ماه ژوئن 2020 چه در انتظار مهاجران کاناداست؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، طی ماهی که یک هفته از آن را پشت سر گذاشتیم خبرهای خوبی در انتظار متقاضیان مهاجرت به کانادا خواهد بود و مثلا تعیین خواهد شد که آیا کانادا اول جولای درهای خود را به روی اتباع و مسافران خارجی باز خواهد نمود یا خیر. خطر کرونا هم آرام آرام از سر کانادایی ها رد شده است و یخ اقتصاد هم در حال آب شدن است و این ما را به بر داشته شدن محدودیت های سفر به کانادا امیدوارتر می نماید. مرز آمریکا-کانادا در 21 ژوئن بازگشایی خواهد شد و پس از 30 ژوئن مسافران سایر کشورها احتمالا امکان ورود به کانادا را داشته باشند. با اینکه فکر بسیاری از افراد علاقه مند به کانادا درگیر باز شدن مرز یا بسته ماندن آن است، خبرهای تازه ای از اداره مهاجرت کانادا، برنامه های مهاجرت استانی و مراکز آزمون زبان به گوش می رسد. بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم.

ماه ژوئن 2020 چه در انتظار مهاجران کاناداست؟

اکسپرس انتری

طی ماه ژوئن، احتمال برگزاری 4 پذیرش اکسپرس انتری وجود دارد. از زمان بسته شدن مرزهای کانادا در 18 ماه مارس، پذیرش های اکسپرس انتری غیرمترقبه تر از قبل شده است. قبلا تمام پذیرش ها که در آنها متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر فدرال، مشاغل احتیاج مند مهارت (FSTP) و دسته تجربه کانادایی دعوت می شدند، هر دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه برگزار می شد. از زمان اعمال محدودیت ها، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تنها از متقاضیان دسته های برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی برای ارائه تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت نموده است.

برنامه مهاجرت استانی و کبک

پیش بینی پذیرش های مختص برنامه مهاجرت استانی سخت است چرا که در واکنش به منافع متقاضیان مهاجرت و احتیاج بازار کار استان ها برگزار می شوند. اما این مساله در خصوص بریتیش کلمبیا صدق نمی نماید. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا عملا هر هفته پذیرش های مرتبط با Tech Pilot را برگزار نموده است. دو سال پیش بود که Tech Pilot بریتیش کلمبیا تا ژوئن 2020 تمدید شد. استان بریتیش کلمبیا قرار است جزییاتی را در خصوص آینده این پایلوت طی ماه جاری منتشر کند. بریتیش کلمبیا در روز دوم ژوئن یعنی همین چند روز پیش دو پذیرش را از این طریق برگزار کرد.

از سوی دیگر، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا ظاهرا هر ماه پذیرشی را برگزار می نماید اما استان ها معمولا تا چند روز پس از پذیرش ها جزییات را منتشر نمی نمایند. نوترین پذیرش جهت مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا 13 می برگزار گردیده است. اما قبل از اعمال محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان طی سال جارذی میلادی تقریبا ماهی دو بار پذیرش برگزار می نموده است که نوترین آنها در روز 28 ماه می برگزار گردید بود.

استان انتاریو اما که بزرگترین استان کاناداست بیشترین دعوتنامه ها را صادر می نماید. تا اینجای سال، برنامه مهاجرت استانی انتاریو 10 پذیرش برگزار نموده است که بزرگترین آن در سوم ماه ژوئن بود.

در بین استان ها و منطقه ها کانادا، استان کبک تنها استانی است که برنامه مهاجرت استانی ندارد و سیستم مهاجرتی مختص خود را اداره می نماید. آنگونه که وزیر مهاجرت کبک اعلام نموده است ان استان قرار است طی هفته های پیش رو شرایط نوی را به برنامه تجربه کبکی خود اضافه کند. کبک بعلاوه قرار است از دو پایلوت مهاجرتی نو برای پرستاران و نیروی کار شاغل در بخش فناوری رونمایی کند.

بازگشایی تعداد بیشتری از مراکز آزمون زبان

بسته شدن مراکز آزمون IELTS و CELPIP مانع بزرگی بر سر راه علاقه مندان مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا ایجاد نموده است. اما طی ماه جاری قرار است تعداد بیشتری از مراکز آزمون زبان دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند و این باعث می گردد که تعداد بیشتری از متقاضیان اکسپرس انتری پروفایل و درخواست خود را ارائه نمایند.

آزمون CELPIP در استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، منیتوبا و هنگ کنگ برگزار می گردد. بعضی از مکان های دیگر هم طی ماه جاری فعالیت خود را از سر گرفته و آماده برگزاری آزمون های زبان خواهند بود.

وبسایت IELTS فهرستی از نقاط سراسر دنیا را ارائه نموده که در حال حاضر آزمون IELTS برگزار می نمایند. در وبسایت بعلاوه گزارشی از کشورهایی که طی ماه جاری مراکز آزمون آیلتس را بازگشایی خواهند کرد ارائه شده است. طی روزهای پیش رو هر دو آزمون CELPIP و IELTS فعالیت خود را در بازارهای مهمی همانند هند از سر خواهند گرفت.

تمدید پایلوت ویزای کار باز برای همسران

کانادا قرار است اعلام کند که آیا پایلوت ویزای کار باز را برای پنجمین بار تمدید خواهد نمود یا خیر. ویزای کار باز به همسران خارجی شهروندان کانادا اجازه می دهد تا حین رسیدگی به درخواست اقامت دائمشان در کانادا کار نمایند. آخرین مهلت تمدید برنامه های پایلوت 31 جولای است.

منبع: ویزا موندیال

به "ماه ژوئن 2020 چه در انتظار مهاجران کاناداست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه ژوئن 2020 چه در انتظار مهاجران کاناداست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید