وان پلاس نورد 5G N20 با پردازنده اسنپدراگون 695 رسما معرفی گردید

به گزارش وبلاگ ملیسا، شرکت وان پلاس در راستای برنامه ها و هدف های زیادی که برای سال 2022 خود در نظر گرفته، از گوشی هوشمند وان پلاس نورد 5G N20 برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد. این گوشی هوشمند نو جانشین وان پلاس نورد 5G N10 است که سال گذشته به کاربران معرفی گردید. از جمله مشخصات وان پلاس نورد 5G N20 می توان به پنل AMOLED، پردازنده اسنپدراگون سری 6، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت شارژدهی بالا اشاره نمود. در ادامه به آنالیز سایر مشخصات و قابلیت های این گوشی نو شرکت وان پلاس می پردازیم.

وان پلاس نورد 5G N20 با پردازنده اسنپدراگون 695 رسما معرفی گردید

وان پلاس یک شرکت چینی خلاق در زمینه ی طراحی و فراوری گوشی و سایر محصولات هوشمند است که از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد و پیروز شد با اجرای کمپین های محتوایی در کنار فراوری محصولات با کیفیت و خوش قیمت، مخاطبان بسیاری را سمت خود بکشاند. در همین زمینه، این شرکت امروز از گوشی هوشمند نو خود با نام نورد 5G N20 رونمایی کرد که قابلیت های خوبی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. از پنل جلویی این گوشی آغاز کنیم، جایی که یک نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED همراه با حفره دایره شکلی که میزبان دوربین سلفی است روی پنل این گوشی دیده می گردد.

طراحی این گوشی شبیه به جعبه است و از آنجایی که مجهز به پنل AMOLED است، سنسور اثر انگشت در زیر این نمایشگر واقع شده است. وان پلاس نورد N20 نه منحصرا بلکه بیشتر با هدف بازار آمریکای شمالی فراوری شده چرا که طبق گفته شرکت، نمایشگر آن در مصرف انرژی عملکرد بهینه ای دارد، کنتراست تصویر در آن بالاست، رنگ ها بسیار باطراوت به نمایش در می آیند و گاموت رنگی وسیع تری هم تحت پوشش آن واقع شده است. شرکت در ادامه اضافه نمود این نمایشگر بسیار بهتر از نمایشگر گوشی های مالی کنونی است که در بازار آمریکای شمالی در دسترس قرار دارند.

قلب تپنده این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام تشکیل می دهد که همراه با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثز فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی و هسته های Kryo 660 دارد. کوالکام می گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می نماید. به گفته این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا 30 و 15 درصد قدرتمندتر شده است.

بعلاوه این گوشی هوشمند از کارت حافظه میکرو SD برای افزایش حافظه بهره می برد. منبع تغذیه وان پلاس نورد 5G N20 یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که با شارژر 33 وات انرژی مجدد خود را به دست می آورد. در قاب پشتی این گوشی هوشمند وان پلاس ما شاهد بهره گیری از سیستم دوربین سه گانه هستیم که دوربین اصلی آن یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. در کنار این سنسور، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی هم دیده می گردد. بعلاوه درون حفره نمایشگر این گوشی یک سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی تعبیه شده که کاربران از آن می توانند برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

نکته شاید ناامید کننده نورد 5G N20 سیستم عامل آن است. در حالی که پاییز سال جاری از اندروید 13 رونمایی می گردد، اما این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 11 است که رابط کاربری OxygenOS 11 روی آن اجرا می گردد. انتظار می رود شرکت های فراوریکننده گوشی های اندرویدی شرایط خود را در این زمینه بهبود ببخشند وگرنه در سال 2022 آن هم در شرایطی که حدود 8 ماه از ورود اندروید 12 به بازار گذشته، منطقی نیست که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از سیستم عامل های نو بهره نبرند. از دیگر مشخصات این گوشی نو می توان به پورت شارژ USB-C، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G)، وای فای و بلوتوث اشاره نمود.

همان طور که در خبر به آن اشاره شد، نورد 5G N20 به طور انحصاری برای بازار ایالات متحده آمریکا طراحی شده است. این گوشی هوشمند با برچسب قیمتی 282 دلار از 28 آوریل (8 اردیبهشت) و تنها در رنگ آبی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. باید دید که آیا این گوشی می تواند انتظارات هواداران برند وان پلاس را برآورده سازد یا نه.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس نورد 5G N20 با پردازنده اسنپدراگون 695 رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس نورد 5G N20 با پردازنده اسنپدراگون 695 رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید