنابراین با وجود فایند N به عنوان گوشی تاشوی اوپو، قطعا یک نمونه مشابه با برند وان پلاس را هم به زودی شاهد خواهیم بود.

از آنجایی که رابط OxygenOS 13 سوار بر اندروید 13 قرار است سیستم عامل گوشی تاشوی وان پلاس باشد، بنابراین می توان به طور تقریبی گفت اواخر سال 2022 یا نهایتا اوایل سال 2023، وان پلاس از گوشی تاشوی خود رونمایی خواهد نمود. این اولین باری است که می بینیم مدیرعامل یک شرکت با این صراحت از کار خود روی گوشی های تاشو خبر می دهد. اما اینکه وان پلاس روی چنین پروژه ای کار می نماید از سال قبل هم تا حدودی تعیین شده بود. اواخر سال 2021 بود که یک گوشی با طراحی دو لولا و امکان تا شدن سه باره، به وسیله وان پلاس پتنت شد.

البته چنین پتنتی برای تبدیل شدن به واقعیت زمان زیادی احتیاج دارد اما ما هم خیلی مطمئن نیستیم که وان پلاس دقیقا چه طراحی را مد نظر دارد. الان که تازه در ابتدای جهت گوشی های تاشو هستیم، چندین طراحی متفاوت از این محصولات را شاهد بودیم. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشو کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس احتمالا روی یک گوشی تاشو کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید