گردو چه خاصیتی دارد

به گزارش وبلاگ ملیسا، این محصول در هرم مواد غذایی جزء دسته گوشت و حبوبات قرار میگیرد زیرا گردو خاصیتی مانند خواص گوشت دارد. لذا می تواند جایگزین خوبی برای افراد گیاهخوار و افرادی باشد که به هر علت گوشت مصرف نمی نمایند.

گردو چه خاصیتی دارد

گردو چه خاصیتی دارد؟

گردو در رژیم غذایی افراد نقش مهمی را ایفا می نماید و دارای اندازه زیادی چربی های امگا 3 و آنتی اکسیدان ها است که به بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و … یاری می نمایند.

علاوه بر این به عنوان یک غلات صبحانه و مورد استفاده قرار می گیرد، در پختن انواع غذاها و دسرها و کیک ها نیز مصرف می شود. اگر می خواهید با خواص گردو و این موضوع که گردو چه خاصیتی دارد بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی گردو

گردو اندازهی زیادی چربی دارد، این چربی حدود 65 درصد است. گردو حدود 15 درصد پروتئین و اندازه اندکی کربوهیدرات دارد. کربوهیدرات که به صورت فیبر ذخیره شده است.

گردو می تواند تامین نماینده بعضی ویتامین ها و اسید فولیک در بدن باشد. با وجود اینکه این محصول سرشار از چربی و کالری است اما مصرف اندازه میانه آن باعث چاقی نمی شود و با خیال راحت می توانید از این ماده غذایی بهره ببرید.

گردو تنها مغزی است که اندازه قابل توجهی از اسید چرب امگا 3 را در خود دارد که مسئول بخش بزرگی از خواص گردو است و برای سلامت قلب، کاهش التهابات و بهبود ترکیب چربی خون مفید است.

این محصول منبع خوبی برای انواع ویتامین ها و مواد معدنی همانند مس ، اسید فولیک، ویتامین ب6، ویتامین ای است، و هر یک از این مواد نقش مهمی در سلامتی بدن و مقابله با بیماری ها ایفا می نمایند.

ترکیبات گیاهی

گردو خاصیت گیاهی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که بیشتر در پوست قهوه ای رنگ و نازکی که اطراف گردو است، وجود دارد. بر اساس مطالعه ای که در آمریکا بر روی اندازه آنتی اکسیدان موجود در 1113 مواد غذایی اجرا شده است، گردو رتبه دوم را از نظر اندازه آنتی اکسیدان به دست آورده است. دیگر ترکیبات گیاهی موجود در این محصول شامل موارد زیر است :

  • آلاچیک اسید احتمال بروز بیماری های قلبی و سرطان ها را کاهش میدهد.
  • کاتچین بسیاری برای سلامت بدن مفید است و به سلامت قلب یاری می نماید.
  • ملاتونین در تنظیم ساعت بیولوژیک بدن موثر است و یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • اسید فیتیک که جذب بعضی مواد معدنی مانند زینک و آهنگ آهن را در دستگاه گوارشی مختل می نماید.

خاصیت درمانی گردو

§ جوانسازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین گروه ب موجود در مغز گردو در کاهش استرس که یکی از عوامل چین و چروک صورت است. موثر می باشد. و بعلاوه ویتامین e موجود در این محصول به کاهش رادیکال های آزاد یاری می نماید و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

§ برطرف سیاهی دور چشم

استفاده منظم از روغن گردو به علت خواص آرامش بخش طبیعی باعث درمان سریع پف و سیاهی دور چشم می شود.

§ تقویت حافظه و تمرکز

خوردن روزانه گردو باعث تقویت حافظه می شود و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش میدهد. تحقیقات نشان داده اند که اندازه بالای اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین e موجود در گردو باعث تقویت حافظه می شود و خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش میدهد.

§ لاغری و کاهش وزن

تحقیقات اجرا شده نشان داده اند که مصرف 35 گرم گردو در روز نه تنها باعث افزایش وزن در بدن نمی شود بلکه در افزایش سوخت و ساز بدن موثر است و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد، بنابراین برای لاغری و کاهش وزن مفید است و با کاهش اشتها نیز از پرخوری جلوگیری می نماید و کاهش وزن را در پی دارد.

§ درمان نقرس

مصرف روزانه گردو به علت اندازه کم پورین که دارد به سم زدایی بدن دفع اسید اوریک اضافی خون یاری می نماید که در درمان نقرس موثر است.

§ کاهش استرس و افسردگی

این محصول حاوی اندازه اندازه بالای اسیدهای چرب امگا 3 است که بر اساس مطالعات اجرا شده این اسیدهای چرب اشباع نشده با بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی و افزایش اندازه هورمون های سروتونین و دوپامین در پیشگیری و درمان استرس اضطراب و افسردگی موثر می باشد.

§ بهبود دیابت و قند خون

از دیگر خواص گردو این است که مصرف آن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، بر اساس یک مطالعه زنان و مردانی که 28 گرم گردو و دو بار در هفته مصرف می کردند 24 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شده بودند.

§ پیشگیری از سرطان

اندازه بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولی موجود در این محصول باعث کاهش رادیکال های آزاد بدن می شود و خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور را کاهش میدهد. مطالعه در سال 2013 در دانشگاه تگزاس انجام شد این مطالعه نشان داد که مصرف منظم گردو در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

§ تقویت سیستم ایمنی بدن

از خواص مهم گردو تقویت سیستم ایمنی بدن است که به اندازه بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث موجود در مغز گردو بر می شود. خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سرماخوردگی را کاهش میدهد.

§ سلامت قلب

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این محصول در حفظ سلامت شریان ها و بهبود گردش خون در بدن نقش مهمی را ایفا می نماید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهد .

درمان بی خوابی

یکی دیگر از خواص گردو که ممکن است برای شما جالب به نظر برسد درمان بی خوابی های شبانه است، این محصول حاوی ملاتونین است که مصرف منظم و آن باعث بهبود عملکرد مغز و درمان بی خوابی شبانه می شود.

فروشگاه اینترنتی آقای گردو مراغه

حالا که به جواب این سوال که گردو چه خاصیتی دارد رسیدید میتوانید از فروشگاه اینترنتی آقای گردو برای خرید گردو با پوست و یا بصورت مغز شده اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی آقای گردو محصولات خود را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. به علت این که گردو را مستقیم از کشاورز خریداری می نماید.

برای خرید گردو دو راه پیش رو دارید، یکی خرید گردو با پوست و دیگری خرید گردو بدون پوست. بنابراین نمی توان به صورت دقیق گفت کدام نوع گردو برای خرید بهتر است. هر فردی با توجه به علایق و سلایق خود گردو را با پوست یا بدون پوست خریداری میکند.

گردو از کجا بخرم؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم خرید گردو مرغوب را از شهرهایی که بیشتر به دارا بودن گردو و خشکبار باکیفیت معروفند، انجام دهید. اما طبیعتا این روش خرید نیز در حال حاضر با دشواری هایی همراه است. بنابراین می توانید با انتخاب فروشگاه های آنلاینی که در این زمینه فعالیت می نمایند و محصولات مورد نیازتان از جمله خشکبار را به صورت مستقیم و بدون واسطه از فراوری نماینده به دست شما می رسانند خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی آقای گردو به آدرس الکترونیکی www.Aghayegerdoo.ir در شهر مراغه یکی از فروشگاه های آنلاین در این حوزه است که محصولات مختلف را با بالاترین کیفیت و بسته بندی مطلوب و با ارسال پستی در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد.

منبع: اتاق

به "گردو چه خاصیتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردو چه خاصیتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید