هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟

به گزارش وبلاگ ملیسا، همزمان با افزایش تعداد شهرهای بزرگ در کشور، مدیریت آن ها نیز روز به روز سخت تر می گردد؛ کنترل حجم عظیمی از جمعیت در حوزه های مختلف مربوط به ترافیک، بدون استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی تازه امری بسیار سخت خواهد بود.

هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟

شهرهای هوشمند از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه هوشمندتر و پایدارتر شبکه های حمل ونقل شهری، تامین انرژی مصرفی مردم، ایمن سازی فضاهای شهری و غیره استفاده می نمایند. در ادامه با 7 نمونه از شهرهای هوشمند جهان آشنا می شوید. همراه وبلاگ ملیسا باشید.

نیویورک

شهر نیویورک در سال 2020 برنامه آزمایشی شهر هوشمند را شروع کرد و صدها حسگر هوشمند را در منطقه ها مختلف شهر قرار داد. این حسگرها داده های مختلف سبک زندگی، عادات مردم و اتفاقات روزمره را جمع آوری می نمایند. به این ترتیب، خدمات شهری مانند جمع آوری زباله ها به صورت بسیار کارآمدتری مدیریت می گردد. بعلاوه باجه های تلفن کم کم جای خود را به ایستگاه های شارژ می دهند تا ارتباطات مردم بیشتر توسعه پیدا کند.

جمعیت تقریبی: 8.6 میلیون نفر

سنگاپور

یکی از باهوش ترین شهرهای جهان شناخته می گردد. میانگین سنی مردم این کشور به سرعت در حال افزایش است. به همین علت دولت سنگاپور از فناوری ها و ابتکارات دیجیتالی برای افزایش بهره وری مالی این کشور بهره می برد. در تمام گوشه و کنار شهر و حتی درون خانه ها می توانید انواع فناوری های هوشمند را ببینید. سنگاپور میخواهد تا سال 2022 از سیستم های روشنایی کم مصرف در مکان های عمومی و از صفحات خورشیدی در پشت بام حدود 6000 ساختمان استفاده کند.

جمعیت تقریبی: 5.9 میلیون نفر

آمستردام

پروژه بزرگ هوشمندسازی شهر آمستردام در سال 2009 و با بیش از 170 طرح مختلف شروع شد. یکی از مهم ترین طرح ها، جمع آوری داده های حمل ونقل و ترافیک است. این داده ها به طور مداوم در حال به روزرسانی هستند و توسعه دهندگان و شهرسازان می توانند با استفاده از این اطلاعات برای نقشه برداری های دقیق، کنترل ترافیک و بهبود سیستم حمل ونقل شهر استفاده نمایند. گذشته از این ها، آمستردام دهکده های شناوری دارد که در کنار زیبایی و مجذوب کنندهیت توریستی به کنترل جمعیت و جلوگیری از ازدحام بیش از حد مردم یاری می نماید.

جمعیت تقریبی: 1.1 میلیون نفر

دبی

دبی در اوایل سال 2021 طرحی هفت ساله را برای دیجیتالی کردن تمام خدمات دولتی و مالی مانند ارتباطات، شهرسازی، حمل ونقل و… شروع نموده است. این شهر به سرعت در حال هوشمندسازی زیرساخت های خود است، تا جایی که در حال حاضر بسیاری از خدمات آن دیجیتالی شده و به وسیله برنامه DubaiNow در دسترس شهروندان قرار گرفته است. هوش مصنوعی به طور خاص در بخش حمل ونقل به کاهش تصادفات ناشی از ترافیک های سنگین و خستگی رانندگان یاری زیادی می نماید.

جمعیت تقریبی: 2.9 میلیون نفر

لندن

طی چند سال اخیر، لندن چند ایده هوشمندسازی را پیاده نموده است. برنامه Connect London با هدف پوشش اینترنت 5G و توسعه فیبر نوری در کل شهر در حال انجام است. بعلاوه انتظار می رود چراغ های نمادین لندن به حسگرها و ایستگاه هایی برای شارژ خودروهای برقی تبدیل شوند.

جمعیت تقریبی: 9.4 میلیون نفر

هنگ کنگ

هنگ کنگ نه تنها خیابان های خود را به چراغ های هوشمند با حسگر مجهز نموده، بلکه یک گام هم فراتر رفته است. چراغ های سازگار با اینترنت 5G برای آینده. بعلاوه شهروندان به داشبوردهای مخصوص گوشی همراه دسترسی دارند. این داشبوردها تصاویر و نقشه های مختلف را به کاربران نشان می دهد و اطلاعات مربوط به بارش باران و برف، دمای هوا، نزدیک ترین پارکینگ خالی و… را در اختیار آن ها می گذارد.

جمعیت تقریبی: 7.5 میلیون نفر

بوستون

بوستون از اولین شهرهای جهان است که برنامه های هوشمندسازی را آزمایش و اجرا کرد. برنامه بلندمدت این شهر ایجاد شهرسازی مشارکتی با استفاده از برنامه های تلفن همراه است. این برنامه ها اطلاعات سریع و دقیقی از شرایط ترافیک، نزدیک ترین پارکینگ خالی و… را در اختیار مردم می گذارد؛ ضمن اینکه مردم هم می توانند به صورت تعاملی عملکرد حمل ونقل عمومی را پیگیری نمایند و مسائل مربوط به سطح شهر را گزارش دهند.

جمعیت تقریبی: 695 هزار نفر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب با مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندترین شهرهای جهان کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید