نقش بعضی مواد شیمیایی در مرگ زودرس

به گزارش وبلاگ ملیسا، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج مطالعه اخیر محققان موسسه سلامت لانگون نیویورک نشان می دهد مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی های بچه ها سالانه به مرگ زودرس بیش از 100 هزار نفر منجر می گردد.

نقش بعضی مواد شیمیایی در مرگ زودرس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ملیسا به نقل از دیلی میل، یافته های محققان آمریکایی حاکی از آن است که در آمریکا سالانه 100 هزار فرد 55 تا 64 ساله به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در این مواد جان خود را از دست می دهند. محققان با مطالعه پنج هزار آمریکایی، فتالات(phthalates) را عامل مرگ زودرس 107 هزار فرد دانستند.

نتایج این مطالعه نو نشان می دهد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی ، لوازم بهداشتی و اسباب بازی های بچه ها ممکن است سالانه به مرگ بیش از صد هزار نفر منجر گردد. محققان بر این باورند که فتالات می تواند سالانه سبب مرگ زودرس 107 هزار فرد بین 55 تا 65 ساله در ایالات متحده گردد.

طی دهه گذشته محققان در بعضی مطالعات از ارتباط فتالات با ناباروری، چاقی و اختلال در رشد خبر داده اند. به همین علت استفاده از آنها در بعضی از کشورها محدود شده است.

دکتر لئوناردو تراساند(Leonardo Trasande) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته های این مطالعه دنبال کردن فرایند کاهش یا حذف استفاده از پلاستیک را تقویت می نماید. تحقیقات بیشتری برای ارائه شواهد قطعی مبنی بر این که این مواد شیمیایی باعث مرگ زودرس می شوند احتیاج است.

از فتالات برای دوام بیشتر پلاستیک ها استفاده می گردد و در موارد مختلف مانند کف سازی، مواد پلاستیکی و تجهیزات باغبانی یافت می گردد. افراد هم به وسیله خوردن و نوشیدنی مواد غذایی که در ظروف پلاستکی هستند و یا به وسیله استنشاق آنها در معرض این موارد قرار می گیرند. بچه ها خردسال بعلاوه ممکن است با لمس بسیاری از اشیا و سپس گذاشتن دستان خود در دهان در معرض این مواد شیمیایی خطرناک قرار گیرند. هنگامی که این مواد شیمیایی مصرف شوند، تجزیه شده و به وسیله ادرار از بدن خارج می شوند و این گونه است که می توان آنها را تشخیص داد.

گزارش ها حاکی از آن است که زنان به علت استفاده از محصولات آرایشی بیشتر در معرض این مواد قرار می گیرند. به گفته محققان افراد می توانند با اجتناب از قرار گرفتن در معرض پلاستیک و یا اجتناب از استفاده از ظروف پلاستکی تا حدی از خود محافظت نمایند.

محققان می گویند، افراد تا جایی که ممکن است باید از گرم کردن ظروف پلاستیکی و قرار دادن آنها در مایکروویو اجتناب نمایند، زیرا این عمل باعث می گردد مواد شیمیایی مضر موجود در پلاستیک راحت تر تجزیه گردد. بعلاوه می توان با استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی بدون بو، استفاده از ظروف غیرپلاستیکی برای نگهداری غذا و شستن منظم دست ها برای از بین بردن مواد شیمیایی از عوارض این مواد کاست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نقش بعضی مواد شیمیایی در مرگ زودرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بعضی مواد شیمیایی در مرگ زودرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید