قیمت انواع تلویزیون؛ چگونه بهترین تلویزیون را بخریم؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، خرید تلویزیون مدروز حداقل 10 میلیون تومان خرج روی دستتان می گذارد. با هزینه کمتر هم می توان تلویزیون پیدا کرد، اما این مدل ها یا خیلی کوچک هستند یا کیفیت تصویر پایین دارند یا سیستم عامل هوشمند ندارند. از آن طرف قیمت ها ممکن است تا جایی که مغزتان سوت بکشد بالا می رود؛ به عنوان مثال ممکن است با گشتن بین مدل های مختلف، با یک تلویزیون 190 میلیون تومانی روبرو شوید! تلویزیونی که خرید آن به اندازه یک سمند ال ایکس بودجه لازم دارد. ممنوعیت واردات لوازم هانگی از یک طرف و گرانی دلار از دیگر باعث شده پیدا کردن تلویزیون خمیده کار ساده ای نباشد. برند های ایرانی هم توانایی ساخت چنین تلویزیون هایی را ندارند. اگر تلویزیون صفحه خمیده پیدا کنید، احتمالا یا قاچاق است یا ته مانده انبار شرکت هایی که پیش از این محصولات برند های کره ای را در ایران می فروختند. پس اگر الان دنبال خرید تلویزیون می شد، دست ودلبازانه ترین حالت این است که تلویزیون جدید شما قابلیت پخش تصویر 4K، سیستم عامل هوشمند و حداقل 55 اینچ اندازه داشته باشد.

قیمت انواع تلویزیون؛ چگونه بهترین تلویزیون را بخریم؟

قیمت تلویزیون 4K؛ می خواهم بهترین کیفیت را داشته باشم

به گزارش وبلاگ ملیسا، کیفیت تصویر در تلویزیون 4K چهار برابر تلویزیون Full HD یا همان تمام اچ دی است و رزولوشن آن ها 2160 در 3840 پیکسل است. دو سه مدل تلویزیون 43 اینچی با برند ال جی و سامسونگ در بازار ایران پیدا می شود که توانایی پخش تصاویر به صورت 4K را دارند. قیمت آن ها در محدوده 15 تا 18 میلیون تومان است. تلویزیون های 49 اینچی 4K برند های داخلی در بازار حداقل 9 میلیون تومان قیمت دارد و نهایتا به 11 میلیون تومان می رسد، اما تلویزیون های 49 اینچ 4K ال جی و سامسونگ حداقل 20 میلیون تومان قیمت دارند. طبیعتا هرچه ابعاد صفحه بزرگ تر شود، قیمت تلویزیون هم بالاتر می رود. برای مثال تلویزیون های 55 اینچی که بیشترین طرفدار را در بازار دارند، با کیفیت تصویر 4K بین 11 تا 13 میلیون تومان فروخته می شوند و قیمت مدل های کره ای از 25 میلیون تومان شروع می شود و در بعضی موارد به 40 میلیون تومان می رسد. تلویزیون های 4K با ابعاد 65 اینچ از برند های ایرانی حداقل 17 میلیون تومان قیمت دارند و پیدا کردنشان چندان کار راحتی نیست.

مدل های خارجی سخت تر از آن ها در بازار پیدا می شوند و قیمتشان حداقل 40 میلیون تومان است. بزرگترین تلویزیون های موجود در بازار 75 اینچی هستند و برند های ایرانی این تلویزیون های 4K را بین 30 تا 35 میلیون تومان می فروشند. این تلویزیون ها در حال حاضر گران تر مدل های ایرانی موجود در بازار هستند. مدل های کره ای تلویزیون 75 اینچی 4K حداقل 80 میلیون تومان قیمت دارند و در یک نمونه کم نظیر که در بازار مشاده شده قیمت یک تلویزیون به 185 میلیون تومان می رسد.

قیمت تلویزیون Full HD؛ می خواهم اقتصادی انتخاب کنم

قیمت تلویزیون 49 اینچی Full HD ایرانی از حدود هشت میلیون شروع می شود و در گران ترین حالت به 10 میلیون تومان می رسد

تلویزیون های Full HD رزولوشن 1080 در 1920 دارند. بزرگترین تلویزیون هایی که با این کیفیت تصویر به بازار عرضه شده اند، 55 اینچی هستند و برای انواع بزرگتر، کیفیت تصویر به 4K می رسد. قیمت این سری تلویزیون ها حداقل پنج میلیون و 600 هزار تومان است که مربوط به یک تلویزیون 40 اینچی است. قیمت تلویزیون های 43 اینچی با کیفیت Full HD از شش میلیون تومان شروع می شود و به هفت میلیون و 500 هزار تومان می رسد.

این تلویزیون ها حدود سه میلیون تومان از مدل های مشابه 4K ارزان تر هستند. تلویزیون های 43 اینچی با کیفیت Full HD برند های خارجی در محدوده 12 میلیون تومان فروخته می شوند. مدل های 49 اینچی تلویزیون های Full HD برند های ایرانی از حدود هشت میلیون تومان شروع می شود و گران ترینشان 10 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت همین مدل تلویزیون های 49 اینچی Full HD از برند های کره ای بعضا به 20 میلیون تومان می رسد و دو برابر گران ترین مدل های داخلی قیمت دارند. تلویزیون های 55 اینچی Full HD ایرانی در محدوده 10 تا 11 میلیون تومان فروخته می شوند.

قیمت تلویزیون HD؛ می خواهم یک تلویزیون در فضای کوچک داشته باشم

کوچکترین تلویزیون ها با ابعاد 24 و 32 اینچی که عموما به درد محیط های کوچک می خورد، عموما کیفیت تصویر HD دارند. رزولوشن آن ها 720 در 1280 است و در حال حاضر پایین ترین کیفیت تصویر در بین تلویزیون ها به حساب می آید. برای همین قیمت این مدل ها بسیار پایین است و برای کسانی که به فکر خرید تلویزیون با کمترین هزینه هستند، می تواند یکی از گزینه ها باشد. مدل های 32 اینچی این تلویزیون ها حدود سه تا چهار میلیون تومان و مدل های کوچک تر 24 اینچی، حدود دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت تلویزیون خمیده؛ می خواهم بهترین باشم

برند های کره ای قبل خروجشان از بازار لوازم خانگی ایران، یادگاری به نام تلویزیون های خمیده از خودشان به جا گذاشتند. برند های ایرانی هنوز سراغ این مدل تلویزیون ها نرفته اند و برای همین پیدا کردنشان در بازار لوازم خانگی چندان کار ساده ای نیست. حتی اگر بتوانید بازماندگان ال جی و سامسونگ را پیدا کنید، برای خرید آن ها احتمالا باید هزینه زیادی بپردازید. هرچند بعضی فروشگاه ها این تلویزیون ها را از طریق قاچاق وارد می کنند و می فروشند. ارزان ترین تلویزیون های خمیده در حال حاضر حداقل 16 میلیون تومان قیمت دارند. این قیمت مربوط به یک مدل تلویزیون 49 اینچی سامسونگ با کیفیت تصویر Full HD است که نسبت به نمونه مشابه صفحه تخت آن چهار میلیون تومان گران تر است. قیمت تلویزیون های خمیده 55 اینچی سامسونگ در بعضی فروشگاه ها حداقل 26 میلیون تومان است و برای بعضی مدل ها به 36 میلیون تومان می رسد. این تلویزیون ها نسبت به مدل های مشابه صفحه تخت تقریبا هفت میلیون تومان گران تر هستند. این رقم، هزینه ای است که شما برای خمیده بودن صفحه نمایشتان پرداخت می کنید. بزرگترین تلویزیون های خمیده که همچنان می توان بعد از گذشت دو سال از خروج برند های کره ای، رد و نشانشان را در بعضی فروشگاه ها پیدا کرد، 65 اینچی هستند و قیمت آن ها از 60 میلیون تومان شروع می شود و به 75 میلیون تومان می رسد.

قیمت تلویزیون 55 اینچی؛ می خواهم در خانه سینما داشته باشم

پرطرفدارترین تلویزیون های موجود در بازار، انواع 55 اینچ هستند. اغلب مشتریان بازار لوازم خانگی بهترین گزینه را تلویزیون های 55 اینچی می دانند، چون مد جدید بازار تلویزیون در دنیا می گوید صرف نظر از اندازه خانه یا اتاق شما، بهترین و نزدیک ترین تجربه به سینما در خانه نشستن جلوی تلویزیونی با اندازه 55 اینچ است. قیمت این مدل تلویزیون ها از برند های داخلی بین 10 تا 14 میلیون تومان است و اگر بخواهید سراغ بازماندگان برند های کره ای بروید، حداقل 25 میلیون تومان بودجه لازم دارید.

قیمت تلویزیون هوشمند؛ می خواهم فیلم اینترنتی ببینم

سیستم عامل هوشمند می تواند تلویزیون شما را به یک تبلت بزرگ تبدیل کند. تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wifi را دارند و با این کار می توانید اپلیکیشن های مخصوص تلویزیون را نصب کنید. هوشمند بودن یک تلویزیون برای خیلی از خریداران قابلیت کلیدی محسوب می شود و به آن مثل یک مرز بین نسل امروزی تلویزیون ها و مدل های قدیمی نگاه می کنند. چراکه اگر یک تلویزیون رابط هوشمند نداشته باشد، نمی توان از آن ها انتظاری جز تماشای فیلم و اجرای فایل از روی فلش مموری و هارد اکسترنال داشت. رابط هوشمند به کاربر این امکان را می دهد تا با اتصال ماوس و کیبورد بی سیم، در تلویزیون خود وب گردی کند یا از تلویزیون های اینترنتی فیلم تماشا ببیند.

اگر بخواهید یک تلویزیون هوشمند در ابعاد 49 یا 50 اینچی بخرید، باید بیشتر از 9 میلیون تومان بودجه کنار بگذارید

در بین تلویزیون های 43 اینچی، ارزان ترین مدل های هوشمند حداقل هفت میلیون تومان قیمت دارند، اما تلویزیون های غیرهوشمند را می توان با بودجه شش میلیون خرید. ارزان ترین تلویزیون های 49 یا 50 اینچی که رابط هوشمند ندارند حدود هشت میلیون تومان فروخته می شوند، اما اگر بخواهید یک تلویزیون هوشمند در این ابعاد بخرید، باید بیشتر از 9 میلیون تومان بودجه کنار بگذارید. در بین تلویزیون های 55 اینچی اختلاف تلویزیون های هوشمند و غیرهوشمند همچنان یک میلیون تومان است. طوری که ارزان ترین تلویزیون های 55 اینچی 10 میلیون تومان قیمت دارند و قیمت مناسب ترین مدل های هوشمند از 11 میلیون تومان شروع می شود. برای همین بعضا ترجیح می دهند به جای خرید یک تلویزیون هوشمند، سراغ مدل های غیرهوشمند بروند و با یک میلیون تومانی که صرف جویی کرده یک اندرویدباکس بخرند و تلویزیونشان را هوشمند کنند.

قیمت تلویزیون QLED؛ می خواهم فیلم مستند ببینم

تلویزیون های QLED از جدیدترین فناوری در تولید پنل ها استفاده می کنند. این مدل تلویزیون ها نسبت به انواع OLED رنگ واضح تری دارند و برای همین تصاویر واقعی تری را به نمایش می گذارند. خرید تلویزیون های QLED سامسونگ حداقل 40 میلیون تومان بودجه لازم دارد. این رقم مربوط به یک تلویزیون 55 اینچی است. قیمت یک تلویزیون QLED در بعضی موارد ممکن است به 190 میلیون تومان برسد که در حال حاضر یکی از گران ترین تلویزیون های موجود در بازار است. در بین ایرانی ها، تنها یکی از برند ها دو مدل تلویزیون QLED روانه بازار کرده است. قیمت تلویزیون 75 اینچی QLED این برند 33 میلیون تومان است. مدل 55 اینچی این تلویزیون OLED در فروشگاه اصلی و سایر فروشگاه ها ناموجود است.

قیمت تلویزیون OLED؛ می خواهم فوتبال تماشا کنم

تلویزیون های OLED نسل جدیدتر پنل های LED هستند. اگر درباره تفاوتشان بپرسید، باید بگوییم پیکسل های تلویزیون OLED هر کدام به طور جداگانه روشن و خاموش می شوند و به طور مستقل رنگ مخصوص خودشان را دارد. این مورد باعث می شود کنتراست تصویر افزایش پیدا کند. همچنین تلویزیون های OLED پاسخگویی سریع تری نسبت به تلویزیون های LED دارند. برای مثال موقع تماشای فوتبال وقتی توپ با سرعت زیاد حرکت می کند، در تلویزیون های LED تار می شود و در تلویزیون های OLED به وضوح قابل مشاهده است.

این تلویزیون ها می توانند رنگ مشکی مطلق نشان دهند و این مورد امتیاز فزونی آن ها در برابر پنل های QLED است. در بازار ایران به سختی می توان تلویزیون OLED پیدا کرد و گزینه ها محدود به مدل های باقی مانده بعد از خروج برند های کره ای است. تلویزیون های 55 اینچی OLED ال جی بین 30 تا 40 میلیون تومان و تلویزیون های 65 اینچی OLED ال جی حداقل 60 میلیون تومان فروخته می شوند.

منبع: فرارو

به "قیمت انواع تلویزیون؛ چگونه بهترین تلویزیون را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت انواع تلویزیون؛ چگونه بهترین تلویزیون را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید