عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز

به گزارش وبلاگ ملیسا، مراسم نوروزگاه رامهرمز، آدینه شب، 10 فروردین ،97به همراه برنامه های گوناگون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برپا شد.

عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز

محمد محمدعلی نژاد، رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز، امروز، شنبه 11 فروردین ،97گفت:

نوروزگاه شهرستان شامگاه، 10 فروردین 97از ساعت 17 تا 21 با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و تنی چند از مسئولان شهرستان رامهرمز در محل عمارت تاریخی صمیمی برگزار گردید.

وی اضافه نمود:

اجرای زنده موسیقی محلی، اجرای نمایش حاجی فیروز، عکاسی با لباس محلی، ارائه و عرضه دم نوش های گیاهی، غذاهای محلی و سوغات رامهرمز، عرضه لبنیات، سبزیجات و ترشیجات، آش و نیز نان محلی به صورت سنتی درون سیاه چادر، تدارک موزه مردم شناسی در محل عمارت از جمله برنامه هایی بود که به اجرا عایدی و با استقبال بسیار عالی گردشگران همراه شد.

محمدعلی نژاد به حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در بخشی از این جشنواره اشاره نمود و اضافه نمود:

علیرضا ایزدی ضمن بازدید از غرفه ها و سفره هفت سین تعبیه شده در محل عمارت، در نشستی نیز با اعضای اداره میراث فرهنگی رامهرمز شرکت کرد و در مورد مسائل مختلف با این اعضا گفت وگو کرد.

او بیان کرد:

در این نشست صمیمی، درباره موضوع راه اندازی موزه رامهرمز، سامان دهی باغ عمارت صمیمی، درخواست انعقاد قرارداد با باغبان ها و رسیدگی به عمارت امیرمجاهد (خانه بهبهانی) صحبت شد که مدیرکل نیز در این راستا قول آنالیز موضوعات و همکاری همه جانبه را داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز توضیح داد:

ما سال جاری شاهد حجم انبوه و چشمگیری از مسافران نوروزی به رامهرمز هستیم؛ به گونه ای که پارک ها و عمارت صمیمی روزانه لبریز از جمعیت می شوند و به جرئت می توان گفت حجم مسافران ورودی نوروزی به نسبت سال گذشته، چیزی در حدود دو تا سه برابر افزایش یافته است.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت صمیمی: میزبان اجرای نوروزگاه رامهرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید