خاتمه بلاتکلیفی یک ساله تنها کتابخانه عمومی سُرخه

به گزارش وبلاگ ملیسا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در نشست آنالیز مسائل کتابخانه عمومی سرخه که 5 اسفندماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزار گردید، گفت: کتابخانه عمومی سُرخه به علت قدمت ساختمان و احتمال تخریب، مدت یک سال است که تعطیل شده است.

خاتمه بلاتکلیفی یک ساله تنها کتابخانه عمومی سُرخه

وی با بیان فرایند فعالیت ها و اقداماتی که تا به امروز در این خصوص اجرا شده است، اضافه نمود: زمین کتابخانه فعلی به علت مسائل وقفی قابل واگذاری نیست و کتابخانه عمومی جدید باید در همین مکان احداث گردد.

فلاح با تاکید بر اینکه این زمین تنها با نیت ساخت کتابخانه وقف شده است، یادآور شد: هر اقدامی که برای احداث کتابخانه در سرخه صورت گیرد باید در مکان فعلی کتابخانه عمومی سرخه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به اختصاص زمین توسط شهرداری سرخه برای احداث کتابخانه در مکانی دیگر اعلام کرد: شهرستان سرخه به دو کتابخانه احتیاج دارد و پس از احداث و فعال شدن کتابخانه در مکان فعلی می توان برای احداث کتابخانه عمومی دوم در سرخه نیز اقدام کرد.

در ادامه محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز از انتقال کتابخانه فعلی به سالن آمفی تئاتر واقع در کنار این کتابخانه اطلاع داد و گفت: تصمیم داریم کتابخانه عمومی سرخه در سالن مذکور تا 17 اسفند فعال گردد.

وی بر ضرورت ساخت کتابخانه عمومی در مکان کتابخانه فعلی تاکید نمود و اضافه نمود: با هماهنگی دستگاه های مرتبط نامه ای تهیه شده تا به وسیله استاندار سمنان برای ریاست جمهوری ارسال و به وسیله ریاست جمهوری اعتباری برای ساخت کتابخانه جدید اختصاص یابد.

طاهریان با بیان اینکه از فردا به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) عضویت در کتابخانه های استان به مدت دو روز رایگان خواهد بود، اعلام کرد: متقاضیان برای ثبت نام و یا تمدید عضویت به دلیل شیوع کرونا و عدم احتیاج به حضور فیزیکی، کافی است عدد یک را به سامانه پیامکی 5000292 ارسال نمایند.

وی اظهار کرد: متقاضیان بعد از ارسال پیامک یک تخفیف معتبر را دریافت می نمایند که با آن می توانند تا خاتمه سال به کتابخانه های عمومی استان سمنان مراجعه و عضویت خود را تکمیل نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان توضیح داد: این روش ثبت نام برای مقابله با ازدحام و حضور فیزیکی داوطلبان در کتابخانه ها همزمان با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

طاهریان با اشاره به اینکه 53 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه مستقل و مشارکتی در استان وجود دارد یادآور شد: در ایام کرونا فعالیت های ترویجی مطالعه و کتابخوانی توسط این اداره کل در بستر مجازی و با حضور کتابداران در حال برگزاری است و داوطلبان می توانند از این برنامه ها نیز استفاده نمایند.

نسرین قلی بیک رئیس اداره کتابخانه های عمومی سرخه گفت: با مکاتبه و صدور حکم دادستانی به فرمانداری سرخه، از تاریخ 5 اسفند تنها کتابخانه عمومی این شهرستان تعطیل شد.

وی یادآور شد: شکست هایی متعدد در قسمت های مختلف ساختمان به دلیل فرونشست زمین در سرخه که البته مختص این مکان فرهنگی هم نیست، وجود داشت که پس از بازدید کارشناس معتمد نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مُهر تایید نهاد کتابخانه های عمومی و دادستانی سرخه بر این موضوع، منجر به تعطیلی کتابخانه شد.

قلی بیک تصریح کرد: روبه روی کتابخانه یک حمام عمومی بود که به دلیل فرونشست زمین تخریب شد و این موضوع مزید بر علت شد که کارشناسان مربوطه مقاوم سازی ساختمان فعلی را مقرون به صرفه ندانند و آن را غیراستاندارد تلقی نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خاتمه بلاتکلیفی یک ساله تنها کتابخانه عمومی سُرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بلاتکلیفی یک ساله تنها کتابخانه عمومی سُرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید