کاروانسرای افضل شوشتر در راستا ثبت در لیست یونسکو نهاده شد

به گزارش وبلاگ ملیسا، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کاروانسرای افضل شوشتر در راستا ثبت در لیست یونسکو نهاده شد.

کاروانسرای افضل شوشتر در راستا ثبت در لیست یونسکو نهاده شد

علی محمد چهارمحالی بیان نمود: این اثر از بناهای ارزشمند به جا مانده از دوره قاجار است که همنشینی با محله دلدل در بافت کهن و پیکره ای از بازار و خیابان تاریخی سپه آن را از موقعیت منحصر بفردی برخوردار نموده است.

وی اضافه کرد: کاروانسرای افضل به منظور بارانداز برخی محصولات تجاری در دوره قاجار راه اندازی شده و در دوره هایی هم به اسم محل ثبیت (سیلو) شوشتر به کار خود ادامه داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت ادامه داد: معمار این بنا حاج جعفر معمار، از معماران عظیم و نامی همان دوره بوده که چندین سازه را در شوشتر همانند خانه مستوفی، برخی از املاک افضل و بخش هایی از قلعه تاریخی سلاسل را بنا نموده است.

وی گفت: بدلیل اینکه در استان خوزستان تعداد کاروانسراها محدود می باشد، کاروانسرای افضل با زیبایی های چشم نوازش مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته و پرونده آن پارسال تهیه و به وزارتخانه متبوع ارسال شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر اضافه کرد: در ادامه اقداماتی که از قبل انجام شده، مکاتبه و پیگیری ادامه داشته و مقرر شد کارشناسان وزارتخانه در ابتدا و پس از آن کارشناسان یونسکو برای آنالیز و امکان ثبت این کاروانسرا به شوشتر سفر نمایند.

منبع: همگردی

به "کاروانسرای افضل شوشتر در راستا ثبت در لیست یونسکو نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای افضل شوشتر در راستا ثبت در لیست یونسکو نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید