نامه هشدار آمیز پزشکان انگلیسی به لیگ برتر درباره از سرگرفتن مسابقات با 100 مورد نگرانی!

به گزارش وبلاگ ملیسا، پزشکان فوتبال انگلیس نسبت به از سرگرفته شدن مسابقات فوتبال در این کشور چندان تمایل ندارند و فهرستی مشتمل بر 100 مورد از دلایل نگرانی خود را ارائه نموده اند.

نامه هشدار آمیز پزشکان انگلیسی به لیگ برتر درباره از سرگرفتن مسابقات با 100 مورد نگرانی!

به گزارش وبلاگ ملیسا، در حالی که در ایتالیا - عظیم ترین قربانی ویروس کرونا در اروپا - تعداد موارد تذکر داده شده توسط پزشکان فوتبال این کشور برای از سرگیری مسابقات سری A، بیست مورد بوده است، همکاران آنها در انگلیس ثابت نموده اند که دغدغه های شان برای شروع مجدد فوتبال در جزیره به مراتب بیشتر است.

تیم های سری A از این هفته به تمرینات برمی گردند اگرچه تمرینات آنها باید به صورت انفرادی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد. به این ترتیب آنها فقط محدود به انجام یکسری تمرینات سبک خواهند بود. در چند روز آینده اما دولت ایتالیا و فدراسیون فوتبال این کشور قرار است پروتکلی بهداشتی را برای شروع تمرینات گروهی تیم ها تعریف نمایند که در آن سعی شده 20 مورد نگرانی کمیته علمی لیگ مورد توجه قرار گرفته و برطرف گردد. تنها در صورتی که این پروتکل توسط کمیته علمی تأیید گردد، دولت ایتالیا اجازه از سرگیری مسابقات لیگ را خواهد داد.

همین اتفاق قرار است در انگلیس رخ دهد با این تفاوت که دولت و سازمان لیگ کار به مراتب سخت تری برای برطرف نگرانی های پزشکان باشگاه ها دارند، چون تعداد موارد نگرانی آنها 100 مورد است. به همین دلیل به نظر می رسد که لیگ برتر فاصله زیادی تا شروع مجدد بازی هایش داشته باشد. گویا این گروه از پزشکان نامه ای مشتمل بر 100 مورد به مارک جیلت، مشاور پزشکی لیگ برتر و ریچارد گارلیگ، مدیر فوتبال سازمان لیگ انگلیس ارسال نموده اند.

طبق گزارش نشریه اتلتیک نگرانی این گروه از پزشکان شامل تأیید احتمالی دستورالعملی هایی می گردد که می تواند حتی خطر مرگ بازیکنان را به همراه داشته باشد. از جمله این موارد می توان به نگرانی از بابت انتقال ویروس به وسیله عرق بدن بازیکنان، دستکش دروازه بان ها، احتمال سهل انگاری و اهمال بعضی باشگاه ها برای رعایت دستورالعمل ها و به دردسر انداختن سایر باشگاه ها و حضور نیروهای اورژانسی در زمین های تمرینی برای رسیدگی هرچه سریع تر به موارد احتمالی ابتلا اشاره داشت.

از آنجایی که شدت سختگیری قرنطینه در انگلیس به مراتب کمتر از ایتالیاست، بازیکنان شاغل در این کشور برای از سر دریافت تمرینات شان نیازی به مجوز ندارند و در این بین باشگاه هایی مانند آرسنال و تاتنهام تمرینات خود در زمین های تمرینی شان را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در قالب گروه های کوچک شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نامه هشدار آمیز پزشکان انگلیسی به لیگ برتر درباره از سرگرفتن مسابقات با 100 مورد نگرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه هشدار آمیز پزشکان انگلیسی به لیگ برتر درباره از سرگرفتن مسابقات با 100 مورد نگرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید