50 درصد رشد ورود گردشگران آمریکایی به ایران

به گزارش وبلاگ ملیسا، مسعود سلطانی فر معاون اول رئیس جمهور، عصر روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری گرمسار گفت:

50 درصد رشد ورود گردشگران آمریکایی به ایران

به رقم تصویب برنامه لغو ویزا، میزان ورود دنیاگردان خارجی به ایران افزایش یافته است.

وی بیان نمود که از 38 کشور که آمریکا با تصویب برنامه لغو ویزا در زمینه ورود دنیاگردان این کشورها به ایران مانع ایجاد کرده بود، دنیاگردی 31 کشور از میان این کشورها به کشورمان افزایش داشته است.

وی گفت که درسال گذشته میلادی یک میلیارد و 200 میلیون نفر دنیاگرد خارجی از کشورهای مختلف دیدن کرد که درآمد حاصل از دنیاگردی یک هزار و 500 میلیارد دلار بوده است.

سلطانی فر با بیان اینکه براساس آمار درسال 93 پنج میلیون دنیاگرد وارد کشور شدند که براین اساس یک و نیم میلیارد دلار درآمد نصیب ایران شده است گفت که تعداد سفر دنیاگردان خارجی به ایران در مقایسه با دنیا کمتر از نیم درصد است و درآمد کشور از این محل نیز به حدود نیم درصد می رسد.

سلطانی فر اضافه کرد که ایران از نظر توان مندی در حوزه دنیاگردی در ردیف 20 کشور اول دنیا قرار گرفته است و سهم ایران از تعداد دنیاگرد و درآمد حاصل از آن باید به حدود سه درصد درآمد دنیای برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی یادآور شد که ایران تا 10 سال آینده بر اساس برنامه چشم انداز توسعه کشور باید میزبان 20 میلیون دنیاگرد و دارای درآمد 30 میلیارد دلاری باشد که این رقم معادل درآمدهای نفتی کشورمان است.

سلطانی فر اضافه کرد که براساس آمار اعلامی سازمان دنیای دنیاگردی تا سال 2020 میلادی بر تعداد دنیاگردان تاریخی و فرهنگی کشور اضافه کرده می شود و بر این اساس ایران مقصد دنیاگردان بی شماری خواهد بود.

وی ادامه داد که دو و نیم میلیون نفر از دنیاگردان خارجی کشور ما را دنیاگردان مذهبی شامل می شوند و برای رونق دنیاگردی در همه زمینه ها باید تلاش کنیم.

سلطانی فر با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت های مهمی در زمینه دنیاگردی، طبیعت گردی و کویرنوردی برخوردار است گفت که کویرهای استان سمنان می تواند مقصد دنیاگردان داخلی و خارجی باشد.

برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان، شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.

منبع: کجارو / ایرنا

به "50 درصد رشد ورود گردشگران آمریکایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد رشد ورود گردشگران آمریکایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید